Dělostřelecký pásový tahač rudé armády vyrobený v počtu 7780 kusů závody STZ a GAZ v letech 1937 – 1941. Byl lehce pancéřován v oblasti v oblasti řidiče a velitele, obsluha kanonu sedící vzadu nebyla nijak chráněna. Užíván k tažení 45mm PTK, zároveň s tím převážel i obsluhu kanonu - 6 lidí (na dvou sklopných podélně umístěných lavicích). Lavice bylo možno sklopit a na jejich místě vznikla malá ložná plocha sloužící k převážení nákladu.
TTD
Motor : GAZ-AA, 50ks/2800ot/min, kapalinou chlazený benzinový čtyřválec o objemu 3285cm3
Délka : 3450mm,
Šířka : 1859mm,
Výška : 1580
Výška nad terénem : 300mm
Převodovka : 4rychlosti vpřed + zpátečka
Brzdy : mechanické
Řízení : bržděním příslušného pásu pomocí směrové spojky Clutch and
Pérování : listovými péry
Šíře pásu : 200mm
Pancéřování : 7...10 mm
Výzbroj : 7,62-mm kulomet DT v uchycený před velitelem vozidla
Váha : 3460kg
Maximální rychlost : 47,5 km/h
Kapacita nádrže : 115 l
Dojezd :250 km bez zátěže s 2t přívěsem cca 150 km
Šlo o jeden z velmi rozšířených tahačů RA, hlavně na počátku války. Ve velkém množství byl ukořistěn a užíván němci. (označení l.gp.Art.S.630(r)) Dále je používali Finové a Rumuni. Také slovenská armáda vykazovala několik kusů u kterých ale netuším zda byly pojízdné. Několik kusů se dodnes zachovalo a jsou k vidění v Kubince, Parole a snad i jinde
TTD
Motor : GAZ-AA, 50ks/2800ot/min, kapalinou chlazený benzinový čtyřválec o objemu 3285cm3
Délka : 3450mm,
Šířka : 1859mm,
Výška : 1580
Výška nad terénem : 300mm
Převodovka : 4rychlosti vpřed + zpátečka
Brzdy : mechanické
Řízení : bržděním příslušného pásu pomocí směrové spojky Clutch and
Pérování : listovými péry
Šíře pásu : 200mm
Pancéřování : 7...10 mm
Výzbroj : 7,62-mm kulomet DT v uchycený před velitelem vozidla
Váha : 3460kg
Maximální rychlost : 47,5 km/h
Kapacita nádrže : 115 l
Dojezd :250 km bez zátěže s 2t přívěsem cca 150 km
Šlo o jeden z velmi rozšířených tahačů RA, hlavně na počátku války. Ve velkém množství byl ukořistěn a užíván němci. (označení l.gp.Art.S.630(r)) Dále je používali Finové a Rumuni. Také slovenská armáda vykazovala několik kusů u kterých ale netuším zda byly pojízdné. Několik kusů se dodnes zachovalo a jsou k vidění v Kubince, Parole a snad i jinde