Lavočkin LaGG-3 (34. série)

Lavochkin LaGG-3
Лавочкин ЛаГГ-3
     
Název:
Name:
Lavočkin-Gorbunov-Gudkov LaGG-3 Lavochkin-Gorbunov-Gudkov LaGG-3
Originální název:
Original Name:
Лавочкин-Горбунов-Гудков ЛаГГ-3
Kategorie:
Category:
bitevní letoun attack aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.08.1942-DD.10.1942 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
Období výroby:
Production Period:
DD.08.1942-DD.10.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
40
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1942
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2650 kg 5842 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3363 kg 7414 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,800 m 32ft 1,82in
Délka:
Length:
8,810 m 28ft 10,85in
Výška:
Height:
3,060 m 10ft 0,46in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,62 m2 189.66 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
190,68 kg/m2 39.05 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Klimov VK-105PF kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 890 kW (1 210 k), 926,75 kW (1 260 k) v h= 700 m a 868 kW (1 180 k) v h= 2 700 m.
Vrtule trojlistá VIŠ-61P s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm.
Klimov VK-105PF twelve-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 1,193 hp for take-off, combat power 1,243 hp at 2,297 ft and 1,165 hp at 8,858 ft
driving a three-blade variable-pitch VISh-61P propeller of 9ft 10in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
452 l 99.5 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
560 km/h v 4100 m 348 mph in 13451 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
11,42 m/s 2248 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,3 min do 5000 m 7,3 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9100 m 29528 ft
Dolet:
Range:
515 km 320 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
650 km 403.9 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón NS-37 ráže 37,0 mm (12 granátů)
1x pevný kulomet UBS ráže 12,7 mm nad motorem, 140 nábojů

Pumová výzbroj:
6x raketová střela RS-82 nebo 6x raketová střela RS-132 nebo 2x 100 kg puma FAB-100 pod křídly
One fixed forward-firing 1.46 inch NS-37 cannon in a moteur instalation with 12 rounds and
one fixed forward-firing 0.5 inch UBS machine-gun, with 140 rounds

Bomb load:
Six 3.23in RS-82 rockets, or six 5.2 in RS-132 rockets, or two 220.5 lb bombs FAB-100
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Další informace v práci Chronologický přehled konstrukcí S.A.Lavočkina. -
Zdroje:
Sources:
Václav Němeček, Vojenská letadla III,. 3. upravené a doplněné vydání,. Praha, Naše vojsko, 1992. ISBN 80-206-0117-1.
Zbyněk Válka. Stíhací letadla 1939/45, Olomouc, Votobia, 1999 ISBN 80-7198-396-9
http://airwar.ru/enc/fww2/lagg3-34.html
http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/lagg-3.html
www.airpages.ru
http://www.wio.ru/tacftr/lag-rus.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Lavockin-LaGG-3-34-serie-t102129#368513 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/fww2/lagg3-34.html

Lavočkin LaGG-3 (34. série) -


Lavočkin LaGG-3 (34. série) -


Lavočkin LaGG-3 (34. série) -


URL : https://www.valka.cz/Lavockin-LaGG-3-34-serie-t102129#559145 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více