Hawker Typhoon Mk.IB (1942-1945)

Hawker Typhoon Mk.IB
Hawker Typhoon Mk.IB
     
Název:
Name:
Hawker Typhoon Mk.IB Hawker Typhoon Mk.IB
Originální název:
Original Name:
Hawker Typhoon Mk.IB
Kategorie:
Category:
stíhací-bombardovací letounfighter-bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.11.1945 Gloster Aircraft Co Ltd., Hucclecote
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.11.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3207
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistáníCTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošníkmonoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasickéconventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovacíretractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kolawheels
Technické údaje:
Technical Data:
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4010 kg8840 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5375 kg11850 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
6341 kg13980 lb
Rozpětí:
Wingspan:
12.670 m41ft 7in
Délka:
Length:
9.740 m31ft 11.5in
Výška:
Height:
4.665 m15ft 4in
Plocha křídla:
Wing Area:
25.92 m2279 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
207,369 kg/m242.47 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
Kategorie:
Category:
pístovýpiston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Napier Sabre IIC kapalinou chlazený čtyřiadvacetiválec s válci do H o vzletovém výkonu 1 540 kW (2 094 k), nouzový výkon 1 685 kW (2 281 k) po dobu 5 minut.
Vrtule čtyřlistá kovová s konstantnimi otáčkami typu de Havilland o průměru 4 267 mm.
Napier Sabre IIC, twenty-four-cylinder liquid-cooled H engine, rated 2,065 hp for take-off and 2,260 hp 5 minutes limit,
driving a four-blade metal de Havilland constant-speed Type propeller of 14 ft diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
700 l + 409 l ve dvou přídavných nádržích pod křídly154 UK gallons and 90 UK gallons in two drop tanks
Výkony:
Performance:
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
667.9 km/h v 5791 m415 mph in 19000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
535.9 km/h v ? m333 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
13,59 m/s2675.2 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5.25 min do 4572 m5.5 min to 15000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10729 m35200 ft
Dolet:
Range:
820.8 km510 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1577.2 km980 mi
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kanon ráže 20 mm Hispano Mk.II v křídle se zásobou střeliva 140 granátů pro každý.


Pumový náklad:
2x 227 kg nebo 2x 454 kg pumy nebo
8-12x neřízená raketa RP-3
Four fixed forward-firing 0,79 inch Hispano Mk.II cannons in wing, 140 rpg


Bomb load:
Two 500 or 1,000 lb bombs or
8~12x RP-3 rocket
Uživatelské státy:
User States:






Poznámka:
Note:
Hmotnosti a výkony se vztahují k posledním výrobním verzím s kapkovitou odsouvací kabinou.Weights and performances are related to the last production batch whith sliding hood.
Zdroje:
Sources:
Leszek Moczulski, Hawker Typhoon cz. 1, Monografie Lotnicze No. 94, AJ – Pressm Gdaňsk, 2004, ISBN 83-7237-151-2
Leszek Moczulski, Hawker Typhoon cz. 2, Monografie Lotnicze No. 95, AJ – Pressm Gdaňsk, 2004, ISBN 83-7237-159-8

Hawker Typhoon Mk.IB (1942-1945) -


Hawker Typhoon Mk.IB (1942-1945) -


Hawker Typhoon Mk.IB (1942-1945) -


URL : https://www.valka.cz/Hawker-Typhoon-Mk-IB-1942-1945-t277777#5291 Verze : 6
.
Hawker Typhoon Mk.IB (1942-1945) - Typhoon Mk.IB (MP195/DP-Z ZIPP X). Letoun používal velitel 193. perutě RAF S/Ldr J. C. Zipp Button, srpen 1944.

Typhoon Mk.IB (MP195/DP-Z "ZIPP X"). Letoun používal velitel 193. perutě RAF S/Ldr J. C. 'Zipp' Button, srpen 1944.

Web autora : http://www.clavework-graphics.co.uk
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Hawker-Typhoon-Mk-IB-1942-1945-t277777#548240 Verze : 3
Hawker Typhoon Mk.IB (MN235), Muzeum RAF, Hendon, 2003. Jedná se o jediný kompletně zachovalý exemplář této varianty. Letoun byl objednán v rámci kontraktu no.943/SAS/C.23 (A) a následně vyroben u společnosti Gloster Aircraft Co. Ltd. Tento Typhoon svůj první let absolvoval 8. února 1944. Na jaře téhož roku byl stroj přepraven na Wright Field ve státě Ohio v USA, kde měl podstoupil zkoušky amerického letectva. Ty však nakonec byly velmi krátké a po menší nehodě (a nalétání pouhých 9 letových hodin) byl Typhoon uskladněn. Zpátky do Velké Británie se letoun vrátil až v lednu 1968, kdy již byl majetkem Muzea RAF. Stroj byl následně renovován. Na podzim 2013 byl přebarven do kamufláže stroje I8-T sloužícího za 2. světové války u kanadské 440. perutě RAF. V květnu následujícího roku byl zapůjčen do Canada Aviation and Space Museum ve městě Rockliffe v Ottawě. Tam byl formálně poprvé veřejně představen 6. června 2014 v rámci 70. výročí od spojeneckého vylodění v Normandii.

















URL : https://www.valka.cz/Hawker-Typhoon-Mk-IB-1942-1945-t277777#35559 Verze : 1
Hawker Typhoon Mk.IB (TP-T, JP963). Letoun v době spojeneckého vylodění v Normandii v červnu 1944 bojoval v řadách 198. perutě. V červenci 1944 letoun spolu se zbytkem perutě působil z předsunuté přistávací plochy B-10 v severní Francii.
Hawker Typhoon Mk.IB (1942-1945) -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Hawker-Typhoon-Mk-IB-1942-1945-t277777#528699 Verze : 0
Hawker Typhoon Mk.IB (TP) operující v létě 1944 v sestavě 198. perutě nad okupovanou Francií.
Hawker Typhoon Mk.IB (1942-1945) -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Hawker Typhoon Mk.IB (1942-1945) -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Hawker-Typhoon-Mk-IB-1942-1945-t277777#528147 Verze : 0
There's cool.

Then there's F/O Lewis E. Park Jr cool.

Park Jr. (KIA 27/6/44) of 438 Squadron RCAF on his Norton motorcycle in front of Hawker Typhoon Ib R-D (MN518) the personal aircraft of W/C Robert Tremayne Davidson. RAF Funtington or Hurn, April-May 1944.

Colour by Doug pic.twitter.com/bSNsq21es6
— WW2 Airfields Archive (@WW2Airfields) April 18, 2024
URL : https://www.valka.cz/Hawker-Typhoon-Mk-IB-1942-1945-t277777#754469 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více