Junkers W 33

     
Název:
Name:
Junkers W 33 fe Junkers W 33 fe
Originální název:
Original Name:
Junkers W 33 fe
Kategorie:
Category:
transportní letoun cargo aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1926-DD.MM.1932 Junkers Flugzeugwerke AG, Dessau /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1926-DD.MM.1932
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
199
První vzlet:
Maiden Flight:
17.06.1926
Osádka:
Crew:
2-3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1418 kg 3126 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2700 kg 5952 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
17,75 m 58ft 2,82in
Délka:
Length:
10,60 m 34ft 9,31in
Výška:
Height:
3,51 m 11ft 6,18in
Plocha křídla:
Wing Area:
44,00 m2 473.61 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Junkers L 5 o výkonu 313 kW/425 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Junkers L 5, power 419 hp
two-bladed wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
206 km/h v 0 m 128 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
170 km/h v ? m 105.6 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4000 m 13123 ft
Dolet:
Range:
1000 km 621.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:












Poznámka:
Note:
Letoun navazoval na úspěšný Junkers F 13, byl však zvětšen a měl silnější motor. Letoun se zakrátko rozšířil k dopravcům v Německu i v zahraničí, existovalo několik variant s odlišnými motory a též verze pro přepravu šesti cestujících.
Od roku 1933 používala Luftwaffe tento typ jako cvičný. V jejích službach se dočkal vypuknutí 2. světové války a působil i na českém území.
Na letoun W 33 navázal typ W 34.
-
Zdroje:
Sources:
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1919 - 1934, Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
Kenz, Karlheinz. Junkers Nachfolger der F 13. In der 20er Jahren galt die W33 als das fortschrittlichste Junkers-Flugzeug (Teil 1), Klassiker der Luftfahrt 2008/02.
L+K speciál č.9, 2007
ju_w33_a1.htm
URL : https://www.valka.cz/Junkers-W-33-t64664#230696 Verze : 0
Junkers W 33
Junkers W 33 -


Junkers W 33 - http://de.wikipedia.org/wiki/Junkers_W_33

http://de.wikipedia.org/wiki/Junkers_W_33
URL : https://www.valka.cz/Junkers-W-33-t64664#230698 Verze : 0
Junkers W 33 "Bremen"


Dne 12. dubna 1928 odstartovala osádka letounu W 33b (W.Nr.2504, D.1167) ve složení pilot Hermann Köhl, palubní inženýr Ehrenfried Günther Freiherr von Hünefeld a Major James Fitzmaurice z letiště Baldonnel v Irsku a jako první překonala bez mezipřistání Atlantik z východu na západ. Po 36 a půl hodině letu přistál W 33 na letišti Greenly Island na Labradoru. Poté pokračoval letoun do New Yorku.
Tento letoun je dnes vystaven na letišti v Brémách.


Prameny :
http://de.wikipedia.org/wiki/Junkers_W_33
de.wikipedia.org
http://www.bremenflug.de/ - stránka o letounu a jeho letu

Junkers W 33 - http://de.wikipedia.org/wiki/Junkers_W_33

http://de.wikipedia.org/wiki/Junkers_W_33
Junkers W 33 - http://www.bremenflug.de/

http://www.bremenflug.de/
URL : https://www.valka.cz/Junkers-W-33-t64664#230702 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více