Messerschmitt Bf 109 E-3

     
Název:
Name:
Messerschmitt Bf 109 E-31) Messerschmitt Bf 109 E-31)
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Bf 109 E-3
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Messerschmitt AG, Augsburg /
DD.MM.1939-DD.MM.19RR Messerschmitt GmbH, Regensburg /
DD.MM.1939-DD.MM.1940 Erla-Maschinenwerk GmbH, Leipzig /
DD.MM.1939-DD.MM.1940 Wiener Neustädter Flugzeugwerke, Wiener Neustadt /
Období výroby:
Production Period:
DD.01.1939-DD.07.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1246:
Bayerische Flugzeugwerke: 35 E-3 (W.Nr.: 1927-1954)
Messerschmitt: 75 E-3 (W.Nr.: 1955-1979) + 75 E-3a (W.Nr.: 2159-2178, 2189-2198, 2346-2443, 2479-2513, 2622-2640)
Erla Maschinenwerk: 812 E-3 (W.Nr.: 666-994, 1074-1574)
Wiener Neustadter Flugzeugwerke: 249 E-3 W.Nr.: 5001-5259)
První vzlet:
Maiden Flight:
18.12.1937 (prototyp / prototype Bf 109 V15)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1865 kg 4112 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2608 kg 5750 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,87 m 32ft 4,57in
Délka:
Length:
8,64 m 28ft 4,16in
Výška:
Height:
2,60 m 8ft 6,36in
Plocha křídla:
Wing Area:
16,40 m2 176.53 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
159 kg/m2 32.57 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 601 A-1
- invertní do V (60°)
- počet válců: 12
- maximální výkon: 809 kW (1100 PS) při 2400 ot/min (na úrovni mořské hladiny)


E-3a:
Daimler-Benz DB 601 Aa
- invertní do V (60°)
- počet válců: 12
- maximální výkon: 864 kW (1175 PS) při 2500 ot/min (na úrovni mořské hladiny)
Daimler-Benz DB 601 A-1
- inverted V-design (60°)
- number of cylinders: 12
- maximum power output: 1085 hp at 2400 rpm (at sea level)


E-3a:
Daimler-Benz DB 601 Aa
- inverted V-design (60°)
- number of cylinders: 12
- maximum power output: 1159 hp at 2500 rpm (at sea level)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
400 l 88 Imp gal / 105.6 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
570 km/h v 4000 m 354 mph in 13123 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
17,83 m/s 3510 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
16 min do 9000 m 16 min to 29528 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10300 m 33793 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
660 km 410 mi
Výzbroj:
Armament:
2x 7,92mm kulomet MG 17 v přídi, každý 500 nábojů
2x 20mm kanón MG FF v křídle, každý 60 nábojů


+ Bf 109 E-3/B:
1x SC 250
4x SC 50
96x SD 2
2x 7,92mm MG 17 machine gun in the nose, 500 rounds each
2x 20mm MG FF cannon in the wing, 60 rounds each


+ Bf 109 E-3/B:
1x SC 250
4x SC 50
96x SD 2
Uživatelské státy:
User States:












Poznámka:
Note:
1) exportní verze označena jako Bf 109 E-3a 1) export version designed as Bf 109 E-3a
Zdroje:
Sources:
Höfling, R.: Messerschmitt Bf 109 E - Varianten, Flugzeug Profile 46
Ritger, L.: Messerschmitt Bf 109 - Part 1: Prototype to "E" Variants, SAM Publications, 2005
Michulec, R.: Messerschmitt Bf 109 - 1. část, Intermodel, 1998
http://www.messerschmitt-bf109.de/

Messerschmitt Bf 109 E-3 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-3-t1012#4520 Verze : 0
.
Messerschmitt Bf 109 E-3 - Bf 109 E-3 od 2. (J)LG 2 se zúčastnil operace Paula (německý vpád do západní Evropy). Letoun nese kamufláž sestávající ze světle modré (RLM 65) na spodních a bočních plochách, horní plochy nesou kombinaci barev tmavá  zelená (RLM 71) a zelenošedá (RLM 02). Černý cylindr je znakem Staffel. Na směrovce jsou symboly tří sestřelů francouzských letadel.

Bf 109 E-3 od 2. (J)LG 2 se zúčastnil operace Paula (německý vpád do západní Evropy). Letoun nese kamufláž sestávající ze světle modré (RLM 65) na spodních a bočních plochách, horní plochy nesou kombinaci barev tmavá zelená (RLM 71) a zelenošedá (RLM 02). Černý cylindr je znakem Staffel. Na směrovce jsou symboly tří sestřelů francouzských letadel.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-3-t1012#413310 Verze : 0
.
Messerschmitt Bf 109 E-3 - Messerschmitt Bf 109 E-3 se sériovým číslem 1244 a trupovým číslem bílá 5 sloužil v květnu 1940 u 4./JG 53 na letišti Charleville. Létal na něm Uffz. Stefan Litjens budoucí nositel Rytířského kříže. Litjens ve francouzské kampani dosáhl 2 potvrzených vítězství. Stroj nese zajímavou kamufláž sestávající ze světle modré (RLM 65) na spodních a bočních plochách, horní plochy nesou kombinaci barev tmavá zelená (RLM 71), zelenošedá (RLM 02) a černozelená (RLM 70). Pikové eso byl znak Geschwader.

Messerschmitt Bf 109 E-3 se sériovým číslem 1244 a trupovým číslem "bílá 5" sloužil v květnu 1940 u 4./JG 53 na letišti Charleville. Létal na něm Uffz. Stefan Litjens budoucí nositel Rytířského kříže. Litjens ve francouzské kampani dosáhl 2 potvrzených vítězství. Stroj nese zajímavou kamufláž sestávající ze světle modré (RLM 65) na spodních a bočních plochách, horní plochy nesou kombinaci barev tmavá zelená (RLM 71), zelenošedá (RLM 02) a černozelená (RLM 70). Pikové eso byl znak Geschwader.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-3-t1012#612611 Verze : 0
.
Messerschmitt Bf 109 E-3 - Bf 109 E-3, s nímž létal Hauptmann Werner Mölders, Gruppenkommandeur III./JG 53 Pik-As, březen 1940. Letoun nese kamufláž sestávající ze světle modré (RLM 65) na spodních a bočních plochách, horní plochy nesou kombinaci barev tmavá zelená (RLM 71) a zelenošedá (RLM 02).

Bf 109 E-3, s nímž létal Hauptmann Werner Mölders, Gruppenkommandeur III./JG 53 'Pik-As', březen 1940. Letoun nese kamufláž sestávající ze světle modré (RLM 65) na spodních a bočních plochách, horní plochy nesou kombinaci barev tmavá zelená (RLM 71) a zelenošedá (RLM 02).
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-3-t1012#612633 Verze : 0
Bf 109 E-3 z výzbroje II./JG 53 na polním letišti během tažení proti Francii, začátek léta 1940.


Zdroj: viz výše
Messerschmitt Bf 109 E-3 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-3-t1012#373997 Verze : 0
Španělský Bf 109 E-3 na letišti El Prat u Barcelony.
Messerschmitt Bf 109 E-3 - http://guerracivil.forumup.es

http://guerracivil.forumup.es
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-3-t1012#414521 Verze : 0
Řada strojů Bf 109 E-3a z výzbroje švýcarského letectva na polním letišti.


Zdroj: viz výše
Messerschmitt Bf 109 E-3 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-3-t1012#373999 Verze : 0
Messerschmitt Bf 109 E-3/B, exponát Muzea RAF v Hendonu. Jedná se o letoun W.Nr. 4101, který byl vyroben v továrně Erla v roce 1939 a dodán k 6./JG 52 jako "žlutá 8". Stroj byl později předán 2./JG 52 a přečíslován "černá 12". Kvůli poškozením po leteckém boji dne 27.11.1940 musel pilot Wolfgang Teumer s letounem nouzově přistát na území Velké Británie (© Radek Havelka).





URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-3-t1012#315648 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více