Baranidlo B 50 je určené k baraneniu pilót pri stavbe a oprave mostov a všade tam, kde sa pri pozemných a stavebných prácach používajú pilóty, po prípade štetovnice.
Zloženia baranidla B 50 :
- naftový baran NB 500 s nosičom a dvojkolesovým dopravným vozíkom,
- baranidlové lešenie BL 10 s navijakom,
- príslušenstvo a doplňky,
- odpaľovacie zariadenie OZ-B 50.
NB 500
Naftový baran pracuje ako dvojtaktný jednoválcový naftový motor s vysokým kompresným pomerom. Od spaľovacieho motoru sa líši tým, že nemá kľukový mechanizmus.
Dĺžka : 3060 mm ( dĺžka nosiča baranu 3250 mm )
Hmotnosť : 907 kg
Hmotnosť údernej časti : 500 kg
Počet : 50 – 60 / min.
Spotreba nafty : 2,7 l/hod.
Obsah nádrže : 8 l NM
BL 10
Baranidlové lešenie sa používa k zdvíhaniu a vedeniu naftového barana NB 500 a pilót, alebo ručného baranu pri ručnom baranení pilót.
Celková dĺžka lešenia : 11130 mm
Celková výška : 10800 mm
Základný rám : 3664 x 3070 mm
Hmotnosť s navijakom : 1220 kg
Možnosti využitia BL 10 :
- ručný baran 200 kg,
- pneumatický baran PB 60 a PB 200,
- naftový baran trubkový NB 500,
- naftový baran tyčový, ktorého úderná časť váži 300 kg, 450 a 600 kg.
Príslušenstvo a doplnky
- súprava pre ručné baranenie,
- záložné súčiastky, náradie a výstroj,
- pomocná trojnožka, používaná k vztyčovaniu a sklápaniu.
Odpaľovacie zariadenie OZ-B 50 slúži k rýchlemu a jednoduchému spúšťaniu barana v akýchkoľvek pôdnych podmienkach, odpálením náboja s prachovou náplňou.
Hmotnosť : 2,9 kg
Ráž náboja : 12,7 mm ( skrátený náboj )
Počet odpálení pri spúšťaní NB : asi 5 / min.
Hlavné technické údaje :
Doba stavby na suchu : 30 min.
Najmenšia hĺbka baranenia : 3 m
Pilóta
Max. dĺžka baranenej pilóty : 7,5 m
Priemer : 25 až 35 cm
Hmotnosť : 300 až 800 kg
Únosnost zabaranenej pilóty : 30 t
Doba baranenia : 10 až 20 min. ( dľa druhu pôdy)
Hmotnosť B 50 v kg : 3250 ( s príslušenstvom)
Obsluha : 1 + 12
Zdroj : Žel-27-9 Baranidlo B 50 – predpis ČSĽA, Praha, 1957
Baranidlo B 50.
Detail baranidla.
Preprava B 50 na automobile P V3S.
Lešenie BL 10.
Naftový baran NB 500.
NB 500 - popis.
Navijak.
Zloženia baranidla B 50 :
- naftový baran NB 500 s nosičom a dvojkolesovým dopravným vozíkom,
- baranidlové lešenie BL 10 s navijakom,
- príslušenstvo a doplňky,
- odpaľovacie zariadenie OZ-B 50.
NB 500
Naftový baran pracuje ako dvojtaktný jednoválcový naftový motor s vysokým kompresným pomerom. Od spaľovacieho motoru sa líši tým, že nemá kľukový mechanizmus.
Dĺžka : 3060 mm ( dĺžka nosiča baranu 3250 mm )
Hmotnosť : 907 kg
Hmotnosť údernej časti : 500 kg
Počet : 50 – 60 / min.
Spotreba nafty : 2,7 l/hod.
Obsah nádrže : 8 l NM
BL 10
Baranidlové lešenie sa používa k zdvíhaniu a vedeniu naftového barana NB 500 a pilót, alebo ručného baranu pri ručnom baranení pilót.
Celková dĺžka lešenia : 11130 mm
Celková výška : 10800 mm
Základný rám : 3664 x 3070 mm
Hmotnosť s navijakom : 1220 kg
Možnosti využitia BL 10 :
- ručný baran 200 kg,
- pneumatický baran PB 60 a PB 200,
- naftový baran trubkový NB 500,
- naftový baran tyčový, ktorého úderná časť váži 300 kg, 450 a 600 kg.
Príslušenstvo a doplnky
- súprava pre ručné baranenie,
- záložné súčiastky, náradie a výstroj,
- pomocná trojnožka, používaná k vztyčovaniu a sklápaniu.
Odpaľovacie zariadenie OZ-B 50 slúži k rýchlemu a jednoduchému spúšťaniu barana v akýchkoľvek pôdnych podmienkach, odpálením náboja s prachovou náplňou.
Hmotnosť : 2,9 kg
Ráž náboja : 12,7 mm ( skrátený náboj )
Počet odpálení pri spúšťaní NB : asi 5 / min.
Hlavné technické údaje :
Doba stavby na suchu : 30 min.
Najmenšia hĺbka baranenia : 3 m
Pilóta
Max. dĺžka baranenej pilóty : 7,5 m
Priemer : 25 až 35 cm
Hmotnosť : 300 až 800 kg
Únosnost zabaranenej pilóty : 30 t
Doba baranenia : 10 až 20 min. ( dľa druhu pôdy)
Hmotnosť B 50 v kg : 3250 ( s príslušenstvom)
Obsluha : 1 + 12
Zdroj : Žel-27-9 Baranidlo B 50 – predpis ČSĽA, Praha, 1957
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Baranidlo B 50.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Detail baranidla.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Preprava B 50 na automobile P V3S.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Lešenie BL 10.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Naftový baran NB 500.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
NB 500 - popis.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Navijak.
URL : https://www.valka.cz/CZK-B-50-beranidlo-t103434#372060Verze : 0
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.