Nieuport N.17 C.1

     
Název:
Name:
Nieuport N.17 C.1 Nieuport N.17 C.1
Originální název:
Original Name:
Nieuport N.17 C.1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1916-DD.MM.191R Société anonyme des établissements Nieuport, Issy-les-Moulineaux /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Société pour la construction et l'Entretien d'Avions, Paris /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Ateliers d'Aviation R Savary et H de la Fresnaye, Levallois-Perret /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Societé anonyme française de Constructions Aéronautiques, Levallois-Perret /
DD.MM.191R-DD.MM.191R SA Nieuport-Macchi, Varese /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Akciová společnost Dux, Moskva /
DD.MM.191R-DD.MM.191R První ruská společnost vzduchoplavby S. S. Ščetinin a spol., Petrohrad /
DD.MM.1917-DD.MM.1918 Závod aeroplánů a hydroplánů Artur Anatra, Simferopol /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1916-DD.MM.191R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1000+ :
150 Nieuport-Macchi
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1916
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
375 kg 827 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
560 kg 1235 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,16 m 26ft 9,25in
Délka:
Length:
5,80 m 19ft 0,34in
Výška:
Height:
2.40 m 7ft 10,48in
Plocha křídla:
Wing Area:
14.75 m2 158.77 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
37.84 kg/m2 7.75 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Le Rhône 9Ja o výkonu 81 kW/110 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Le Rhône 9Ja, power 108 hp
two-bladde wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
167 km/h v 0 m 103.8 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,83 min do 2000 m 6,83 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5300 m 17388 ft
Dolet:
Range:
250 km 155.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,7mm kulomet Vickers nebo
1x 7,7mm kulomet Lewis na držáku Foster nad horním křídlem

8x raketa Le Prieur
1x fixed .303 Vickers machine gun or
1x .303 Lewis machine gun on Foster overwing mounting

8x Le Prieur rocket
Uživatelské státy:
User States:






























Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Andrews, C. F. The Nieuport 17, Profile No.49. Profile Publications, Leatherhead 1965.
Sanger, Ray. Nieuport Aircraft of World War One. The Crowood Press, Ramsbury 2002. ISBN 1-86126-447-X.
Bruce, J. M. Nieuport Fighters, Windsock Datafile Special vol.1. Albatros Porductions, Berkhamsted 1993. ISBN 0-948414-54-5.
Cooksley, Peter. Nieuport Fighters in Action, In Action No.167. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1997. ISBN 0-89747-377-9.
Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960.
Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912, Naval Institute Press, Annapolis 1991, ISBN 1-55750-076-2.
URL : https://www.valka.cz/Nieuport-N-17-C-1-t1858#401254 Verze : 0
Nieuporty 17 C1 se objevily v roce 1916 jako další modernizace slavných Nieuportů 11. Byly to oblíbené letouny, zejména pro svoji obratnost a stoupavost. Byly však pomalejší než německé Albatrosy a byly dost křehké, obzvlášť při letu střemhlav. Stroj měl také jen jeden kulomet a to ještě nad horní nosnou plochou, takže jeho palebná síla byla také menší než u německých protějšků. Proto se objevila řada úprav výzbroje, např. se objevil synchronizovaný Vickers místo Lewise a někdy byla nad horní nosnou plochou instalována dvojice kulometů Lewis místo jednoho. Letoun také mohl nosit 8 obávaných protibalónových raket Le Prieur.

Tento typ používalo velké množství francouzských i britských leteckých jednotek a začínala na něm řada velkých spojeneckých es (Baracca, Ball, Bishop, Mannock, Guynemer a mnozí další).
URL : https://www.valka.cz/Nieuport-N-17-C-1-t1858#16250 Verze : 0
.
Nieuport N.17 C.1 - Nieuport 17, jenž v létě 1917 sloužil u 19. leteckého oddílu, o čemž svědčí znak lebky na černé směrovce. Letoun je někdy připisován veliteli oddílu, nejúspěšnějšímu ruskému esu, A. A. Kazakovovi (někdy bývá příjmení psáno jako Kozakov). Není samozřejmě vyloučeno, že na tomto stroji létal. Stroj nese nátěr hliníkovou barvou na všech plochách, na místech kde obvykle byly francouzské kokardy je nahradily výsostné znaky carského Ruska.

Nieuport 17, jenž v létě 1917 sloužil u 19. leteckého oddílu, o čemž svědčí znak lebky na černé směrovce. Letoun je někdy připisován veliteli oddílu, nejúspěšnějšímu ruskému esu, A. A. Kazakovovi (někdy bývá příjmení psáno jako Kozakov). Není samozřejmě vyloučeno, že na tomto stroji létal. Stroj nese nátěr hliníkovou barvou na všech plochách, na místech kde obvykle byly francouzské kokardy je nahradily výsostné znaky carského Ruska.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Nieuport-N-17-C-1-t1858#568992 Verze : 0
.
Nieuport N.17 C.1 - Na tomto Nieuportu létal u 70. perutě F. Baracca. Stroj pochází z francouzských dodávek, proto má francouzské sériové číslo. Celý letoun je natřen hliníkovou barvou, na obou bocích a horní nosné ploše nese Baraccovo osobní označení - vzpínajícího se vraníka. Na spodních plochách italské barvy - napravo zelená, nalevo červená, bílá je vynechána.

Na tomto Nieuportu létal u 70. perutě F. Baracca. Stroj pochází z francouzských dodávek, proto má francouzské sériové číslo. Celý letoun je natřen hliníkovou barvou, na obou bocích a horní nosné ploše nese Baraccovo osobní označení - vzpínajícího se vraníka. Na spodních plochách italské barvy - napravo zelená, nalevo červená, bílá je vynechána.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Nieuport N.17 C.1 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Nieuport-N-17-C-1-t1858#398857 Verze : 0
.
Nieuport N.17 C.1 - Nieuport 17, letka N 3, letiště Cachy. Osobní stroj legendárního G. Guynemera. Sériové číslo bývá udáváno 1530 nebo 1550 (je velmi těžké ho odečíst z fotografií). Stroj bývá někdy označován jako pátý Vieux Charles, avšak letoun tuto přezdívku nikdy nenesl. Důvodem mohla být krátká  doba používání, Guynemer údajně na stroji létal pouze 7.-21.8.1916. 21.8.1916 byl letoun poškozen po nouzovém přistání přímo v liniích. V noci byl rozebrán sekerami a dopraven zpět k letce, kde jeho stopa mizí. Letoun nesl nátěr hliníkovou barvou na všech plochách, kromě horní plochy křídel. Zde nesl nátěr tmavou zelenou, doplněný pásem tmavě hnědé. Na horních křídlech shora nebyly kokardy. Na spodním křídle zůstal po celém obvodu shora kolem kamufláže úzký hliníkový pás. Střední část horního křídla byla potažena průhledným potahem. Na pravé části horního křídla byla bílá číslice 2. Čáp a číslice 2 na trupu mohly být také černé. Letoun měl na křídlech a výškovce četné záplaty po průstřelech.

Nieuport 17, letka N 3, letiště Cachy. Osobní stroj legendárního G. Guynemera. Sériové číslo bývá udáváno 1530 nebo 1550 (je velmi těžké ho odečíst z fotografií). Stroj bývá někdy označován jako pátý "Vieux Charles", avšak letoun tuto přezdívku nikdy nenesl. Důvodem mohla být krátká doba používání, Guynemer údajně na stroji létal pouze 7.-21.8.1916. 21.8.1916 byl letoun poškozen po nouzovém přistání přímo v liniích. V noci byl "rozebrán" sekerami a dopraven zpět k letce, kde jeho stopa mizí. Letoun nesl nátěr hliníkovou barvou na všech plochách, kromě horní plochy křídel. Zde nesl nátěr tmavou zelenou, doplněný pásem tmavě hnědé. Na horních křídlech shora nebyly kokardy. Na spodním křídle zůstal po celém obvodu shora kolem kamufláže úzký hliníkový pás. Střední část horního křídla byla potažena průhledným potahem. Na pravé části horního křídla byla bílá číslice 2. Čáp a číslice 2 na trupu mohly být také černé. Letoun měl na křídlech a výškovce četné záplaty po průstřelech.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Nieuport-N-17-C-1-t1858#545606 Verze : 0
.
Nieuport N.17 C.1 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Nieuport-N-17-C-1-t1858#423603 Verze : 0

Diskuse

Pro schlange: O repliku se jedná s parvděpodobností hraničící s jistotou. Zaprvé mi není známo, že by některé muzeum takto lehkovážně předvádělo originály z první světové války na letištích pod širým nebem. Zadruhé se mi zdá, že kryt motoru má mírně odlišný tvar a zatřetí, pneumatiky jsou evidentně moderní.


Pro Kapa: Rakety o nichž se hovoří, byly neřízené střely vyvinuté francouzským konstruktérem Le Prieurem k boji proti balónům. Byly zasunuty do trubic na vnějších vzpěrách křídel a odpalovaly se elektricky. Měly účinný dostřel asi 120 m a nosily je převážně Nieuporty. Jeden letoun jich nesl osm až deset.


Víc v tomto okamžiku nejsem schopen zjistit, nemám doma veškerou potřebnou literaturu.
URL : https://www.valka.cz/Nieuport-N-17-C-1-t1858#24030 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více