Main Menu
User Menu

Lavočkin La-5 (206)

Lavochkin La-5 (206)

Лавочкин Ла-5 (206)

     
Název:
Name:
Lavočkin La-5 (206)
Originální název:
Original Name:
Лавочкин Ла-5 (206)
Kategorie:
Category:
experimentální letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.12.1943 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.12.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (Sn.39210206)
První vzlet:
Maiden Flight:
16.12.1943
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2940 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3445 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,800 m
Délka:
Length:
8,670 m
Výška:
Height:
2,540 m
Plocha křídla:
Wing Area:
17,59 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
195,85 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov AŠ-82FN vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec, přeplňovaný dvourychlostním kompresorem s přímým vstřikem paliva o vzletovém výkonu 1 361 kW (1 850 k) po dobu pěti minut, 1 214 kW (1 650 k) v h= 1 630 m a 1 052 kW (1 430 k) v h= 4 650 m.
Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí typ VIŠ-105V-4 o průměru 3 100 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
684 km/h v 6150 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
16,03 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,2 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10400 m
Dolet:
Range:
980 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm se zásobou 200 granátů na hlaveň
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Letoun byl testován od prosince 1943 do února 1944 a při použití shodného motoru jako řadový La-FN, výkony "206" podstatně vzrostly.
Zdroje:
Sources:
Miloš Veštšík, Lavočkin La-7, 2. doplněné vydání, MBI Publishing Co., 2000, ISBN:80-86524-05-1
https://www.airwar.ru/enc/fww2/la5-206.html
archiv autora

Lavočkin La-5 (206) -


Lavočkin La-5 (206) -


Lavočkin La-5 (206) -


URL : https://www.valka.cz/Lavockin-La-5-206-t102300#368896Verze : 0
MOD
Historie:
Lavočkin La-5FN byl v roce 1943 letounem se solidními výkony, hlavní konstruktér S. A. Lavočkin však věděl, že drak letounu má značné aerodynamické rezervy, Ve spolupráci s Ústředním aerohydrodynamickým institutem – CAGI se na jeho pokyn začalo s úpravou sériové Lavočky výrobního čísla 39210206, Největších změn doznala kapota motoru, která byla aerodynamicky vyčištěna. Chladič oleje se přestěhoval pod centroplán, sací kanál byl přesunut dolů pod motor.
Úplné zakrytí kol hlavního podvozku přineslo nárůst maximální rychlosti o 6 km/h. Použitím slitin lehkých kovů v konstrukci křídel se podařilo snížit hmotnost o 100 kilogramů. Kovové nosníky v roce 1943 navrhl tým konstruktéra P. D. Geršina.
Zkoušky letounu známého jako „206“ probíhaly od 16. prosince 1943 do 10. února 1944. Provedené úpravy se objevují u nové Lavočky La-7.


Použité prameny:
https://www.airwar.ru/enc/fww2/la5-206.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Lavockin-La-5-206-t102300#368898Verze : 0
MOD