Avro Canada CF-105 Arrow Mk.1

     
Název:
Name:
Avro Canada CF-105 Arrow Mk.1 Avro Canada CF-105 Arrow Mk.1
Originální název:
Original Name:
Avro Canada CF-105 Arrow Mk.1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1957-DD.MM.1958 A. V. Roe Canada Ltd., Malton, Ontario /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1957-DD.MM.1958
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
5 prototypov
První vzlet:
Maiden Flight:
25.03.1958 Jan Zurakowski
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
bezocasé tailless
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
22245 kg 49040 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
25855 kg 57000 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
31117 kg 68602 lb
Rozpětí:
Wingspan:
15,24 m 50ft
Délka:
Length:
25,3 m 80ft 1in
Výška:
Height:
6,48 m 21ft 3in
Plocha křídla:
Wing Area:
113,80 m2 1225 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
226,9 kg/m2 46.47 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Pratt & Whitney J75-P-3 (RL-201), ďalšie prototypy Pratt & Whitney J75-P-5
výkon 55,6 kN / 104,53 kN s prídavným spaľovaním
Pratt & Whitney J75-P-3 (RL-201), other prototypes Pratt & Whitney J75-P-5
thrust 12 500 lbf / 235000 lbf with afterburner
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
11401 l 2508 Imp gal / 3010 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2104 km/h v 15000 m 1307 mph in 50000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
977 km/h v 11000 m 607 mph in 36000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
195 m/s 38450 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,4 min do 15240 m 4,4 min to 50000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
16154 m 53000 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
navrhovaná:
1x-4x AIR-2 Genie
8x AIM-4 Falcon
8x Velvet Glove
3x AIM-7B Sparrow II
proposed:
1x-4x AIR-2 Genie
8x AIM-4 Falcon
8x Velvet Glove
3x AIM-7B Sparrow II
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Jackson, A.J.: Avro Aircraft since 1908. Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-834-8
Hornát, Jiří: Monografie Avro Canada CF-105 Arrow, L+K 11 a 12/1984
zurakowskiavroarrow.weebly.com
http://www.avroarrow.org/AvroArrow/index.html
http://www.airvectors.net/avarrow.html
http://www.avro-arrow.org/
URL : https://www.valka.cz/Avro-Canada-CF-105-Arrow-Mk-1-t10091#506559 Verze : 0
Avro Canada CF-105 Arrow

Prototypy lietadla s deltovými krídlami Arrow používali ešte pohonné jednotky Pratt & Whitney J-75, pre sériové stoje však boli plánované nové motory Orenda PS-13 Iroquois. S neskorším prevedením Iroquois Mk.III bola očakávaná rýchlosť M=2,5.
Arrow mal byť vybavený novým radarom Astra a k novým diaľkovým riadeným strelám Sparrow mal dostať systém riadenia paľby.
Koniec vývoja striel Sparrow II viedol k tomu, že namiesto toho boli zvolené strely Genie s nukleárnou bojovou hlavicou.
Nosné ploch lietadla boli vyfrézované z jednej veľkej dosky. Dvaja členovia posádky sedeli za sebou na katapultovacích sedadlách Martin Baker C-5. Arrow nemal z úsporných dôvodov výškové kormidlá. Vo vysokorýchlostnom lete preto potrebnú stabilitu zaisťoval umelý tlmiaci systém.
V 25. marca 1958 vzlietol prvý z piatich prototypov Avro Canada Arrow č. 25201 (dokončený 4. decembra 1957), ktorý pilotoval Jan Zurakowski. Letové výkony boli dobré, dvom strojom však zlyhal podvozok, takže boli na zemi poškodené. V septembri bol zrušený vývoj radaru a o niekoľko mesiacov neskôr nakoniec aj celý program Arrow, v prospech cenovo výhodnejších amerických lietadiel.
Vo februári 1959 nariadila kanadská vláda zošrotovať všetkých päť prototypov Mk.I a štyroch takmer dostavaných prototypov Mk.II.
Namiesto lietadiel Arrow obdržalo kanadské letectvo americké stroje F-101 Voodoo.
URL : https://www.valka.cz/Avro-Canada-CF-105-Arrow-Mk-1-t10091#30618 Verze : 0
CF-105 Arrow Mk.1 (RL-204). Jedná se o čtvrtý vyrobený prototyp, který svůj poslední vzlet uskutečnil 18. února 1959. Jednalo se přitom teprve o jeho šestý let.
Avro Canada CF-105 Arrow Mk.1 - (1000aircraftpictures.com)

(1000aircraftpictures.com)
URL : https://www.valka.cz/Avro-Canada-CF-105-Arrow-Mk-1-t10091#30672 Verze : 0
Avro Canada CF-105 Arrow
Avro Canada CF-105 Arrow Mk.1 -


URL : https://www.valka.cz/Avro-Canada-CF-105-Arrow-Mk-1-t10091#63050 Verze : 0

Diskuse

Momentálne som dopozeral dokument na Up Network TV, kde sa hovori o 6 vyrobenych prototypoch.
URL : https://www.valka.cz/Avro-Canada-CF-105-Arrow-Mk-1-t10091#630541 Verze : 1
Prototypov Avro Arrow vo verzii Mk.1 bolo vyrobených 5 kusov (RL-201 - RL-205) ešte s motormi Pratt & Whitney J75. Ten 6. prototyp (RL-206) stavaný už vo verzii Mk.2 s kanadskými motormi Orenda PS-13 Iroquois bol vo februári 1959 takmer hotový a pripravoval sa na pozemné skúšky, ale po zrušení programu bol zničený spolu s ďalšími rozostavanými prototypmi.
URL : https://www.valka.cz/Avro-Canada-CF-105-Arrow-Mk-1-t10091#630542 Verze : 0
Dik. Ten detail že sa pripravoval na pozemné skúšky tam bol spomenutú, aj to že bol zničený spolu s ostatnými (mala sa zachovať iba predná časť jednoho z prototypov) a likvidácia lietadiel prebehla ich rozrezaním plameňom. Buď mi ušlo že 6. prototyp bol iná verzia, alebo to nespomenuli. Čo spomenuli je to, že podľa konšpiračných teórií je jeden z prototypov niekde zachovaný, čo údajne dokazuje fotografia z likvidácie, kde je v rôznej fáze likvidácie vidieť iba 5 lietadiel.
URL : https://www.valka.cz/Avro-Canada-CF-105-Arrow-Mk-1-t10091#630545 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více