Bristol Scout C

     
Název:
Name:
Bristol Scout C Bristol Scout C
Originální název:
Original Name:
Bristol Scout C
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.02.1915-DD.02.1916 British & Colonial Aeroplane Co. Ltd., Brislington /
Období výroby:
Production Period:
DD.02.1915-DD.02.1916
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
161
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
343 kg 757 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
542 kg 1195 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
7.49 m 24ft 7in
Délka:
Length:
6.3 m 20ft 8in
Výška:
Height:
2.59 m 8ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
18.39 m2 198 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnome Lambda o výkonu 59,7 kW nebo
Le Rhône 9C o výkonu 59,7 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Gnome Lambda, power 80 hp, or
Le Rhône 9C, power 80 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
73 l 16 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
149.7 km/h v 0 m 93 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
5.1 m/s 1000 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7 min do 1524 m 7 min to 5000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
různé ruční zbraně (revolvery Webley Fosbery, brokovnice Holland & Holland Aero, pušky Martini-Henry, ...), později
1x 7,7mm kulomet Lewis nad křídlem


Scouty RNAS - obvykle neozbrojené, s výjimkou dvou kontejnerů s 24 zápalnými šipkami Ranken
various small-arms (Webley Fosbery revolver, Holland & Holland Aero shotgun, Martini-Henry rifle, ...), later
1x .303 Lewis machine gun on overwing mounting


RNAS Scouts - mostly unarmed, except from two canisters with 24 Ranken darts
Uživatelské státy:
User States:

(1)
(1)

(1)
(1)
Poznámka:
Note:
Vytrvalost: 2,5 h Endurance: 2.5 hr
Zdroje:
Sources:
Bruce, J. M. The Bristol Scout C & D, Profile No. 139. Profile Publications, Leatherhead 1967.
Barnes, C. H. Bristol Aircraft Since 1910, Putnam Aeronautical Books, London 1964. ISBN 0851778232.
Goodall, M. H., Tagg, A. E. British Aricraft before the Great War. Schiffer Publishing, Atgen 2001. ISBN 0-52888-165-5.
Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960.
http://www.airwar.ru/enc/other1/baby.html
www.britishaircraft.co.uk

Bristol Scout C - Hlavní rozdíl mezi sériovými Scouty C a Scouty B představovala kapotáž motoru. Zde jeden z první série (1602-1613) pro RFC.

Hlavní rozdíl mezi sériovými Scouty C a Scouty B představovala kapotáž motoru. Zde jeden z první série (1602-1613) pro RFC.
Bristol Scout C - Některé stroje, jako tento, dostaly synchronizovaný kulomet, v tomto případě kapotovaný. RNAS, Isle of Grain 1916.

Některé stroje, jako tento, dostaly synchronizovaný kulomet, v tomto případě kapotovaný. RNAS, Isle of Grain 1916.
Bristol Scout C - Řešení, které se nakonec stalo standardem - nesynchronizovaný kulomet Lewis nad horním křídlem.

Řešení, které se nakonec stalo standardem - nesynchronizovaný kulomet Lewis nad horním křídlem.
URL : https://www.valka.cz/Bristol-Scout-C-t112028#392383 Verze : 0
Na fotografii je zachycen osobní letoun L. G. Hawkera č. 1611, který si Hawker vyzbrojil kulometem Lewis umístěným vlevo pod pilotní kabinou. Zbraň mířila šikmo doleva, aby nezasáhla vrtuli.

Zdroj: http://www.theaerodrome.com/
Bristol Scout C -


URL : https://www.valka.cz/Bristol-Scout-C-t112028#202486 Verze : 0
.
Bristol Scout C - Bristol Scout C, sériové číslo 1611, letiště Ostende, červenec 1915. Na tomto stroji létalo první britské eso Major L. G. Hawker. 25. 7. 1915 na tomto stroji napadl tři německé letouny a dva z nich sestřelil. Za tuto akci byl vyznamenán Victoria Cross. Jeho Bristol létal v barvě materiálu, označen byl pouze trikolórou na směrovce a kokardou na trupu. Stroj byl nouzově vyzbrojen kulometem Lewis, jenž byl umístěn na levé straně trupu před kabinou pilota. Protože letoun nedisponoval synchronizátorem, mířila zbraň vlevo od osy trupu pod úhlem 30° a mírně dolů, aby střely létaly mimo okruh vrtule. Letoun sloužil u 6. perutě RFC do 22. 10. 1915, po opravě se vrátil na frontu tentokrát ke 12. peruti.

Bristol Scout C, sériové číslo 1611, letiště Ostende, červenec 1915. Na tomto stroji létalo první britské eso Major L. G. Hawker. 25. 7. 1915 na tomto stroji napadl tři německé letouny a dva z nich sestřelil. Za tuto akci byl vyznamenán Victoria Cross. Jeho Bristol létal v barvě materiálu, označen byl pouze trikolórou na směrovce a kokardou na trupu. Stroj byl nouzově vyzbrojen kulometem Lewis, jenž byl umístěn na levé straně trupu před kabinou pilota. Protože letoun nedisponoval synchronizátorem, mířila zbraň vlevo od osy trupu pod úhlem 30° a mírně dolů, aby střely létaly mimo okruh vrtule. Letoun sloužil u 6. perutě RFC do 22. 10. 1915, po opravě se vrátil na frontu tentokrát ke 12. peruti.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Bristol Scout C -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Bristol-Scout-C-t112028#468258 Verze : 0
.
Bristol Scout C - Jeden z prvních Bristolů Scout type C. Stroj byl přidělen RNAS a dorazil 20. 6. 1915 na letiště Eastchurch, kde s ním o pět dní později slavný předválečný aviatik F. P. Raynham absolvoval testovací let při převzetí. Stroj později během své služby vystřídal řadu letišť, avšak britské ostrovy neopustil. V dubnu 1917 byl převelen do Cranwellu, kde byl ještě koncem března 1918 veden stále jako provozní. Letoun je zobrazen v podobě z léta 1915 - celý letoun je v barvě materiálu a podle tehdy platného předpisu RNAS nese na bocích Union Flag, zatímco na křídlech měl nést červené kruhy s bílými středy. Na obrázku je chybně opět Union Flag, podle fotografií ve skutečnosti nesl na křídlech jen červené prstence s tenkým bílým lemem. Také tvar číslice 2 v sériovém čísle byl trochu jiný.

Jeden z prvních Bristolů Scout type C. Stroj byl přidělen RNAS a dorazil 20. 6. 1915 na letiště Eastchurch, kde s ním o pět dní později slavný předválečný aviatik F. P. Raynham absolvoval testovací let při převzetí. Stroj později během své služby vystřídal řadu letišť, avšak britské ostrovy neopustil. V dubnu 1917 byl převelen do Cranwellu, kde byl ještě koncem března 1918 veden stále jako provozní. Letoun je zobrazen v podobě z léta 1915 - celý letoun je v barvě materiálu a podle tehdy platného předpisu RNAS nese na bocích Union Flag, zatímco na křídlech měl nést červené kruhy s bílými středy. Na obrázku je chybně opět Union Flag, podle fotografií ve skutečnosti nesl na křídlech jen červené prstence s tenkým bílým lemem. Také tvar číslice 2 v sériovém čísle byl trochu jiný.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Bristol-Scout-C-t112028#582317 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více