Hansa-Brandenburg D.I (Ph.) série 28.5

     
Název:
Name:
Hansa-Brandenburg D.I (Ph.) série 28.5 Hansa-Brandenburg D.I (Ph.) Series 28.5
Originální název:
Original Name:
Hansa-Brandenburg D.I (Ph.) Serie 28.5
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1916-DD.MM.191R Phönix Flugzeugwerke AG, Wien /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1916-DD.MM.191R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
23 (28.51/28.73)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
690 kg 1521 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
958 kg 2112 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,50 m 27ft 10,64in
Délka:
Length:
6,30 m 20ft 8,03in
Výška:
Height:
2,79 m 9ft 1,84in
Plocha křídla:
Wing Area:
25,5 m2 274.48 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Austro-Daimler o výkonu 136 kW/185 k
Vrtule: dvoulistá dřevěná
Austro-Daimler, power 183 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
95 kg 210 lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
175 km/h v ? m 108.7 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4.5 min do 1000 m 4.5 min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5000 m 16404 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1 x kulomet Schwarzlose 07/12 ráže 8 mm 1x fixed 8 mm Schwarzlose 07/12 machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Vytrvalost: 2 hodiny 30 minut Endurance: 2.5 hr
Zdroje:
Sources:
MEINDL, Karl. Brandenburg D.I: Great War Aircraft in Profile 2, Flying Machines Press, 1997, ISBN 1-891268-01-5
URL : https://www.valka.cz/Hansa-Brandenburg-D-I-Ph-serie-28-5-t57332#206916 Verze : 0
Tento letoun sloužil původně u Flik 42J, kde s ním létalo eso Johann Risztics. Později byl stroj předán k Flik 16, kde s ním létalo jiné eso Josef Siegel.
Hansa-Brandenburg D.I (Ph.) série 28.5 - V červenci 1917 sloužil tento stroj u Flik 42J, kde s ním létal Stfw. (št. rtm.) J. Risztics. V září téhož roku byl letoun odeslán k Flik 16, kde jej převzal a používal Offstv. (nrtm.) Josef Siegel.  Je pravděpodobné, že dvou ze svých 6 potvrzených vítězství dosáhl právě na tomto stroji. Obrázek ukazuje stroj v podobě, v jaké sloužil  právě u Flik 16. Letoun nemá větrný štítek, tato disponoval úpravou výzbroje - zásobník nábojů byl umístěn v trupu a náboje byly v pásu podávány na horní křídlo. Sériové číslo bylo přetřeno světlou barvou. Letoun v barvě materiálu.

V červenci 1917 sloužil tento stroj u Flik 42J, kde s ním létal Stfw. (št. rtm.) J. Risztics. V září téhož roku byl letoun odeslán k Flik 16, kde jej převzal a používal Offstv. (nrtm.) Josef Siegel. Je pravděpodobné, že dvou ze svých 6 potvrzených vítězství dosáhl právě na tomto stroji. Obrázek ukazuje stroj v podobě, v jaké sloužil právě u Flik 16. Letoun nemá větrný štítek, tato disponoval úpravou výzbroje - zásobník nábojů byl umístěn v trupu a náboje byly v pásu podávány na horní křídlo. Sériové číslo bylo přetřeno světlou barvou. Letoun v barvě materiálu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Hansa-Brandenburg-D-I-Ph-serie-28-5-t57332#401988 Verze : 0
.
Hansa-Brandenburg D.I (Ph.) série 28.5 - Tento letoun  sloužil v srpnu 1917 u Flik 41J. V jeho kokpitu se střídali Hptm. (kpt.) G. Brumowski, Oblt. (npor.) F. Linke-Crawford a Kpl. (des.) Heinrich Mayrbäurl, jenž jednoho ze svých 2 sestřelů docílil právě na tomto stroji (20. 8. 1917). Letoun je vybaven starším typem kulometného pouzdra VK II. Detail ukazuje umístění výsostného označení na spodních plochách. Stroj v  barvě materiálu.

Tento letoun sloužil v srpnu 1917 u Flik 41J. V jeho kokpitu se střídali Hptm. (kpt.) G. Brumowski, Oblt. (npor.) F. Linke-Crawford a Kpl. (des.) Heinrich Mayrbäurl, jenž jednoho ze svých 2 sestřelů docílil právě na tomto stroji (20. 8. 1917). Letoun je vybaven starším typem kulometného pouzdra VK II. Detail ukazuje umístění výsostného označení na spodních plochách. Stroj v barvě materiálu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Hansa-Brandenburg D.I (Ph.) série 28.5 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Hansa-Brandenburg-D-I-Ph-serie-28-5-t57332#401991 Verze : 0
.
Hansa-Brandenburg D.I (Ph.) série 28.5 - Rekonstrukce vzhledu letounu 28.68, jehož torzo se nachází v Národním technickém muzeu v Praze.  Letoun byl na jaře 1917 dodán k Flek 20, v březnu 1918 vyřazen a uskladněn patrně ve Fliegermaterialdepot v Plané nad Ohří. Letoun byl vybeven dvěma synchronizovanými kulomety po stranách motoru, čemuž byl přizpůsoben průřez trupu před kokpitem. Stroj v barvě materiálu.

Rekonstrukce vzhledu letounu 28.68, jehož torzo se nachází v Národním technickém muzeu v Praze. Letoun byl na jaře 1917 dodán k Flek 20, v březnu 1918 vyřazen a uskladněn patrně ve Fliegermaterialdepot v Plané nad Ohří. Letoun byl vybeven dvěma synchronizovanými kulomety po stranách motoru, čemuž byl přizpůsoben průřez trupu před kokpitem. Stroj v barvě materiálu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Hansa-Brandenburg-D-I-Ph-serie-28-5-t57332#401997 Verze : 0
.
Hansa-Brandenburg D.I (Ph.) série 28.5 - Patrně nejúspěšnější kádéčko vůbec. Jde o osobní stroj G. Brumowskiho, jenž na něm dosáhl 9 potvrzených a 6 nepotvrzených sestřelů. Brumowski letadlu láskyplně přezdíval Pyšná hvězda. Letoun je jeden z mála (ne-li vůbec jediný), jenž měl kamuflovány horní plochy křídel. Na tmavě zeleném podkladu jsou natřena světle žlutá esíčka. Jinak je stroj v barvě materiálu.  Letoun kreslen bez výzbroje.

Patrně nejúspěšnější "kádéčko" vůbec. Jde o osobní stroj G. Brumowskiho, jenž na něm dosáhl 9 potvrzených a 6 nepotvrzených sestřelů. Brumowski letadlu láskyplně přezdíval "Pyšná hvězda". Letoun je jeden z mála (ne-li vůbec jediný), jenž měl kamuflovány horní plochy křídel. Na tmavě zeleném podkladu jsou natřena světle žlutá "esíčka". Jinak je stroj v barvě materiálu. Letoun kreslen bez výzbroje.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Hansa-Brandenburg D.I (Ph.) série 28.5 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Hansa-Brandenburg-D-I-Ph-serie-28-5-t57332#402000 Verze : 0
Hansa-Brandenburg D.I (Ph.) série 28.5


Zdroj: www.earlyaviator.com
Hansa-Brandenburg D.I (Ph.) série 28.5 -


Hansa-Brandenburg D.I (Ph.) série 28.5 -


URL : https://www.valka.cz/Hansa-Brandenburg-D-I-Ph-serie-28-5-t57332#206918 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více