JAWA 500 typ 825 Rotax

     
Název:
Name:
JAWA 500 typ 825 Rotax JAWA 500 typ 825 Rotax
Originální název:
Original Name:
JAWA 500 typ 825 Rotax
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1984-DD.MM.1985 JAWA n.p., Týnec nad Sázavou /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1984-DD.MM.1985
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
30
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
170 kg 375 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
? kg ? lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
? kg ? lb
Celková délka:
Overall Length:
2110 mm 6 ft 11in
Celková šířka:
Overall Width:
750 mm 2 ft 5 ½ in
Celková výška:
Overall Height:
1070 mm 3 ft 6 ⅛ in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
vzduchem chlazený, čtyřtaktní jednoválec, OHC air-cooled, four stroke, single cylinder, OHC
Výkon:
Power:
25.4 kW při 5000 ot/min 34 bhp at 5000 rpm
Převodovka:
Gearbox:
pětistupňová 5 gear
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
17 l 3.74 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah:
Cruising Range:
? km ? mi
Uživatelské státy:
User States:

(civilní motocykly)

(civil motorcycles)
Poznámka:
Note:
Malá série pro MV (30 kusů) byla používána u Hradní stráže v letech 1984-1990, kdy je nahradily motocykly BMW K75 RT. Použit byl rám JAWA 350 typ 634 a soutěžní motor Rotax. Motocykly byly vybaveny radiostanicí TESLA. Později byly tyto motocykly používány Policií ČR.

Sériová výroba pak proběhla i ve Velké Británii, kdy pracovníci Škoda Great Britain zabudovali motor Rotax bez startéru do rámu JAWA 350 typ 634 a později JAWA 350 typ 638.
Small series for the Ministry of Interior (30 examples) was used within the Castle Guard during 1984-1990. They were later replaced by BMW K75 RT motorcycles. The frame used from JAWA 350 typ 634 was coupled with Rotax sports engine. Motorcycles were equipped with TESLA radio station. These motorcycles were later used by the Czech Police.

The serial production was undertaken in the United Kingdom. Workers of Škoda Great Britain installed Rotax engine without starter into the frame of JAWA 350 typ 634 and later JAWA 350 typ 638.
Zdroje:
Sources:
archiv autora

JAWA 500 typ 825 Rotax -


URL : https://www.valka.cz/JAWA-500-typ-825-Rotax-t123463#420649 Verze : 1
Na serveru Bazoš, byl publikován inzerát s tímto zněním:


Unikátní motocykl vyrobený ve Výzkumném a Vývojovém závodě n.p.Jawa v Praze-Strašnicích(VVZ Jawa) v malé 30-ti kusové sérii pro potřeby Ministerstva vnitra 5.správa SNB(ochrana ústavních činitelů-doprovodná služba).Určený byl pro čestné doprovody u Hradní stráže v letech 1985-1990.Známé jsou například videa a fotografie těchto motocyklů při návštěvě Michaila Gorbačova v dubnu 1987 v Praze a Bratislavě.Po vyřazení ze služby u Hradní stráže v roce 1990 byly v podstatě ještě zánovní motocykly předány krajským útvarům dopravní služby Policie ČR.Po rozdělení Československa v roce 1993 zůstalo v ČR 15 těchto motocyklů dalších 15 na Slovensku.Postupně pak v letech 2000-2002 byli vyřazovány z majetku MV.
Na stavbu motocyklu byl použit rám Jawy 350-634 a rakouský soutěžní motor Rotax.
Motor: Výrobce ROTAX GMBH Austria,Typ 506 Enduro,zdvihový objem 504ccm,výkon 42k při 7000 ot/min,vrtání/zdvih 89x81mm.
Stav:Motocykl byl šetrně renovován v Praze-Strašnicích panem Křížkem před cca 6lety z důrazem na původnost a celkovou funkčnost.Tento motocyklový odborník motocykly tohoto typu velice dobře zná,právě on se totiž podílel v 80letech na vývoji a výrobě tohoto typu přímo ve VVZ n.p.Jawa v Praze-Strašnicích.Nikdo povolanější než on není.Motocykl byl vrácen do původního stavu tak jak jezdil u hradní stráže v 80.letech.Stav před renovací tzn.motocykl v barvách Policie ČR,stejně tak jako renovaci samotnou doložím fotografiemi.Motocykl je plně funkční a účastnil se v minulosti několika akcí a srazů převážně PČR a AČR.Několikrát byl vystavován přímo na Pražském hradě při Dni ozbrojených sil ve společnosti dalších motocyklů hradní stráže.Vše zdokumentováno.Pro účely vystavení má tento motocykl i původní VB SPZ která samozřejmě není platná.
Původ a doklady:Předně je potřeba říci že se nejedná o žádnou repliku či plagiát či dodatečně upravený Rotax z anglického zastoupení Škoda GB v Norfolku(kde byli krátce v 80letech montovány podobné motocykly pro britský trh).Ale o prokazatelně autentický stroj 1 z 30-ti vyrobených. Původně používán na V.správě FMV(SNB)ČSSR.Používán byl jako doprovod vládních kolon především zahraničních delegací.Po roce 1990 předán krajskému útvaru dopravní služby Policie ČR v Praze.Po zhruba desetileté službě byl tento motocykl vyřazen z majetku Ministerstva vnitra ČR v lednu roku 2001.Jedná se o originální stroj toto doložím.Motocykly jsou známy pod jejich výrobními čísly a lidé kteří je vlastní o nich vzájemně ví.Mám k dispozici rozsáhlý archív motocyklů Jawa typu 825 Rotax,včetně fotografii všech jednotlivých motocyklů od výrobního čísla 000001 až po číslo 000030,jejich majitelů a a kontaktů na ně.Dále archivní technickou dokumentaci,jak typu 825,tak motoru Rotax(katalog ND, dílenskou příručku, atd) a archivní fotografie motocyklů a příslušníků SNB v dobových uniformách,videa.
Motocykl je bez TP.U policie byl používán na vyjímku ze zákona.
Zdroj: motorky.bazos.cz
JAWA 500 typ 825 Rotax -


JAWA 500 typ 825 Rotax -


JAWA 500 typ 825 Rotax -


JAWA 500 typ 825 Rotax -


JAWA 500 typ 825 Rotax -


URL : https://www.valka.cz/JAWA-500-typ-825-Rotax-t123463#721149 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více