Útočný vrtulníkový prapor I [1979-RRRR]

Attack Helicopter Batalion I
Batallón de Helicópteros de Ataque I (BHELA I)
     
Název:
Name:
Útočný vrtulníkový prapor I Attack Helicopter Batalion I
Originální název:
Original Name:
Batallón de Helicópteros de Ataque I (BHELA I)
Datum vzniku:
Raised/Formed:
28.11.1979
Předchůdce:
Predecessor:
1. vrtulníková jednotka 1st Helicopter Unit
Datum zániku:
Disbanded:
DD.MM.RRRR
Nástupce:
Successor:
- -
Nadřízené velitelství:
Higher Command:
28.11.1979-05.01.1984 Vojenská oblast I
05.01.1984-01.02.1996 Vojenská oblast I
28.11.1979-DD.MM.RRRR Vojskové letectvo
28.11.1979-05.01.1984 Military Region I
05.01.1984-01.02.1996 Military Region I
28.11.1979-DD.MM.RRRR Aeromobile Land Forces
Dislokace:
Deployed:
28.11.1979-DD.04.1980 Colmenar Viejo, kasárny Coronel Mate /
DD.04.1980-DD.MM.RRRR Almagro, základna Coronel Sánchez Bilbao /

Velitel:
Commander:
30.11.2009-DD.MM.RRRR Yrayzoz, Javier
Podřízené jednotky:
Subordinated Units:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
en.wikipedia.org
http://caballipedia.es/1979
http://caballipedia.es/1996

URL : https://www.valka.cz/Utocny-vrtulnikovy-prapor-I-1979-RRRR-t84881#336705 Verze : 8
Za zrod tejto jednotky (BHELA-I) možme považovať január roku 1980 s menovaním jej prvého veliteľa Benjamína Virgós Ortiz v súlade s generálonou inštrukciou I.G. 179/21 a zároveň sa stáva jej prvým členom. Zvyšok jednotky, piloti a špecialisti, je k nej zaradený v máji toho istého roku.
Prvá aktivita jednotky je vyškolenie pilotov a pozemného personálu na helikoptéru BO-105, pričom časť personálu je vyškolená v kurzoch v Nemecku. Na školenie sa využívajú helikoptéry CEFAMET a dva nemecké stroje (S-327 y S-359). Prvý kurz bol započatý 21.1 a druhý 17.apríla s trvaním do 5. Mája. Koncom tohto roku sa uskutočňuje kurz strelby s kanónu RH-202 a je ukončený strelbami 21.11 na strelnici v El Teleno (León).
Jednotka sa zúčastnila cvičenie PUITINAJA 80 v roku 1980 medzi 27.5 až 8.6.1980 na cvičišti v San Gregorio (Zaragoza) kde cvičila spoluprácu s BRIAC XII týkajúcu sa prieskumných misii. Pri tomto cvičení sa podieľajú 2 HU-10 a 3 HA-15 a nalietajú 78,6 hodín.
Iba mesiac neskor sa u jednotky stane prvé smrtelné nešťastie, počas inštruktáže 19.7 v helikoptére ET-133 zahynú kapitán Lorenzo (pilot inštruktor CEFAMET) a porućík Valle, ťaźko zranený seržant Borrego. Por. Valle sa stáva prvým padlým BHELA-I, pričom dnes sála zbraní na základni v Almagro nesie jeho meno a monolit padlých je tvorený chvostom vrtulníku ET-133 vo forme kríža.
29.9.1980 BHELA-I dostáva svoju prvú helikoptéru BO 105, ET-138 odovzdáva ako aj 6 kusov HU-10 ktoré dostáva (prapor transportných helikoptér) BHELTRA-V, a rok prapor ukončuje s nalietanými 1.442 hodinami letu, s ktorých bolo 8.9 údržby, 482,8 cvičenia a 593,6 spolupráce s inými jednotkami.
Provizionálne sídlo jednotky roku 1980 je základňa Colmenar Viejo, ale 7. Marca je vytvorená komisia, aby sa vytvoril projekt a začali práce na novej základni v Ciudad Real. 27.6.1980 je podpísaný kontrakt na novú základňu, ktorá sa bude rozprestierať na ploche 280 Ha. Práce na stavbe sa ukončili roku 1983 a 21.2.1983 prichádzajú na základňu prví príslušníci. 28.3 je premiestnené velenie a 20.4 zostávajúci personál zo Colmenar Viejo.
Základňa je inaugurovaná 26.4.1983 za prítomnosti vojenských ako aj civilných autorít. Posledné práce sú ukončené 11.5 aj keď napríklad sklad PHM bo odovzdaný do užívania až roku 1990.
16.3. až 2.4.1981 sa uskutočňujú prvé strelby s raketami HOT, v tomto roku jednotka taktiež obdrží svoju zástavu. V októbri 1983 sa prapor spolu s inými jednotkami FAMET (aeromobilnými silami pozemnej armády) podieľajú na pomoci obetiam záplav vo Valencii.
V týchto počiatkoch Pluk útočných helikoptér (BHELA I), preberá štafetu od jednotky helikoptér (UHEL I),pri realizovaní spolupráce s roznymi inými jednotkami pozemnej armády, ako aj spolupráce s armádami iných štátov ako napríklad ALAT (ľahké letectvo pozemnej armády) francúzska, alebo v rámci cvičení s armádou Portugalska.
V auguste 1987, prapor sa podieľal na protipožiarnych opatreniach v lesoch, použijúc čerstvo obstarané BK-117. Počas mesiacov jún a júl bolo na tieto stroje preškolených 18 pilotov a 10 mechanikov v spoločnosti MBB v Nemecku.
BHELA-I dosahuje svojich 25.000 letových hodín 16.10.1987. Na základe generálnej inštrukcie 4/88 sa vytvára jednotka služieb "ALMAGRO" ktorá je určená spravovaním základne a je včlenená do praporu.
Na počiatku 90 rokov sa jednotka podieľa na predsunutí Aeromobilných síl pozemnej armády FAMET v Melilla až do roku 1995. Tu sa uskutočnili kurzy prežitia na zemi a na mori, a počas roku 1992 spolupracujú príslušníci jednotky na ochrane železníc, pred možnými teroristickými útokmi. V júli 1994 je nalietaných 50.000 hodín.
12.7.1999 prapor útočných helikoptér BHELA I dostáva svoj prvý HU-10, ET-261. K dneśnému dňu jednotka disponuje troma kusmi tohto modelu, ktoré tak posilujú kapacitu manévrovania ako aj presunu praporu.
Jednotka dnes sídli v provincii Ciudad Real na základni v Almagro a je podriadená veleniu FAMET (aeromobilných síl pozemnej armády).





zdroj:
www.mde.es
www.ejercito.mde.es/organizacion
Ministerio de Defensa Espaňa

URL : https://www.valka.cz/Utocny-vrtulnikovy-prapor-I-1979-RRRR-t84881#312950 Verze : 2
     

1 rota2 rota3 rotaSekcia ochrany



V máji roku 2007 dostáva prapor prvú helikoptéru Tiger s označením ET-701. Tieto helikoptéry by mali nahradiť postupne Bo-105.

zdroj:
forejercito.forumup.es
URL : https://www.valka.cz/Utocny-vrtulnikovy-prapor-I-1979-RRRR-t84881#336704 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více