Messerschmitt Me 262 A-1a

     
Název:
Name:
Messerschmitt Me 262 A-1a Messerschmitt Me 262 A-1a
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Me 262 A-1a
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.1945 Messerschmitt AG, Augsburg /
DD.MM.1944-DD.MM.1945 Messerschmitt AG, Leipheim /
DD.MM.1944-DD.MM.1945 Leichtbau GmbH, Budweis (České Budějovice) /
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1944-DD.04.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1433 (všechny verze / all versions)


1000+ [Me 262 A-1a, 228 (do 30.11.1944 / until 30.11.1944)]
První vzlet:
Maiden Flight:
18.04.1941 (Me 262 V1)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3800 kg 8378 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6396 kg 14101 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
7130 kg 15719 lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,510 m 41 ft ½ in
Délka:
Length:
10,605 m 34 ft 9 ½ in
Výška:
Height:
3,850 m 12 ft 7 ½ in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,70 m2 233.58 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Jumo 004 B-1
- maximální tah: 8,83 kN
Jumo 004 B-1
- maximum thrust: 1985 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2490 kg 5490 lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
870 km/h v 6000 m 541 mph in 19685 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
825 km/h v 6000 m 513 mph in 19685 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
20 m/s 3937 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7 min do 6000 m 7 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
118001) m 387141) ft
Dolet:
Range:
5202) km 3232) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
7003) km 4353) mi
Výzbroj:
Armament:
4x 30mm kanón MK 108 v přídi (celkem 360 nábojů; 100 nábojů na hlaveň pro horní dvojici, 80 nábojů na hlaveň pro spodní dvojici)


24 raket R4M
4x 30mm MK 108 cannon in the nose (360 rounds total; 100 rounds per gun for upper pair, 80 rounds per gun for lower pair)


24 R4M rockets
Uživatelské státy:
User States:

4)

4)
Poznámka:
Note:
1) při hmotnosti 5100 kg
2) v 6000 m
3) v 9000 m
4) jako S-92 po 2. sv. válce
1) at weight 11244 lb
2) at 19685 ft
3) at 29528 ft
4) as S-92 after the WW2
Zdroje:
Sources:
Balous, M., Rajlich, J.: Messerschmitt Me 262, MBI, 1995
Baker, D.: Messerschmitt Me 262, Crowood, 1997
Griehl, M.: Messerschmitt Me 262 - Varianten, Flugzeug Profile, 1993
Fleischer, S.; Ryś, M.: Me 262 Schwalbe cz. 1, AJ-Press, 1996
Fleischer, S.; Ryś, M.: Me 262 Schwalbe cz. 2, AJ-Press, 1997
http://de.wikipedia.org/wiki/Me_262
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-262-A-1a-t17556#64370 Verze : 0
Me 262 A-1a ("bílá 8", W.Nr. 110400), Kommando Nowotny, Achmer, 8.11.1944. Major Walter Nowotny byl v tomto letounu sestřelen při útoku na americké bombardéry doprovodnými stíhači na strojích P-51D Mustang (Capt. Ernest Fiebelkorn, 20th Fighter Group a 1st Lt. Edward "Buddy" Haydon, 357th Fighter Group). Zasažený Me 262 A-1a narazil do země v Epe, 2,5 kilometru na východ od Hesepe. Nowotnyho letoun nesl kamufláž tvořenou odstíny RLM 82, 81 a 76.
Messerschmitt Me 262 A-1a -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-262-A-1a-t17556#418878 Verze : 1
Me 262 A-1a ("bílá 9", W.Nr. 111617) z výzbroje 10./EJG 2. Letoun byl spojeneckými vojáky nalezen v těžce poškozeném stavu u dálnice v oblasti Hofoldingerského lesa jižně od Mnichova v květnu 1945. Stroj byl posléze odtažen na nedaleké shromaždiště letecké techniky Luftwaffe, kde byl nakonec sešrotován.
Messerschmitt Me 262 A-1a -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-262-A-1a-t17556#418875 Verze : 0
Me 262 A-1a ("rudá 13") z výzbroje Stab III./EJG 2, letecká základna Lechfeld, březen 1945. Na zobrazeném stroji létal Oberstleutnant Heinz Bär. Letoun nesl kamufláž tvořenou barvami RLM 81, 82 a 76.

Zdroj: viz výše
Messerschmitt Me 262 A-1a -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-262-A-1a-t17556#64372 Verze : 1
Me 262 A-1a z výzbroje III./JG 7. Letoun má pod trupem připevněny raketnice WGr. 21.


Zdroj: viz výše
Messerschmitt Me 262 A-1a -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-262-A-1a-t17556#64432 Verze : 0
Opuštěný Me 262 A-1a (W.Nr. 111857) ze sestavy stíhací jednotky JV 44 na letišti v Innsbrucku, květen 1945.


Zdroj: viz výše
Messerschmitt Me 262 A-1a -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-262-A-1a-t17556#64426 Verze : 2
Poškozený Me 262 A-1a/Jabo nalezený Američany po skončení války na území Německa. Stroj létal u 1./KG(J) 51.

Zdroj: viz výše
Messerschmitt Me 262 A-1a -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-262-A-1a-t17556#64458 Verze : 0
Me 262 A-1a/U3 (W.Nr. 500453) je dnes majetkem Flying Heritage Collection, ve městě Arlington (stát Washington). Letoun byl na konci války ukořistěn Američany na základně Lechfeld v Německu a obdržel označení T-2-4012 (resp. FE-4012). Z Evropy byl do USA přepraven na palubě lodi HMS Reaper. Na základně Wright Field byl posléze používán ke srovnávacím zkouškám s americkým stíhacím letounem P-80 Shooting Star. Mezi květnem a srpnem 1946 letoun uskutečnil osm letů v trvání 4 hodin 40 minut. Testy byly poté ukončeny kvůli nízké životnosti motorů. Letoun na snímcích nese kamufláž stroje Me 262 A-1a "bílá 9" (W.Nr. 111617), který na konci války operoval v sestavě 10./EJG 2.



URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-262-A-1a-t17556#9579 Verze : 0
Zaparkované stroje Messerschmitt Me 262 A-1a z 1./KG 51 na okraji cesty Munich - Salzburg.


zdroj:
histomil.com

Messerschmitt Me 262 A-1a -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-262-A-1a-t17556#561146 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více