Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
PZL P.11c
Originální název:
Original Name:
PZL P.11c
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.02.1936 Państwowe Zakłady Lotnicze, Wytwórnia Płatowców, Okęcie /
Období výroby:
Production Period:
DD.11.1934-DD.02.1936 série
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
175
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.07.1934 PZL P.11/IV
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1147,5 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1650 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1800 kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,719 m
Délka:
Length:
7,550 m
Výška:
Height:
2,850 m
Plocha křídla:
Wing Area:
17,90 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
912,179 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Škoda Mercury V-S21), vzduchem chlazený, přeplňovaný hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 438 kW, nominální výkon 415 kW při 2 250 ot/min v h= 3 660 m a maximální výkon 442 kW v h= 4 500 m,
později (cca od 50 vyrobeného letadla):
Škoda Mercury VI-S2, vzduchem chlazený, přeplňovaný hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 445 kW, nominální výkon 434 kW při 2 400 ot min v h= 3 800 m, maximální výkon 463 kW v h= 4 700 m.
Vrtule dvoulistá dřevěná typ Scomański.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
válcová trupová nádrž: 313 l
spádová nádrž v levém křídle: 11 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
360 km/h v 5000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
260 km/h v 3550 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,45 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,9 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8480 m
Dolet:
Range:
503 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
550 km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet PWU wz.33 ráže 7,92 mm na boku trupu (po 500 nábojích) a
2x pevný kulomet PWU wz.33 ráže 7,92 mm v křídle (po 300 nábojích).
Pumový náklad: do 50 kg (4x 12,5 kg puma) pod křídly
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
Tato verze představovala nejrozšířenější verzi "jedenáctky", s jejím zavedením do výroby bylo zavedeno několik změn: pro zlepšení výhledu pilota byl motor usazen o něco níže, kabina pilota se naopak vyvýšila a posunula se více dopředu.
Prvních zhruba 50 letadel této verze bylo poháněno motory Mercury V-S2 (565 k), zbývající již poháněly novější motory Mercury VI-S2 (590 k).
Další změnou bylo posílení výzbroje o dva křídelní kulomety, bohužel, tyto zbraně nesla pouze necelá třetina vyrobených letadel. Od roku 1937 byly do letadel dodatečně montovány radiostanice Philips N1 L/L, ale opět se dostalo přibližně na pouhou třetinu "jedenáctek".

- Pokud byl použit výkonnější motor Mercury VI-S2 je často udávána rychlost 375 km/h, ale skutečnost byla o 15 km/h nižší.

1)Při použití motoru Mercury V-S2 bylo dosaženo těchto výkonů:
maximální rychlost: 343 km/h
stoupavost: 12,5 m/s
dostup: 8 040 m
Zdroje:
Sources:
Krzystof Cieślak, Wojciech Gawrych a Andrzej Glass, Samoloty Myśliwskie września 1939, Serie AEROHOBBY, Wydawatelstwo Not Sigma, Warszawa, 1987, ISBN 83-85001-11-05
Witold Liss, Aircraft Profile No.75, The P.Z.L. P-11, Profile Publications Ltd., Leathead, Surrey, London and Watford, No ISBN.
L+K 14/67, Letadla 1939-45
L+K 25/1974, Václav Němeček, Monografie
https://www.pilotfriend.com/.../Panstwowe%20PZL%20P11.htm
https://www.airwar.ru/enc/fww2/p11.html
https://www.aviastar.org/air/poland/pzl_p-11.php
archiv autora

PZL P.11c -


URL : https://www.valka.cz/PZL-P-11c-t1032#392623Verze : 0
MOD
.
PZL P.11c - PZL P.11c s trupovým číslem 3, v němž 4. 9. 1939 u Wydzewa zahynul por. pil. T. Jeziorowski, taktický důstojník III/6 Dywizjonu Mysliwskiego. Stroj se stal obětí Messerschmittu Bf 109D, za jehož řízením seděl Lt. Heinz Nocher, příslušník 1./ZG 2. SYtroj nesl na trupu, SOP a horní plochách křídla a VOP nátěr barvou khaki, spodní plochy světle modré.

PZL P.11c s trupovým číslem 3, v němž 4. 9. 1939 u Wydzewa zahynul por. pil. T. Jeziorowski, taktický důstojník III/6 Dywizjonu Mysliwskiego. Stroj se stal obětí Messerschmittu Bf 109D, za jehož řízením seděl Lt. Heinz Nocher, příslušník 1./ZG 2. SYtroj nesl na trupu, SOP a horní plochách křídla a VOP nátěr barvou khaki, spodní plochy světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

PZL P.11c -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/PZL-P-11c-t1032#463391Verze : 0
MOD
.
PZL P.11c - P.11c varšavské 113. stíhací eskadry v roce 1939. Nesymetricky umístěné výsostné znaky měly nepříteli znesnadnit zaměření ve vzdušném boji.

P.11c varšavské 113. stíhací eskadry v roce 1939. Nesymetricky umístěné výsostné znaky měly nepříteli znesnadnit zaměření ve vzdušném boji.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

PZL P.11c -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/PZL-P-11c-t1032#532771Verze : 0
MOD
Za války od 1. do 16. září sestřelili 147 letounů nepřítele a dalších čtyřiadvacet poškodili za cenu vlastních strát 118 strojů.
PZL P-11c vycházel z P-1, P-6, P-7, P-8 a na jeho základě byl vyvinut modernější PZL P-24.


Celkový pohled na PZL-11c (jediný zachovalý známý exemplář) v muzeu letectva v Krakově.
PZL P.11c - Trup a VOP s SOP.

Trup a VOP s SOP.
PZL P.11c - Kolo hlavního podvozku.

Kolo hlavního podvozku.
PZL P.11c - Detail zavěšení a uchycení pumy. Rovněž si povšimněte kovového potahu křídla.

Detail zavěšení a uchycení pumy. Rovněž si povšimněte kovového potahu křídla.
PZL P.11c -


URL : https://www.valka.cz/PZL-P-11c-t1032#179670Verze : 0
pohled z druhé strany
PZL P.11c - vlasní foto

vlasní foto
URL : https://www.valka.cz/PZL-P-11c-t1032#295636Verze : 0
MOD
Diskuse
Na P.11c si připsal první dva sestřely ppor.pil.Gnyś ze 121 Eskadry Myśliwskiej - stíhací letky. Jeho obětí se staly 2 Do 17E od 7./KG 77 - 3Z+FR osádky Uffz.Finke a neznámé označení osádky Ofw.Pitsche, které spadly v prostoru obce Žurada u Olkusze. Obě osádky zahynuly.
URL : https://www.valka.cz/PZL-P-11c-t1032#152147Verze : 0
MOD