Junkers Ju 21

Junkers T 21
     
Název:
Name:
Junkers Ju 21 Junkers Ju 21
Originální název:
Original Name:
Junkers Ju 21
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1923-DD.MM.1923 Junkers Flugzeugwerke AG, Dessau /
DD.MM.1923-DD.MM.1926 Závod Junkers, Fili /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1923-DD.MM.1926
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 T.21 Dessau
122 Ju 21 Fili
První vzlet:
Maiden Flight:
12.06.1923
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
830 kg 1830 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
990 kg 2183 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,771) m 35ft 4,01in 1)
Délka:
Length:
7,30 m 23ft 11,39in
Výška:
Height:
3,53 m 11ft 6,97in
Plocha křídla:
Wing Area:
15,002) m2 161.46 2) ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW IVa o výkonu 176 kW BMW IVa, power 236 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
217 km/h v ? m 134.8 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
185 km/h v ? m 115 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4.5 min do 1000 m 4.5 min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5600 m 18373 ft
Dolet:
Range:
750 km 466 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,62mm kulomet
1x pohyblivý 7,62mm kulomet
2x fixed 7,62mm machine gun
1x flexible 7,62mm machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) T.21 13,34 m
2) T.21 21,75 m2
1) T.21 43ft 9in
2) T.21 234.12 ft2
Zdroje:
Sources:
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1919 - 1934, Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4
http://www.airwar.ru/enc/other1/ju21.html
http://www.wida.cz.cc/hjunkers/ju_h21_a1.htm
http://de.wikipedia.org/wiki/Junkers_Ju_21
http://de.wikipedia.org/wiki/Junkers_T_21

Junkers Ju 21 - Junkers T.21

Junkers T.21
Junkers Ju 21 - Junkers Ju 21

Junkers Ju 21
Junkers Ju 21 -


Junkers Ju 21 - Ju 21 převedený k civilní dopravě

Ju 21 převedený k civilní dopravě
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-21-t102817#370247 Verze : 0
Při zahájení spolupráce mezi sovětskou vládou a společností Junkers projevili Rusové kromě plovákového průzkumného letounu Ju 20 zájem také o kolový průzkumný stroj. Šéfkonstruktér Junkersu Ernst Zindel k tomuto účelu upravil předchozí projekt, hornoplošník T.19. Práce na projektu s počátečním označením J.21 začaly v únoru 1923 a první prototyp, sériové číslo 354, byl v Dessau dokončen v červnu, kdy byl také zalétán Wilhelmem Zimmermanem. J.21 sdílel se svým předchůdcem mnoho společného, včetně pokrokových prvků jako nádrží na bocích trupu, které bylo možné v případě nouze odhodit, a samozřejmě také Junkersův obvyklý potah vlnitým plechem. Problémy s konstrukcí křídla vedly k zmenšení jeho rozpětí o čtvrtinu a dalším postupným úpravám, přesto se Junkersu nepodařilo dosáhnout původně požadovaných výkonů. Po dokončení vývoje byly oba vyrobené stroje, č. 354 a 355, v souladu s označením svého předchůdce přejmenovány na "cvičný" T.21.


Navzdory horším výkonům byly podklady pro výrobu předány pobočce ve Fili, kde byla v srpnu 1923 zahájena sériová výroba 120 kusů pod označením Ju 21. K testům byly do Ruska dopraveny také oba T.21. Navzdory výměně motorů za BMW IVa místo BMW IIIa, použitých u prototypů, se výkony příliš nezlepšily. Stále byly Ju 21 neohrabané, špatně manévrovaly a trěly vysokou přistávací rychlostí. V některých ohledech, jako ve vytrvalosti, dokonce zaostávaly za starými DH.9A, které měly nahradit (2,5 hodiny oproti 4 u DH.9A). se pokusil několik strojů vylepšit pomocí zástavby svých motorů Junkers L2 a L5, ale výsledky byly stále horší než původně očekávané, takže nebyl důvod měnit zaběhlou sériovou výrobu. Ju 21 proto byly ve službě jen tak dlouho, dokud nebyla v dostatečném počtu k dispozici náhrada, Polikarpov R-1 - v podstatě kopie DH.9A. Ju 21 byly potom převedeny do civilních služeb jako poštovní a dopravní. Německá armáda původně Ju 21 také zvažovala, pro svou tajnou výcvikovou základnu v Lipecku, ale s ohledem na ruské zkušenosti raději zvolila konkurenční typy od Albatrosu (L-76a) a Heinkelu (HD.17). Sériová výroba chystaná v Dessau pod označením H.21 byla proto zrušena, byť některé prameny mluví o jednom vyrobeném stroji. Souběžně s T.21/Ju 21 vznikl také stíhací prototyp T.22/Ju 22, který ovšem měl ještě horší parametry a do sériové výroby se nedostal.



Zdroj:
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1919 - 1934, Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4
http://www.airwar.ru/enc/other1/ju21.html
http://www.wida.cz.cc/hjunkers/ju_h21_a1.htm
http://de.wikipedia.org/wiki/Junkers_Ju_21
http://de.wikipedia.org/wiki/Junkers_T_21
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-21-t102817#370252 Verze : 0
Junkers Ju 21 "Bílá 6″ "Ťumenskij kresťanin″ (Ťumenský rolník)


Junkers Ju 21 Side view by Basil Zolotov
Junkers Ju 21 - http://basilzolotov.com

http://basilzolotov.com
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-21-t102817#370253 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více