Grumman F3F-3

     
Název:
Name:
Grumman F3F-3 Grumman F3F-3
Originální název:
Original Name:
Grumman F3F-3
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.12.1938-DD.05.1939 Grumman Aircraft Engineering Corp., Bethpage, New York
Období výroby:
Production Period:
16.12.1938-10.05.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
27 (1444/1470)
První vzlet:
Maiden Flight:
19.10.1938 XF3F-3
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1486 kg 3276 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2048 kg 4515 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2175 kg 4795 lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.750 m 32ft
Délka:
Length:
7.050 m 23ft 1.5in
Výška:
Height:
3.280 m 10ft 9in
Plocha křídla:
Wing Area:
24.15 m2 260 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
84,555 kg/m2 17.32 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Wright R-1820-22 Cyclone vzduchem chlazený devítiválec o vzletovém výkonu 708,5 kW při 2 200 ot/min, 634 kW při 2 100 ot/min v h= 183 m a 560 kW při 2 100 ot/min v h= 4 633 m.
Vrtule trojlistá Hamilton-Standard s konstantními otáčkami o průměru 2 743 mm.
Wright R-1820-22 Cyclone nine-cylinder single-row air-cooled radial engine rated at 950 hp at 2,200 rpm for take-off, 850 hp at 2,100 rpm at 600 ft and 750 hp at 2,100 rpm at 15,200 ft,
driving a three-blade constant-speed propeller 9ft in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
420.8 km/h v 4633 m 261,5 mph in 15200 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
241.4 km/h v 3048 m 150 mph in 10000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,0 m/s 2750 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10119 m 33200 ft
Dolet:
Range:
1577.2 km 980 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm, 200 nábojů a
1x pevný kulomet ráže Colt-Browning M2 7,62 mm, 500 nábojů.
Pumový náklad: 2x Mark XLI o hmotnosti 50 kg.
One fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning M2 with 200 rounds and
one fixed forward-firing 0.3 inch Colt-Browning M-2 with 500 rounds.
Bomb load: Two bombs Mark XLI of weight 110 lbs.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
F3F-3 byl poslední verzí, která se dostala do výroby, dosahovala vyšších výkonů jen díky vylepšené aerodynamice letounu. Celkem bylo postaveno 27 sériových letadel, jednotky je převzaly v období prosinec 1938 až květen 1939. Jako první je měla ve výzbroji VF-5 (USS Yorktown) a VF-7 (USS Wasp). The final production model was the F3F-3, which was fitted with various propellers, split landing-flaps, modified cowling, and other devices intended to improve overall performance. Twenty-seven F3F-3s were delivered in 1938-39, which brought the overall production of F3F series aircraft to one hundred and sixty-four aircraft.7 Most of the F3F-3s went to VF-5 (USS Yorktown) or VF-7 (USS Wasp).
Zdroje:
Sources:
Václav Němeček, Vojenská letadla díl 2, 4.vydání, Praha 1990, ISBN 80-206-0116-3
Profile Publications, The Grumman F3F Series, No. 92, Lt. Cdr. Benton Reams, U.S.N., Profile Publications Ltd., Leatherhead, Surrey, England, 1966.
Pavel Dvořák, Grumman F3F, HPM, 1998, roč. 8, čís. 12, str. 2–8. ISSN 1210-1427
http://www.aviation-history.com/grumman/f3f.htm
http://www.airwar.ru/enc/fww2/f3f.html
archiv autora

Grumman F3F-3 -


URL : https://www.valka.cz/Grumman-F3F-3-t71441#428647 Verze : 0
Grumman F3F-3


Jedná se o letoun výrobního čísla 1445 ze stavu perutě VF-5 operující v červenci 1939 z letadlové lodi CV-5 USS Yorktown.


Zdroje :
http://www.home.att.net/~historyzone/Grumman3.html

Grumman F3F-3 -


URL : https://www.valka.cz/Grumman-F3F-3-t71441#252144 Verze : 0
.
Grumman F3F-3 - Grumman F3F-3 sloužící roku 1938 u letky VF-5 na palubě letadlové lodi USS Yorktown. Letoun ponechán v barvě kovu s červenými doplňky, horní křídlo shora žluté s červeným véčkem, ocasní plochy červené, konce vrtulových listů nesly modro-žluto-červené proužky.

Grumman F3F-3 sloužící roku 1938 u letky VF-5 na palubě letadlové lodi USS Yorktown. Letoun ponechán v barvě kovu s červenými doplňky, horní křídlo shora žluté s červeným "véčkem", ocasní plochy červené, konce vrtulových listů nesly modro-žluto-červené proužky.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Grumman F3F-3 - Detail emblému jednotky, jenž byl pod kabinou na trupu

Detail emblému jednotky, jenž byl pod kabinou na trupu
URL : https://www.valka.cz/Grumman-F3F-3-t71441#428522 Verze : 0
.
Grumman F3F-3 - Grumman F3F-3 sloužící v srpnu 1940 u letky VF-6 na palubě letadlové lodi USS Enterprise. Letoun ponechán v barvě kovu, spodní část motorového krytu zelená, ocasní plochy modré, horní křídlo shora žluté se zeleným véčkem.

Grumman F3F-3 sloužící v srpnu 1940 u letky VF-6 na palubě letadlové lodi USS Enterprise. Letoun ponechán v barvě kovu, spodní část motorového krytu zelená, ocasní plochy modré, horní křídlo shora žluté se zeleným "véčkem".
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Grumman F3F-3 - Detail znaku, jenž se nacházel pod kabinou na trupu.

Detail znaku, jenž se nacházel pod kabinou na trupu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Grumman-F3F-3-t71441#428524 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více