Boulton Paul P.82 Defiant F Mk.I

     
Název:
Name:
Boulton Paul P.82 Defiant Mk.I Boulton Paul P.82 Defiant Mk.I
Originální název:
Original Name:
Boulton Paul P.82 Defiant Mk.I
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.07.1939-DD.07.1941 Boulton Paul Aircraft Ltd., Wolverhampton
Období výroby:
Production Period:
DD.07.1939-DD.07.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
713
První vzlet:
Maiden Flight:
11.08.1937 prvý prototyp bez veže
30.07.1938 prvý sériový stroj
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2757 kg 6078 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3773 kg 8318 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3901 kg 8600 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11.990 m 39ft 4in
Délka:
Length:
10.770 m 35ft 4in
Výška:
Height:
3.520 m 11ft 6,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
23.23 m2 250 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
162,44 kg/m2 33.27 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Rolls Royce Merlin III kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 656 kW při 3 000 ot/min a bojovém výkonu 768 kW při 3 000 ot/min v h= 5 029 m při plnícím tlaku +0,41 barů (+307,526 mm Hg).
Při použití paliva s oktanovým číslem 100 bylo možno zvýšit plnící tlak kompresoru na +0,621 baru (+465,4 mm Hg) a výkon stoupl na 865 kW v h= 3 734 m.
Vrtule trojlistá kovová Rotol, později De Havilland s konstantními otáčkami o průměru 3 580 mm
Rolls Royce Merlin III, twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 890 hp at 3,000 rpm for take-off and combat power 990 hp at 3,000 rpm at 12,200 ft and 1,030 hp at 3,000 rpm at 16,250 ft boosted +6 psi,
using 100 octane fuel and +9 psi boost, rated 1,160 hp at 12,250 ft (from late 1939!),
driving a three-bladed constant-speed metal propeller Rotol, later De Havilland of 11ft 6,5in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
472,79 l 104 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
489.2 km/h v 5029 m 304 mph in 16500 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
416.8 km/h v 4572 m 259 mph in 15000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
9,65 m/s 1900 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8,5 min do 4801 m 8,5 min to 15750 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9251 m 30350 ft
Dolet:
Range:
748.3 km 465 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
4x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm ve střelecké věži Boulton Paul A Mk.IID (600 nábojů na hlaveň). Four flexible 0.303in Browning Mk.II machine-guns in the Boulton Paul A.Mk.IID turret (600 rpg)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Ansell, Mark: Boulton Paul Defiant, Mushroom Model Publications Yellow Series 6117. ISBN 83-89450-19-4
Brew, Alec: Boulton Paul Aircraft since 1915. London, Putnam, 1993. ISBN 0-85177-860-7
Pejčoch, Ivo: Boulton Paul Defiant, HPM 2007 č. 12 a HPM 208 č. 1
www.aeroflight.co.uk
http://www.airwar.ru/enc/fww2/defiant.html

Boulton Paul P.82 Defiant F Mk.I - http://www.airwar.ru/image/idop/fww2/defiant/defiant-12.jpg

www.airwar.ru
URL : https://www.valka.cz/Boulton-Paul-P-82-Defiant-F-Mk-I-t6580#305955 Verze : 1
Defianf F Mk.I (N3398) sloužil jako denní stíhací letoun nejprve u 264. perutě. Od srpna 1941 přesídlil k 409. peruti, v únoru 1942 byl přesunut k 153. peruti. V březnu 1943 již operoval u 277. peruti, z této doby pochází i zobrazená kamufláž složená z polí tmavě šedé a tmavě zelené v nepravidelných polích na horních a bočních plochách a kódová písmena BA-A.
Boulton Paul P.82 Defiant F Mk.I -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Boulton-Paul-P-82-Defiant-F-Mk-I-t6580#395040 Verze : 0
Jde o jediný kompletní Defiant Mk.I, který se dochoval. Momentálně má označení EW-D v neoriginální červené barvě a je vystaven v Muzeu RAF Hendon . Letoun létal u polské 307. squadrony
Boulton Paul P.82 Defiant F Mk.I -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Boulton-Paul-P-82-Defiant-F-Mk-I-t6580#396539 Verze : 0
Defiant F Mk.I v celočerné kamufláži od 255. perutě, kódová písmena perutě nejsou standardně červená, ale v barvě Medium Sea Gray.
Základna Kirton-in-Lindsey, počátek roku 1941.
Boulton Paul P.82 Defiant F Mk.I -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Boulton-Paul-P-82-Defiant-F-Mk-I-t6580#397457 Verze : 0
Defiant F Mk.I od 410. kanadské perutě, kódová písmena v barvě Dull Red.
Boulton Paul P.82 Defiant F Mk.I -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Boulton-Paul-P-82-Defiant-F-Mk-I-t6580#397463 Verze : 0
Defiant Mk.I (L70361, TW-H) létal v rámci 141. perutě na denní operace v červnu 1940 ze základny Grangemouth. Nesl typickou denní kamufláž, složenou z nepravidelných ploch barev Dark Earth a Dark Green na horních plochách a světlé Sky na spodních. Některé Defianty měly na spodních plochách schéma Night/White.
Boulton Paul P.82 Defiant F Mk.I -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Boulton-Paul-P-82-Defiant-F-Mk-I-t6580#420461 Verze : 1
Denní kamufláž představuje i stroj PS-R, který bojoval v rámci 264. perutě. Operací proti Němcům se účastnil v době, když jednotka využívala letiště Kirton-on-Lindsey.
Boulton Paul P.82 Defiant F Mk.I -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Boulton-Paul-P-82-Defiant-F-Mk-I-t6580#420463 Verze : 0
Celočerný KJ-A představuje typickou kamufláž pro noční boj, kdy na jednolitý povrch byla nanesena písmena červené barvy. Letoun L7011 s přezdívkou Skatz létal v rámci cvičné jednotky 11 OTU v listopadu 1942.
Boulton Paul P.82 Defiant F Mk.I -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Boulton-Paul-P-82-Defiant-F-Mk-I-t6580#420465 Verze : 0
Kamufláž pro denní boj reprezentuje tento Defiant Mk.I N3437/EW-K ze stavu 307. perutě. Operoval z Kirton in Lindsey v září 1940, jeho příslušnost k polské peruti zvýrazňovala typická šachovnice.
Boulton Paul P.82 Defiant F Mk.I -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Boulton Paul P.82 Defiant F Mk.I -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Boulton Paul P.82 Defiant F Mk.I -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Boulton-Paul-P-82-Defiant-F-Mk-I-t6580#420470 Verze : 0
Boulton Paul Defiant Mk.I (sériové číslo L7026, PS-V), z výzbroje 264. perutě RAF, letecká základna Kirton-in-Lindsey, období bitvy o Británii, 1940. Střelecká věž se nachází v bojové poloze.
Boulton Paul P.82 Defiant F Mk.I -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Boulton-Paul-P-82-Defiant-F-Mk-I-t6580#486568 Verze : 0
Formace letounů Boulton Paul Defiant Mk.I ze sestavy 264. perutě RAF.
Boulton Paul P.82 Defiant F Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Boulton-Paul-P-82-Defiant-F-Mk-I-t6580#76018 Verze : 0
Strelec z 264. perute RAF nastupuje do streleckej veže stroja Boulton Paul Defiant Mk. I na letisku Kirton-in-Lindsey, Lincolnshire, Anglicko, august 1940. Všimnite si špeciálny návlek označovaný ako GQ Parasuit, určený špeciálne a výlučne pre strelcov Defiantov. Návlek obsahuje padák z popruhmi a zároveň aj záchrannú vestu pre prípad zoskoku do vody.


www.iwm.org.uk

Boulton Paul P.82 Defiant F Mk.I -


Boulton Paul P.82 Defiant F Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Boulton-Paul-P-82-Defiant-F-Mk-I-t6580#540476 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více