Main Menu
User Menu

Lockheed F-5B Lightning

Lockheed FO-1

     
Název:
Name:
Lockheed F-5B Lightning
Originální název:
Original Name:
Lockheed F-5B Lightning
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.MM.194R Lockheed Aircraft Corp., Burbank, California
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
200
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7938 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
9798 kg
Rozpětí:
Wingspan:
15.85 m
Délka:
Length:
11.53 m
Výška:
Height:
3.91 m
Plocha křídla:
Wing Area:
30.47 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Allison V-1710-89/-91 s turbokompresorem GE B-13 o výkonu 928 kW
třílisté kovové stavitelné vrtule Curtiss Electric
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1575 l
2x 624,6 l nebo 1136 l přídavná nádrž
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
675.9 km/h v 8077 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
466.7 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7 min do 6096 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
13411 m
Dolet:
Range:
724.2 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
4184.3 km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
- fotoprůzkumná verze P-38J-5
- instalace kamer v přídi shodná s F-5A
- čtyři stroje převzalo US Navy a používalo z pozemních základen v Severní Africe jako FO-1
- poslední továrně stavěná průzkumná verze, následující byly již konverze

- více ZDE
Zdroje:
Sources:
Francillon, René. Lockheed Aircraft since 1913, Putnam 1988. ISBN 0-87021-897-2
Kinzey Bert. P-38 In Detail&Scale Part1, Squadron Signal, ISBN 1888974109
Kinzey Bert. P-38 In Detail&Scale Part2, Squadron Signal, ISBN 1888974109
https://www.valka.cz/clanek_12908.html
https://joebaugher.com/usaf_fighters/p38_13.html
https://www.vectorsite.net/avp38_1.html
https://www.airwar.ru/enc/spyww2/f5.html
www.nationalmuseum.af.mil
https://www.aerofiles.com/_lock2.html
https://www.warbirdsresourcegroup.org/URG/p38.htm

Lockheed F-5B Lightning - F-5B v typické fotoprůzkuné barvě PRU Blue

F-5B v typické "fotoprůzkuné" barvě PRU Blue
Lockheed F-5B Lightning - F-5B se dvěma podvěšenými dopravními kontejnery, vyrobenými z 300 gal nádrží. Používaly se pro osobní dopravu, dopravu zraněných a v jednom případě, podvěšené pod F-5E, se tak vezl fotograf D. D. Douglas nafotit bojovou misi.

F-5B se dvěma podvěšenými dopravními kontejnery, vyrobenými z 300 gal nádrží. Používaly se pro osobní dopravu, dopravu zraněných a v jednom případě, podvěšené pod F-5E, se tak vezl fotograf D. D. Douglas nafotit bojovou misi.
Lockheed F-5B Lightning -


Lockheed F-5B Lightning -


URL : https://www.valka.cz/Lockheed-F-5B-Lightning-t103520#372318Verze : 0
MOD
.
Lockheed F-5B Lightning - Lockheed F-5B náležící do stavu 1. letky průzkumné skupiny II/33 (1er escadrille, Groupe de Reconaissance II/33), která tou dobou bázovala na korsickém letišti Borgo. V 8.45 hod. 31. 7. 1944 na něm vzlétl A. de Saint-Exupéry k průzkumnému letu nad jižní Francii, avšak nikdy se již nevrátil. Letoun byl celý v barvě kovu, kromě černých panelů proti oslnění před kokpitem a na vnitřních stranách motorových gondol. Francouzské kokardy doplněné bílými obdélníky byly umístěny podobně jako americké znaky na strojích USAAF, na horní ploše levé poloviny a spodní ploše pravé poloviny křídla. Směrovka nese zkrácenou podobu amerického sériového čísla 42-28223, poslední trojčíslí se navíc opakuje na obou bocích přídě.

Lockheed F-5B náležící do stavu 1. letky průzkumné skupiny II/33 (1er escadrille, Groupe de Reconaissance II/33), která tou dobou bázovala na korsickém letišti Borgo. V 8.45 hod. 31. 7. 1944 na něm vzlétl A. de Saint-Exupéry k průzkumnému letu nad jižní Francii, avšak nikdy se již nevrátil. Letoun byl celý v barvě kovu, kromě černých panelů proti oslnění před kokpitem a na vnitřních stranách motorových gondol. Francouzské kokardy doplněné bílými obdélníky byly umístěny podobně jako americké znaky na strojích USAAF, na horní ploše levé poloviny a spodní ploše pravé poloviny křídla. Směrovka nese zkrácenou podobu amerického sériového čísla 42-28223, poslední trojčíslí se navíc opakuje na obou bocích přídě.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Lockheed-F-5B-Lightning-t103520#405836Verze : 0
MOD
.
Lockheed F-5B Lightning -



Web autora : https://www.afhra.af.mil

Lockheed F-5B Lightning -



Web autora : https://www.afhra.af.mil

URL : https://www.valka.cz/Lockheed-F-5B-Lightning-t103520#459351Verze : 0
MOD