Název: Name: | PT-1A | |
Originální název: Original Name: | ПТ-1A | |
Kategorie: Category: | lehký tank | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1934-DD.MM.1934 Moskevský metalurgický závod Srp a kladivo, Moskva / DD.MM.1934-DD.MM.1934 Leningradský závod pokusného strojírenství S. M. Kirova, Leningrad / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1933-DD.MM.1934 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1+1 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1934 | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 15350 kg | |
Délka s kanónem dopředu: Length with Gun Forward: | 7660 mm | |
Délka korby: Hull Length: | 7660 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2900 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2645 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 265 mm | |
Šířka pásu: Track Width: | 260 mm | |
Měrný tlak: Ground Pressure: | ? MPa | |
Pancéřování: Armour: | nýtované, válcovaný plech korba - čelo - 15 mm, boky,záď - 13 mm, strop, dno - 5-6 mm věž - čelo, boky, záď - 13 mm, strop - 10 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | M-17V, vidlicový, vodou chlazený, zážehový dvanáctiválec o objemu 46 900 cm3 | |
Výkon: Power: | 368 kW při ?? ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | mechanická převodovka 4+1, planetová suchá dvojkotoučová spojka | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 60/80 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | 10 km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 150/215 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 33 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 3,4 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 1,2 m | |
Brodivost: Fording Depth: | plovoucí m | |
Výzbroj: Armament: | ||
Hlavní: Main: | 1x 45 mm vz.32, 96 nábojů | |
Vedlejší: Secondary: | 2x 7,62 mm DT, 4851 nábojů | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | palivová nádrž - 414 l hodnoty s lomítkem platí pásy/kola | |
Zdroje: Sources: | SOJAKIN A. G., PAVLOV M. B., PAVLOV I. B., ŽJOLTOV I. G.: Sovetskije ljogkie tanki 1920-1941, Cejchgauz, Moskva 2007 BARJATINSKIJ M.: Amfibii Krasnoj armii,Modělist-konstrukťor, Bronjekolljekcija 2003/1, Moskva 2003 /bronetehnika.narod.ru/ |
URL : https://www.valka.cz/SOV-PT-1A-t102950#370689Verze : 0
cimbal
MOD
PT-1A
Projekt plovoucího kolopásového tanku PT-1A, jako pokračovatele neúspěšného PT-1, byl zpracován v roce 1933 technickým oddělením OGPU v Moskvě pod vedením N.A.Astrova. Výkresová dokumentace k výrobě prototypů byla předána dvěma podnikům - Srp a kladivo v Moskvě a Zkušebnímu závodu S.M.Kirova v Leningradě. V říjnu 1934 prošel leningradský prototyp továrnímí zkouškami, zkouškami na NIBT polygonu a byl předán s výkresovou dokumentací do CHPZ k přípravě sériové výroby. Tato ale již neproběhla.
PT-1A měl oproti svému předchůdci mírně zesílené pancéřování (až 15 mm), za což zaplatil malou rezervou vztlaku. Mimo kanonu ráže 45 mm se zásobou 96 nábojů disponoval dvěma kulomety 7,62 mm, jedním ve věži a jedním v předním pancíři korby. Osádka byla čtyřčlenná a s okolím mohla komunikovat pomocí vysílačky 71-KT-1 s rámovou anténou. Upravený letecký motor M-17 umožňoval se zásobou 414 litrů paliva dojezd na komunikaci 215 km. Přeměna pásy-kola a naopak trvala do 30 minut.
Jako pohon při plavbě sloužil jeden šroub umístěný v tunelu, k řízení za ním zavěšené kormidlo. Elektrická soustava pracovala s napětím 12V, 128Ah akumulátor byl dobíjen 0,5 kW generátorem.
Zdroj
SOJAKIN A. G., PAVLOV M. B., PAVLOV I. B., ŽJOLTOV I. G.: Sovetskije ljogkie tanki 1920-1941, Cejchgauz, Moskva 2007
BARJATINSKIJ M.: Amfibii Krasnoj armii,Modělist-konstrukťor, Bronjekolljekcija 2003/1, Moskva 2003
Projekt plovoucího kolopásového tanku PT-1A, jako pokračovatele neúspěšného PT-1, byl zpracován v roce 1933 technickým oddělením OGPU v Moskvě pod vedením N.A.Astrova. Výkresová dokumentace k výrobě prototypů byla předána dvěma podnikům - Srp a kladivo v Moskvě a Zkušebnímu závodu S.M.Kirova v Leningradě. V říjnu 1934 prošel leningradský prototyp továrnímí zkouškami, zkouškami na NIBT polygonu a byl předán s výkresovou dokumentací do CHPZ k přípravě sériové výroby. Tato ale již neproběhla.
PT-1A měl oproti svému předchůdci mírně zesílené pancéřování (až 15 mm), za což zaplatil malou rezervou vztlaku. Mimo kanonu ráže 45 mm se zásobou 96 nábojů disponoval dvěma kulomety 7,62 mm, jedním ve věži a jedním v předním pancíři korby. Osádka byla čtyřčlenná a s okolím mohla komunikovat pomocí vysílačky 71-KT-1 s rámovou anténou. Upravený letecký motor M-17 umožňoval se zásobou 414 litrů paliva dojezd na komunikaci 215 km. Přeměna pásy-kola a naopak trvala do 30 minut.
Jako pohon při plavbě sloužil jeden šroub umístěný v tunelu, k řízení za ním zavěšené kormidlo. Elektrická soustava pracovala s napětím 12V, 128Ah akumulátor byl dobíjen 0,5 kW generátorem.
Zdroj
SOJAKIN A. G., PAVLOV M. B., PAVLOV I. B., ŽJOLTOV I. G.: Sovetskije ljogkie tanki 1920-1941, Cejchgauz, Moskva 2007
BARJATINSKIJ M.: Amfibii Krasnoj armii,Modělist-konstrukťor, Bronjekolljekcija 2003/1, Moskva 2003
URL : https://www.valka.cz/SOV-PT-1A-t102950#373018Verze : 1
cimbal
MOD
PT-1A
Zdroj
SOJAKIN A. G., PAVLOV M. B., PAVLOV I. B., ŽJOLTOV I. G.: Sovetskije ljogkie tanki 1920-1941, Cejchgauz, Moskva 2007
PT-1A
boční pohled
PT-1A
šikmý pohled zezadu
PT-1A
vozidlo při plavebních zkouškách, 1934
Zdroj
SOJAKIN A. G., PAVLOV M. B., PAVLOV I. B., ŽJOLTOV I. G.: Sovetskije ljogkie tanki 1920-1941, Cejchgauz, Moskva 2007
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
PT-1A
boční pohled
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
PT-1A
šikmý pohled zezadu
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
PT-1A
vozidlo při plavebních zkouškách, 1934
URL : https://www.valka.cz/SOV-PT-1A-t102950#370690Verze : 0
cimbal
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.