Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
T-12
Originální název:
Original Name:
T-12
Kategorie:
Category:
střední tank
Výrobce:
Producer:
ChPZ Imeni Kominterny, závod č.183, Charkov /
Období výroby:
Production Period:
13.10.1928-??.06.1930
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.06.1930
Osádka:
Crew:
4
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
15990 kg
Délka se zadním nástavcem:
Length of the rear extension:
6282 mm
Délka korby:
Hull Length:
5512 mm
Celková šířka:
Overall Width:
2810 mm
Celková výška:
Overall Height:
2950 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
500 mm
Šířka pásu:
Track Width:
455 mm
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0,452 MPa
Pancéřování:
Armour:
Čelo, boky, záď - až 22 mm, strop, dno - až 12 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
M6, vzduchem chlazený, zážehový osmiválec do V
Výkon:
Power:
134.2 kW při 1800 ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
?
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
26 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
80 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
36 °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
2,6 m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,745 m
Brodivost:
Fording Depth:
? m
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
1x 45 mm vz.1930, 98 nábojů
Vedlejší:
Secondary:
3x 7,62 mm Colt/Špagin
Uživatelské státy:
User States:
SSSR
Poznámka:
Note:
Palivová nádrž - 240 l
Zdroje:
Sources:
Svirin M.,Bezkurnikov A.:Pervyje sovetskije tanki, Armada No.1, EKSPRINT, Moskva 1995
www.morozov.com.ua - stránky Charkovské lokomotivky
www.armor.kiev.ua
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-12-t102809#370275Verze : 0
MOD
T-12


V roce 1927 byl v Charkovském závodě na výrobu lokomotiv "Im.Kominterny" rozpracován projekt s názvem T-12 na výrobu "manévrovacího tanku". Vozidlo mělo být vyzbrojeno kanonem 45 - 60 mm a třemi kulomety a pohánět je měl upravený letecký motor Hispano o výkonu 200 HP. Projekt byl několikrát pozměněn, takže nakonec byla v době od 13/10/1928 do 15/10/1929 vyrobena podvozková část prototypu s motorem M6 o výkonu 180 HP a nově zkonstruovanou tankovou převodovkou. Tovární zkoušky s maketou věže a úpravy konstrukce probíhaly do dubna 1930.
Při následných vojskových zkouškách dokázal tank vyvinout rychlost 26 km/h a vyškrábat se do 36 stupňového svahu.
V polovině roku 1930 dostal podvozek věž s 45 mm kanonem Sokolov. Vozidlo chráněné pancířem s Ižorské železárny o maximální tlouštce 22 mm (stropy a dno 12 mm) teď vážilo 16 tun.


V srpnu 1930 byl projekt zastaven.




Zdroj:
Svirin M.,Bezkurnikov A.:Pervyje sovetskije tanki, Armada No.1, EKSPRINT, Moskva 1995
www.morozov.com.ua - stránky Charkovské lokomotivky
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-12-t102809#370232Verze : 0
MOD
T-12



Zdroj:
Svirin M.,Bezkurnikov A.: Pervyje sovetskije tanki, Armada No.1, EKSPRINT, Moskva 1995

SOV - T-12 - T-12
prototyp s maketou věže při továrních zkouškách, jaro 1930

T-12
prototyp s maketou věže při továrních zkouškách, jaro 1930

SOV - T-12 - T-12
nákres projektu

T-12
nákres projektu

URL : https://www.valka.cz/SOV-T-12-t102809#370233Verze : 0
MOD