Lockheed F-5B Lightning

Lockheed FO-1
     
Název:
Name:
Lockheed F-5B Lightning Lockheed F-5B Lightning
Originální název:
Original Name:
Lockheed F-5B Lightning
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.MM.194R Lockheed Aircraft Corp., Burbank, California
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
200
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7938 kg 17500 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
9798 kg 21600 lb
Rozpětí:
Wingspan:
15.85 m 52ft
Délka:
Length:
11.53 m 37ft 10in
Výška:
Height:
3.91 m 12ft 10in
Plocha křídla:
Wing Area:
30.47 m2 328 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Allison V-1710-89/-91 s turbokompresorem GE B-13 o výkonu 928 kW
třílisté kovové stavitelné vrtule Curtiss Electric
Allison V-1710-89/-91 with GE B-13 turbosuperchargers, power 1245 hp
three-bladed metal variable-pitch propellers Curtiss Electric
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1575 l
2x 624,6 l nebo 1136 l přídavná nádrž
410 US gal
2x 165 or 300 US gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
675.9 km/h v 8077 m 420 mph in 26500 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
466.7 km/h v ? m 290 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7 min do 6096 m 7 min to 20000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
13411 m 44000 ft
Dolet:
Range:
724.2 km 450 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
4184.3 km 2600 mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- fotoprůzkumná verze P-38J-5
- instalace kamer v přídi shodná s F-5A
- čtyři stroje převzalo US Navy a používalo z pozemních základen v Severní Africe jako FO-1
- poslední továrně stavěná průzkumná verze, následující byly již konverze

- více ZDE
- photorecce version of P-38J-5
- the same camera installation as F-5A
- four machines used by US Navy in North Africa as land- based aircraft, designated FO-1
- last of the Lockheed produced reconnaissance version, subsequent versions being modifications
Zdroje:
Sources:
Francillon, René. Lockheed Aircraft since 1913, Putnam 1988. ISBN 0-87021-897-2
Kinzey Bert. P-38 In Detail&Scale Part1, Squadron Signal, ISBN 1888974109
Kinzey Bert. P-38 In Detail&Scale Part2, Squadron Signal, ISBN 1888974109
https://www.valka.cz/clanek_12908.html
http://joebaugher.com/usaf_fighters/p38_13.html
http://www.vectorsite.net/avp38_1.html
http://www.airwar.ru/enc/spyww2/f5.html
www.nationalmuseum.af.mil
http://www.aerofiles.com/_lock2.html
http://www.warbirdsresourcegroup.org/URG/p38.htm

Lockheed F-5B Lightning - F-5B v typické fotoprůzkuné barvě PRU Blue

F-5B v typické "fotoprůzkuné" barvě PRU Blue
Lockheed F-5B Lightning - F-5B se dvěma podvěšenými dopravními kontejnery, vyrobenými z 300 gal nádrží. Používaly se pro osobní dopravu, dopravu zraněných a v jednom případě, podvěšené pod F-5E, se tak vezl fotograf D. D. Douglas nafotit bojovou misi.

F-5B se dvěma podvěšenými dopravními kontejnery, vyrobenými z 300 gal nádrží. Používaly se pro osobní dopravu, dopravu zraněných a v jednom případě, podvěšené pod F-5E, se tak vezl fotograf D. D. Douglas nafotit bojovou misi.
Lockheed F-5B Lightning -


Lockheed F-5B Lightning -


URL : https://www.valka.cz/Lockheed-F-5B-Lightning-t103520#372318 Verze : 0
.
Lockheed F-5B Lightning - Lockheed F-5B náležící do stavu 1. letky průzkumné skupiny II/33 (1er escadrille, Groupe de Reconaissance II/33), která tou dobou bázovala na korsickém letišti Borgo. V 8.45 hod. 31. 7. 1944 na něm vzlétl A. de Saint-Exupéry k průzkumnému letu nad jižní Francii, avšak nikdy se již nevrátil. Letoun byl celý v barvě kovu, kromě černých panelů proti oslnění před kokpitem a na vnitřních stranách motorových gondol. Francouzské kokardy doplněné bílými obdélníky byly umístěny podobně jako americké znaky na strojích USAAF, na horní ploše levé poloviny a spodní ploše pravé poloviny křídla. Směrovka nese zkrácenou podobu amerického sériového čísla 42-28223, poslední trojčíslí se navíc opakuje na obou bocích přídě.

Lockheed F-5B náležící do stavu 1. letky průzkumné skupiny II/33 (1er escadrille, Groupe de Reconaissance II/33), která tou dobou bázovala na korsickém letišti Borgo. V 8.45 hod. 31. 7. 1944 na něm vzlétl A. de Saint-Exupéry k průzkumnému letu nad jižní Francii, avšak nikdy se již nevrátil. Letoun byl celý v barvě kovu, kromě černých panelů proti oslnění před kokpitem a na vnitřních stranách motorových gondol. Francouzské kokardy doplněné bílými obdélníky byly umístěny podobně jako americké znaky na strojích USAAF, na horní ploše levé poloviny a spodní ploše pravé poloviny křídla. Směrovka nese zkrácenou podobu amerického sériového čísla 42-28223, poslední trojčíslí se navíc opakuje na obou bocích přídě.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Lockheed-F-5B-Lightning-t103520#405836 Verze : 0
.
Lockheed F-5B Lightning -



Web autora : http://www.afhra.af.mil

Lockheed F-5B Lightning -



Web autora : http://www.afhra.af.mil

URL : https://www.valka.cz/Lockheed-F-5B-Lightning-t103520#459351 Verze : 0

Diskuse

Dobrý den,
u stroje F-5B na kterém zahynul Antoine de Saint-Exupéry je uvedeno sériové číslo 42-28223, v evidenci USAF pod tímto číslem tento model letounu není. Stroj je evidován pod číslem 42-68223. Existuje prosím nějaké barevné provedení tohoto stroje, které je skutečně ověřené? Děkuji
URL : https://www.valka.cz/Lockheed-F-5B-Lightning-t103520#683252 Verze : 1
Dobrý den,

domnívám se, že nikoli.

Pokud jde o sériové číslo Exupéryho stroje, obrázek pochází z devadesátých let (zveřejněn byl v HPM 2/1995), kdy se věřilo, že číslo bylo takovéto. Dokonce se ve filmu Saint-Exupéry: La dernière mission z roku 1996 objevil jeden Lightning s tímto číslem jakožto Exupéryho stroj.

Ačkoliv dnes už známe správné sériové číslo Exupéryho letounu, s podobou je to horší. Nepovažuji se za odborníka na tuto epochu letectví, ale běžně dostupné fotografie, z nichž by bylo možno podobu letounu rekonstruovat, zřejmě nejsou. Barevné bokorysy se pak od sebe značně liší (zkrácené číslo bývá kresleno na přídi i na gondole motoru, trikolora se objevuje malá na kýlovce, nebo velká na směrovce, nebo žádná, letoun je kreslen s hliníkovým povrch i s nátěrem blankytnou modrou na všech plochách atd.).
URL : https://www.valka.cz/Lockheed-F-5B-Lightning-t103520#683289 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více