Název: Name: | Typ IXC | |
Originální název: Original Name: | Typ IXC | |
Kategorie: Category: | oceánská ponorka | |
Přehled vyrobených plavidel: Summary of Built Boats: | U-66, U-67, U-68 U-125, U-126, U-127, U-128, U-129, U-130, U-131 U-153, U-154, U-155, U-156, U-157, U-158, U-159, U-160, U-161, U-162, U-163, U-164, U-165, U-166 U-171, U-172, U-173, U-174, U-175, U-176 U-501, U-502, U-503, U-504, U-505, U-506, U-507, U-508, U-509, U-510, U-511, U-512, U-513, U-514, U-515, U-516, U-517, U-518, U-519, U-520, U-521, U-522, U-523, U-524 | |
Posádka: Crew: | 481) 4 důstojníci a 44 poddůstojníků a členů mužstva / 4 officers and 44 petty-officers and seamen | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Standardní výtlak: Standard Displacement: | 1120 t | |
Plný výtlak: Full Load Displacement: | 1540 t | |
Výtlak pod hladinou: Submerged Displacement: | 1232 t | |
Délka: Length: | 76,76 m | |
Šířka: Beam: | 6,76 m | |
Ponor: Draught: | 4,76 m | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | 2x 9-válcový přeplňovaný dieselový motor MAN M9V 40/46 2x elektromotor SSW Typ 2GU 345/34 2x 64-článková baterie AFA 44 MAL2) | |
Výkon: Power: | 3281.14) kW při ??? ot/min | |
Šrouby: Propellers: | 2 | |
Zásoba paliva: Fuel Load: | 207.51 t | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na hladině: Surfaced Speed: | 33,9 6) km/h | |
Rychlost pod hladinou: Submerged Speed: | 13,5 8) km/h | |
Dosah na hladině: Surfaced Range: | 24909.4 km při rychlosti 18.5 km/h10) | |
Dosah pod hladinou: Submerged Range: | 116.7 km při rychlosti 7.4 km/h12) | |
Maximální hloubka ponoření: Maximum Depth: | 25014) m | |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | 4x torpédomet ráže 533 mm v přídi 2x torpédomet ráže 533 mm v zádi - 22x torpédo G7 - alternativní náklad: 44 min TMA 1x kanón SK C/32 ráže 10,5 cm L/45 - 110 nábojů 1x protiletadlový kanón SK C/30U ráže 3,7 cm L/83 1x protiletadlový kanón C/30 nebo C/38 ráže 2 cm/65 | |
Vybavení: Equipment: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 1) od let 1943/1944 až 60 mužů v důsledku navýšení obsluhy protiletadlových děl 2) výkon 740W, 11.300 Ah po dobu 20 hodin (celková váha 74,90 t) 4) pro dieselové motory MWM pro elektromotory SSW: 745,7 kW při ??? ot/min 6) alternatovní zdroj: 35,7 km/h 8) alternatovní zdroj: rychlost 13,8 km/h 10) 9260 km při rychlosti 33,9 km/h 12) 237,1 km při rychlosti 3,7 km/h 14) alternativní zdroj: až 280 m | |
Zdroje: Sources: | https://uboat.net/ ; https://www.u-boote-online.de/ ; https://www.uboataces.com/ ; https://www.german-navy.de/ ; https://www.ubootnet.com/ ; https://www.u-boat-reich.co.uk/ ; https://www.lexikon-der-wehrmacht.de/ ; https://www.navweaps.com/ ; https://www.wikipedia.org/ ; https://www.valka.com/ & https://www.valka.cz/ ; jakož i z publikací Kriegsmarine U-Boats 1939-45 (1) (ISBN 1-84176-363-2) ; Kriegsmarine U-Boats 1939-45 (2) (ISBN 1-84176-364-0) ; Ponorky - Válka pod vlnami (ISBN 978-80-206-0914-4) ; Jane's Fighting Ships (1938) ; Velká encyklopedie - Zbraně druhé světové války (ISBN 80-7237-247-5) |
URL : https://www.valka.cz/SS-Typ-IXC-t10103#347560Verze : 11
FiBe
MOD
Tento typ bol stavany paralelne s typom VII a bol urceny na na oceanske operacie vo vacsich vzdialenostiach od vlastnych zakladni.
Prva verzie IXA sa stavala v rokoch 1938 - 1939 a bolo postavenych 8 kusov.Ich vyzbroj tvorily 4 predne a 2 zadne torpedomety.Kanony pozostavali z jedneho 105mm a proti lietadlam mal jeden 37mm a jeden 20mm.
Varianta IXB, ktoru tvorilo 14 clnov, bola podobna prvej.V priebehu roku 1942 odmontovali 105mm delo a posilnili protilietadlavu vyzbroj na styri 20mm a jeden 37mm kanon.
Verzia IXC bola najrozsirenejsou a citala 143 kusov.Rovnako ako jej podverzia IXC/40 mala nepatrne vacsiu dlzku a vytlak.Pocas vojny aj tu zmizlo 105mm delo a zvysila sa protiliedadlova vyzbroj.
Verzia IXD bola vyrobena iba v dvoch kusoch a mala vyrazne predlzeny trup.Nemala torpedomety iba 37mm a dve dvojhlavnove 20mm kanony.Sluzila ako dopravna a zasobovacia ponorka.
Z nej vyvinuta IXD2 vznikla v 30 exemplaroch.Trup zodpovedal IXD ale mala znova torpedomety a predlzena veza niesla 37mm kanon a stvorca 20mm.
Pre ponorku typu IX bol pred vojnou vyvinuty prieskumny hydroplan Arado Ar231 vezeny v kontajnerovom hangary. Ar 231do vyzbroje vsak neprisiel ale v obmedzenom pocte sa objavil skladaci virnik Focke Achgelis Fa 330 vleceny ponorkou na lane pri plavbe na hladine.
Typ IXC
Vytlak na hladine---1120t
pod hladinou---1232t
Rozmery---76,8x6,8m
Stroje 2xdiesel---2200 HP
2xelektro---500 HP
rychlost na hladine---18,2 uzla
pod hladinou----7,5 uzla
Posadka---48 muzov
Prva verzie IXA sa stavala v rokoch 1938 - 1939 a bolo postavenych 8 kusov.Ich vyzbroj tvorily 4 predne a 2 zadne torpedomety.Kanony pozostavali z jedneho 105mm a proti lietadlam mal jeden 37mm a jeden 20mm.
Varianta IXB, ktoru tvorilo 14 clnov, bola podobna prvej.V priebehu roku 1942 odmontovali 105mm delo a posilnili protilietadlavu vyzbroj na styri 20mm a jeden 37mm kanon.
Verzia IXC bola najrozsirenejsou a citala 143 kusov.Rovnako ako jej podverzia IXC/40 mala nepatrne vacsiu dlzku a vytlak.Pocas vojny aj tu zmizlo 105mm delo a zvysila sa protiliedadlova vyzbroj.
Verzia IXD bola vyrobena iba v dvoch kusoch a mala vyrazne predlzeny trup.Nemala torpedomety iba 37mm a dve dvojhlavnove 20mm kanony.Sluzila ako dopravna a zasobovacia ponorka.
Z nej vyvinuta IXD2 vznikla v 30 exemplaroch.Trup zodpovedal IXD ale mala znova torpedomety a predlzena veza niesla 37mm kanon a stvorca 20mm.
Pre ponorku typu IX bol pred vojnou vyvinuty prieskumny hydroplan Arado Ar231 vezeny v kontajnerovom hangary. Ar 231do vyzbroje vsak neprisiel ale v obmedzenom pocte sa objavil skladaci virnik Focke Achgelis Fa 330 vleceny ponorkou na lane pri plavbe na hladine.
Typ IXC
Vytlak na hladine---1120t
pod hladinou---1232t
Rozmery---76,8x6,8m
Stroje 2xdiesel---2200 HP
2xelektro---500 HP
rychlost na hladine---18,2 uzla
pod hladinou----7,5 uzla
Posadka---48 muzov
URL : https://www.valka.cz/SS-Typ-IXC-t10103#30683Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.