Dornier Do 17 Z-2

     
Název:
Name:
Dornier Do 17 Z-2 Dornier Do 17 Z-2
Originální název:
Original Name:
Dornier Do 17 Z-2
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.07.1940 Dornier-Werke GmbH, München /
DD.MM.19RR-DD.MM.1940 Henschel Flugzeug-Werke AG, Berlin-Schönefeld /
DD.MM.1940-DD.MM.1940 Blohm & Voss, Abt. Flugzeugbau, Hamburg /
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Siebel Flugzeugwerke KG, Halle /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.07.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
382:
Dornier: 74
Henschel: 205
Blohm und Voss: 26
Siebel: 77
První vzlet:
Maiden Flight:
01.03.1938 (Do 17 Z)
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5210 kg 11486 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
8800 kg 19401 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
18,00 m 59 ft ⅝ in
Délka:
Length:
15,80 m 51 ft 10in
Výška:
Height:
4,55 m 14 ft 11 ⅛ in
Plocha křídla:
Wing Area:
55 m2 592.02 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
156,1 kg/m2 31.97 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Bramo 323 P-1
- hvězdicový
- počet válců: 9
- maximální výkon: 735 kW (1000 PS) při ? ot/min
Bramo 323 P-1
- radial
- number of cylinders: 9
- maximum power output: 986 hp at ? rpm
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2435 l 536 Imp gal / 643 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
410 km/h v 4000 m 256 mph in 13123 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
376 km/h v ? m 234 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3,3 min do 1000 m 3,3 min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8200 m 26903 ft
Dolet:
Range:
3201) km 1991) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1160 km 721 mi
Výzbroj:
Armament:
hmotnost pum: 1000 kg
- 20x SC 50
- 4x SC 250


obranná výzbroj: 6x-8x MG 15, ? nábojů
bomb load: 2205 lb
- 20x SC 50
- 4x SC 250


defensive armament: 6x-8x MG 15, ? rounds
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
1) akční radius s 1000 kg pum 1) combat radius with 2205 lb of bombs
Zdroje:
Sources:
Nowarra, H. J.: Der fliegende Bleistifft, Podzun-Pallas-Verlag, 1978
Regnat, K. H.: Vom Original zum Modell - Dornier Do 17, Bernard & Graefe Verlag, 2005
http://de.wikipedia.org/wiki/Dornier_Do_17
URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-17-Z-2-t997#4490 Verze : 0
.
Dornier Do 17 Z-2 - V roce 1942 sloužila na východní frontě skupina chorvatských letců, přičleněná ke KG 53 jako její 15. Staffel. Letka se stala na východní frontě posledním uživatelem Do 17  jakožto denních bombardérů, patřil mezi ně i tento Do 17 Z. Stroje v zimním období dostaly smytelný bílý nátěr na horních a bočních plochách, spodní kryla světle modrá barva RLM 65. Všechny stroje 15./KG 53 nosily pod kabinou ustašovský znak. Tento konkrétní letoun pak měl navíc špičky vrtulových kuželů z poloviny červené a  z poloviny bílé.

V roce 1942 sloužila na východní frontě skupina chorvatských letců, přičleněná ke KG 53 jako její 15. Staffel. Letka se stala na východní frontě posledním uživatelem Do 17 jakožto denních bombardérů, patřil mezi ně i tento Do 17 Z. Stroje v zimním období dostaly smytelný bílý nátěr na horních a bočních plochách, spodní kryla světle modrá barva RLM 65. Všechny stroje 15./KG 53 nosily pod kabinou ustašovský znak. Tento konkrétní letoun pak měl navíc špičky vrtulových kuželů z poloviny červené a z poloviny bílé.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-17-Z-2-t997#396182 Verze : 0
.
Dornier Do 17 Z-2 - 11. listopadu daroval Hermann Göring Finsku celkem 15 bombardérů Dornier Do 17 (verzí Z-1,Z-2,Z-3) plus 300 tun pum. Ve Finsku dostaly označení DN-51 až DN-65. Stroje pak byly zařazeny k LeLv 46  a postupně dostaly typickou finskou kamufláž. Letoun s označením DN-63 má pod kabinou znak jednotky LeLv 46 (později ještě nad spodní okna přibyl černý skákající sob). Žluté doplňky sloužily k rychlé identifikaci cizí-vlastní a používaly je všechny stroje Osy na východní frontě.

11. listopadu daroval Hermann Göring Finsku celkem 15 bombardérů Dornier Do 17 (verzí Z-1,Z-2,Z-3) plus 300 tun pum. Ve Finsku dostaly označení DN-51 až DN-65. Stroje pak byly zařazeny k LeLv 46 a postupně dostaly typickou finskou kamufláž. Letoun s označením DN-63 má pod kabinou znak jednotky LeLv 46 (později ještě nad spodní okna přibyl černý skákající sob). Žluté doplňky sloužily k rychlé identifikaci cizí-vlastní a používaly je všechny stroje Osy na východní frontě.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-17-Z-2-t997#396189 Verze : 0
Jedním z 15 Dornierů Do 17 Z, které obdrželo finské letectvo od Německa, byl i tento Do 17 Z-3, jenž dostal finské kódové označení DN-64. Byl zařazen k LeLv 46, avšak kvůli svému vybavení fotokamerami je již po dvou měsících (25. 5. 1942) přidělen k průzkumné letce "Ahtainen" ze stavu LeLv 48. Průzkumná letka však byla zakrátko převedena k LeLv 42, kde letoun zůstal do 30.10.1942, kdy byl převelen zpět k LeLv 46, která v té době jako jediná užívala letouny typu Dornier. Nicméně 19. 4. 1943 již opět působí jako průzkumný u LeLv 48. Po přečíslování finských leteckých jednotek ve druhé polovině roku 1944 sloužil střídavě u PLeLv 46 a 48. Po uzavření příměří mezi Finskem a SSSR 5. září 1944 je převelen k meteorologické letce LeR 4. PO skončení bojů byl využíván k mapování finského vnitrozemí.


Zdroj: HPM 2/93
Dornier Do 17 Z-2 - Do 17 Z-3 DN-64 v podobě, v jaké létal v dubnu 1943 u Lentolaivue 48. Pikové eso bylo na obou stranách přídě, černý skákající sob na levé kýlovce. Na levé směrovce potom nechyběl počet úspěšných průzkumných letů.

Do 17 Z-3 DN-64 v podobě, v jaké létal v dubnu 1943 u Lentolaivue 48. Pikové eso bylo na obou stranách přídě, černý skákající sob na levé kýlovce. Na levé směrovce potom nechyběl počet úspěšných průzkumných letů.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Dornier Do 17 Z-2 - Půdorys téhož stroje. Pod bílými skvrnami finské zimní kamufláže jsou patrná lomená pole původní německé kamufláže, tvořené  černozelenou RLM 70 a tmavé zelenou RLM 71. Spodní a částečně boční plochy kryje světlá modrá RLM 65.

Půdorys téhož stroje. Pod bílými skvrnami finské zimní kamufláže jsou patrná lomená pole původní německé kamufláže, tvořené černozelenou RLM 70 a tmavé zelenou RLM 71. Spodní a částečně boční plochy kryje světlá modrá RLM 65.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-17-Z-2-t997#396228 Verze : 0
.
Dornier Do 17 Z-2 - Také při balkánském tažení používala Luftwaffe žluté doplňky pro rychlou identifikaci jako u tohoto Do 17 Z.

Také při balkánském tažení používala Luftwaffe žluté doplňky pro rychlou identifikaci jako u tohoto Do 17 Z.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-17-Z-2-t997#396263 Verze : 0
.
Dornier Do 17 Z-2 - Do 17 byly často používány u velitelských letek Geschwader, které jinak byly vyzbrojeny zcela jiným typem letounů. Příkladem může být tento Do 17 Z, jenž sloužil u ZG 26. Stroj působil v severní Africe, horní plochy kryl nátěr pískové RLM 79, doplněný skvrnami zelené RLM 80. Spodní plochy kryla světlá modrá RLM 78

Do 17 byly často používány u velitelských letek Geschwader, které jinak byly vyzbrojeny zcela jiným typem letounů. Příkladem může být tento Do 17 Z, jenž sloužil u ZG 26. Stroj působil v severní Africe, horní plochy kryl nátěr pískové RLM 79, doplněný skvrnami zelené RLM 80. Spodní plochy kryla světlá modrá RLM 78
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-17-Z-2-t997#396420 Verze : 0
.
Dornier Do 17 Z-2 - Tento Do 17 Z od 3./KG 76 se v období květen-červen 1940  zúčastnil leteckých bojů v rámci operace Fall Gelb (útok na Francii). Letoun nesl standardní kamufláž Luftwaffe: na spodních plochách světle modrá (RLM 65), na horních plochách ostře lomená pole tmavé zelené (RLM 71) a černozelené (RLM 70).

Tento Do 17 Z od 3./KG 76 se v období květen-červen 1940 zúčastnil leteckých bojů v rámci operace Fall Gelb (útok na Francii). Letoun nesl standardní kamufláž Luftwaffe: na spodních plochách světle modrá (RLM 65), na horních plochách ostře lomená pole tmavé zelené (RLM 71) a černozelené (RLM 70).
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-17-Z-2-t997#413319 Verze : 0
.
Dornier Do 17 Z-2 - Bitvy o Británii se zúčastnil i tento Do 17 Z ze stavu Stab/KG 3. Stroj měl standardní zbarvení německých bombardovacích letadel té doby. Horní a boční plochy kryla lomená pole černozelené RLM 70 a tmavě zelené barvy RLM 71 se světle modrými spodními RLM 65. Příď zdobil znak města Elbing.

Bitvy o Británii se zúčastnil i tento Do 17 Z ze stavu Stab/KG 3. Stroj měl standardní zbarvení německých bombardovacích letadel té doby. Horní a boční plochy kryla lomená pole černozelené RLM 70 a tmavě zelené barvy RLM 71 se světle modrými spodními RLM 65. Příď zdobil znak města Elbing.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-17-Z-2-t997#420135 Verze : 0
.
Dornier Do 17 Z-2 - Do 17 Z-2 (5K+HR) z výzbroje 7./KG 3 Blitz, východní fronta.

Do 17 Z-2 (5K+HR) z výzbroje 7./KG 3 "Blitz", východní fronta.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-17-Z-2-t997#435773 Verze : 0
Do 17 Z-2 patřící do výzbroje KG 3, cca 1940.


Zdroj: viz výše
Dornier Do 17 Z-2 -


URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-17-Z-2-t997#375886 Verze : 0
Do 17 Z-2 ze sestavy KG 76 zachycený během německého západního tažení, 1940.


Zdroj: viz výše
Dornier Do 17 Z-2 -


URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-17-Z-2-t997#375887 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek Do 17 Z-2
z mého archivu
Dornier Do 17 Z-2 -


URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-17-Z-2-t997#213701 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více