Curtiss XF11C-1 Goshawk

Curtiss XBFC-1 Goshawk
     
Název:
Name:
Curtiss XF11C-1 Goshawk Curtiss XF11C-1 Goshawk
Originální název:
Original Name:
Curtiss XF11C-1 Goshawk
Kategorie:
Category:
stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1932-DD.MM.1932 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1932-DD.MM.1932
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.10.1932
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1981 kg 4368 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.6 m 31ft 6in
Délka:
Length:
7.04 m 23ft 1in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
24.34 m2 262 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Wright R-1510-98 o výkonu 447 kW Wright R-1510-98, power 600 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
356 l 94 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
326.7 km/h v 1829 m 203 mph in 6000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7163 m 23500 ft
Dolet:
Range:
844.9 km 525 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x 7,62mm kulomet Browning 2x .30 Browning machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
Swanborough, F. G., Bowers, P. M. US Navy Aircraft Since 1912. Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0.
Bowers, P. M. Curtiss Navy Hawks, Aircraft in Profile No.116. Profile Publications, Leatherhead 1965.
Bowers, Peter. Curtiss Nawy Hawks in Action, In Action No.1156. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1995. ISBN 0-89747-342-6.
Matt, Paul R. United States Navy and Marine Corps Fighters 1918-1962. Harleyford Publications, Los Angeles 1962.
http://www.aerofiles.com/_curt.html
http://www.aero-web.org/specs/curtiss/xf11c-1.htm
www.shu-aero.com

Curtiss XF11C-1 Goshawk - XF11C-1 před Curtissovou buffalskou továrnou, během továrních zkoušek.

XF11C-1 před Curtissovou buffalskou továrnou, během továrních zkoušek.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XF11C-1-Goshawk-t127270#430714 Verze : 0
Ve třicátých letech ztratila firma Curtiss-Wright hodně ze svého postavení u námořnictva. Posledním úspěšnějším stíhacím typem, který pro US Navy postavila, byl F7C-1 z roku 1928, který byl ale brzy přesunut k námořní pěchotě, a poté dvoumístné F8C-1/F8C-3 Falcon a F8C-4/F8C-5 Helldiver. Ty byly téměř okamžitě převedené k pozorování a střemhlavému bombardování, opět hlavně u námořní pěchoty, a stíhací letky námořnictva tak mezitím plně obsadily konkurenční F4B firmy Boeing. V roce 1932 se proto v Buffalu rozhodli znovu vytvořit námořní variantu osvědčené řady Hawk, v té době stále ještě vyráběné pro armádní letectvo.


16. dubna 1932 námořnictvo objednalo stavbu prototypu nového Hawku s označením XF11C-1. Vycházel z posledních prototypů postavených pro armádu, a také z typu Hawk II, ve stejné době vyvíjeném pro export. Ostatně jeden z demonstrátorů Hawku II byl pro námořnictvo i upraven a jím zakoupen pod označením XF11C-2. Nový Hawk používal křídla sice stejného půdorysu jako předchozí varianty, měla ale kovovou kostru, stejně jako armádní XP-22, a křidélka, stejně jako ocasní plochy, byly kryty plechem. Trup zase z velké části odpovídal P-6E, které byly v té době čerstvě ve výrobě. Oproti zmíněným strojům bylo ale horní křídlo posunuto výš, a místo řadového motoru zaujal dvouhvězdicový čtrnáctiválec Wright Cyclone v širokém krytu NACA. Podvozek byl podobně jako u P-6E samonosný, ale s většími koly (u námořnictva standardními 30x5 in) a se z vnějšku otevřenými kryty. Tento podvozek byl zvolen i proto, že se předpokládalo použití i ke střemhlavému bombardování. Vzhledem třílisté 2,6m vrtuli mohl být také podvozek o něco nižší než bylo obvyklé. Ocasní kolečko bylo posunuto až pod směrovku a mělo hydraulické odpružení.


Po zahájení letových zkoušek na podzim 1932 se projevily problémy s motorem, který se neustále přehříval. Byly proto vyzkoušeny různé varianty kapotáže, a dočasně byla vrtule nahrazena větší dvoulistou. Kvůli tomu musel být opět prodloužen podvozek, a protože se tím umožnila i nižší přistávací rychlost, zůstal v této podobě i po návratu ke třílisté vrtuli. V březnu 1934 byl XF11C-1 přejmenován na stíhací bombardér XBFC-1, a krátce nato zapůjčen NACA. Zde pokračovaly experimenty s kapotáží motoru a ventilátory pro zlepšení chlazení. To již byla dávno ve výrobě série odvozená od druhého prototypu, který měl spolehlivější motor, a XBFC-1 zůstal jediným strojem své varianty. Vyřazen byl až v březnu 1939, s 319 nalétanými hodinami.
Curtiss XF11C-1 Goshawk - Jiná z podob, s kratším krytem NACA a dvoulistou vrtulí.

Jiná z podob, s kratším krytem NACA a dvoulistou vrtulí.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XF11C-1-Goshawk-t127270#430749 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více