Název: Name: | PZL P.11c | |
Originální název: Original Name: | PZL P.11c | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1934-DD.02.1936 Państwowe Zakłady Lotnicze, Wytwórnia Płatowców, Okęcie / | |
Období výroby: Production Period: | DD.11.1934-DD.02.1936 série | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 175 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.07.1934 PZL P.11/IV | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1147,5 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1650 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1800 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,719 m | |
Délka: Length: | 7,550 m | |
Výška: Height: | 2,850 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,90 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 912,179 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Škoda Mercury V-S21), vzduchem chlazený, přeplňovaný hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 438 kW, nominální výkon 415 kW při 2 250 ot/min v h= 3 660 m a maximální výkon 442 kW v h= 4 500 m, později (cca od 50 vyrobeného letadla): Škoda Mercury VI-S2, vzduchem chlazený, přeplňovaný hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 445 kW, nominální výkon 434 kW při 2 400 ot min v h= 3 800 m, maximální výkon 463 kW v h= 4 700 m. Vrtule dvoulistá dřevěná typ Scomański. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | válcová trupová nádrž: 313 l spádová nádrž v levém křídle: 11 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 360 km/h v 5000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 260 km/h v 3550 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 14,45 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,9 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8480 m | |
Dolet: Range: | 503 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 550 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet PWU wz.33 ráže 7,92 mm na boku trupu (po 500 nábojích) a 2x pevný kulomet PWU wz.33 ráže 7,92 mm v křídle (po 300 nábojích). Pumový náklad: do 50 kg (4x 12,5 kg puma) pod křídly | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Tato verze představovala nejrozšířenější verzi "jedenáctky", s jejím zavedením do výroby bylo zavedeno několik změn: pro zlepšení výhledu pilota byl motor usazen o něco níže, kabina pilota se naopak vyvýšila a posunula se více dopředu. Prvních zhruba 50 letadel této verze bylo poháněno motory Mercury V-S2 (565 k), zbývající již poháněly novější motory Mercury VI-S2 (590 k). Další změnou bylo posílení výzbroje o dva křídelní kulomety, bohužel, tyto zbraně nesla pouze necelá třetina vyrobených letadel. Od roku 1937 byly do letadel dodatečně montovány radiostanice Philips N1 L/L, ale opět se dostalo přibližně na pouhou třetinu "jedenáctek". - Pokud byl použit výkonnější motor Mercury VI-S2 je často udávána rychlost 375 km/h, ale skutečnost byla o 15 km/h nižší. 1)Při použití motoru Mercury V-S2 bylo dosaženo těchto výkonů: maximální rychlost: 343 km/h stoupavost: 12,5 m/s dostup: 8 040 m | |
Zdroje: Sources: | Krzystof Cieślak, Wojciech Gawrych a Andrzej Glass, Samoloty Myśliwskie września 1939, Serie AEROHOBBY, Wydawatelstwo Not Sigma, Warszawa, 1987, ISBN 83-85001-11-05 Witold Liss, Aircraft Profile No.75, The P.Z.L. P-11, Profile Publications Ltd., Leathead, Surrey, London and Watford, No ISBN. L+K 14/67, Letadla 1939-45 L+K 25/1974, Václav Němeček, Monografie http://www.pilotfriend.com/.../Panstwowe%20PZL%20P11.htm http://www.airwar.ru/enc/fww2/p11.html http://www.aviastar.org/air/poland/pzl_p-11.php archiv autora |
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Państwowe Zakłady Lotnicze / PZL Okecie |
Typ letounu | - |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 10 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/PZL-P-11c-t1032#392623Verze : 0
Vláďa
MOD
.
PZL P.11c s trupovým číslem 3, v němž 4. 9. 1939 u Wydzewa zahynul por. pil. T. Jeziorowski, taktický důstojník III/6 Dywizjonu Mysliwskiego. Stroj se stal obětí Messerschmittu Bf 109D, za jehož řízením seděl Lt. Heinz Nocher, příslušník 1./ZG 2. SYtroj nesl na trupu, SOP a horní plochách křídla a VOP nátěr barvou khaki, spodní plochy světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Państwowe Zakłady Lotnicze / PZL Okecie |
Typ letounu | PZL P.11c |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 3 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | III/6 stíhací peruť [1939-1939] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 04.09.1939 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
PZL P.11c s trupovým číslem 3, v němž 4. 9. 1939 u Wydzewa zahynul por. pil. T. Jeziorowski, taktický důstojník III/6 Dywizjonu Mysliwskiego. Stroj se stal obětí Messerschmittu Bf 109D, za jehož řízením seděl Lt. Heinz Nocher, příslušník 1./ZG 2. SYtroj nesl na trupu, SOP a horní plochách křídla a VOP nátěr barvou khaki, spodní plochy světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Państwowe Zakłady Lotnicze / PZL Okecie |
Typ letounu | PZL P.11c |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 3 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | III/6 stíhací peruť [1939-1939] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 04.09.1939 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/PZL-P-11c-t1032#463391Verze : 0
Rad
MOD
.
P.11c varšavské 113. stíhací eskadry v roce 1939. Nesymetricky umístěné výsostné znaky měly nepříteli znesnadnit zaměření ve vzdušném boji.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Państwowe Zakłady Lotnicze / PZL Okecie |
Typ letounu | PZL P.11c |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 121 |
Taktické označení / imatrikulace | 10 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 113. stíhací letka [1939-1939] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1939 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
P.11c varšavské 113. stíhací eskadry v roce 1939. Nesymetricky umístěné výsostné znaky měly nepříteli znesnadnit zaměření ve vzdušném boji.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Państwowe Zakłady Lotnicze / PZL Okecie |
Typ letounu | PZL P.11c |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 121 |
Taktické označení / imatrikulace | 10 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 113. stíhací letka [1939-1939] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1939 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/PZL-P-11c-t1032#532771Verze : 0
Rad
MOD
Za války od 1. do 16. září sestřelili 147 letounů nepřítele a dalších čtyřiadvacet poškodili za cenu vlastních strát 118 strojů.
PZL P-11c vycházel z P-1, P-6, P-7, P-8 a na jeho základě byl vyvinut modernější PZL P-24.
Celkový pohled na PZL-11c (jediný zachovalý známý exemplář) v muzeu letectva v Krakově.
Trup a VOP s SOP.
Kolo hlavního podvozku.
Detail zavěšení a uchycení pumy. Rovněž si povšimněte kovového potahu křídla.
PZL P-11c vycházel z P-1, P-6, P-7, P-8 a na jeho základě byl vyvinut modernější PZL P-24.
Celkový pohled na PZL-11c (jediný zachovalý známý exemplář) v muzeu letectva v Krakově.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Trup a VOP s SOP.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Kolo hlavního podvozku.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Detail zavěšení a uchycení pumy. Rovněž si povšimněte kovového potahu křídla.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/PZL-P-11c-t1032#179670Verze : 0
pohled z druhé strany
vlasní foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlasní foto
URL : https://www.valka.cz/PZL-P-11c-t1032#295636Verze : 0
MART.in
MOD
Na P.11c si připsal první dva sestřely ppor.pil.Gnyś ze 121 Eskadry Myśliwskiej - stíhací letky. Jeho obětí se staly 2 Do 17E od 7./KG 77 - 3Z+FR osádky Uffz.Finke a neznámé označení osádky Ofw.Pitsche, které spadly v prostoru obce Žurada u Olkusze. Obě osádky zahynuly.
URL : https://www.valka.cz/PZL-P-11c-t1032#152147Verze : 0
stary
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.