Main Menu
User Menu

sdkfz 232

Diskuse
co říkáte na novou šestikolku od italeri (asi sem rozmlsanej ale čekal jsem to lepší)
nemáte někdo fotku s řopíkem z obsazení sudet napadla mne minidiorama
URL : https://www.valka.cz/sdkfz-232-t27766#98511Verze : 0
Není to náhodou puma?
URL : https://www.valka.cz/sdkfz-232-t27766#100063Verze : 0
Ne myslím Sdkfz 232 6 kol puma byla Osmikolka
URL : https://www.valka.cz/sdkfz-232-t27766#100155Verze : 0
Puma byla nejen osmikolka ale i jiné číslo (SdKfz.234)
URL : https://www.valka.cz/sdkfz-232-t27766#100168Verze : 0
Nedáte sem nějakou fotku abysh věděl jak vypadá?
URL : https://www.valka.cz/sdkfz-232-t27766#100318Verze : 0
Vážení kolegovia,
pokiaľ mám správne informácie, tak firma Büsing Nag vyrábala


Sd.Kfz. 231 (bez rámovej antény) ako trojnápravové, tak aj štvornápravové.


Sd.Kfz. 232 bolo vozidlo s rámovou anténou a v prevedení ako trojnápravové aj štvornápravové.


Konštrukčne boli trojnápravové a štvornápravové vozidlá absolútne odlišné (rám, uloženie motora, prevodové ústrojenstvo a korba).


Štvornápravová (osemkolesová) verzia mala rôzne modifikácie, takmer rovnaké ako osemkolesová Sd.Kfz. 234 PUMA, ktorá bola konštrukčne príbuzná s osemkolesovou Sd. Kfz 232.


Pokiaľ píšete o trojnápravovej verzii ako o šesťkolesovej (uvádzajú to aj Nemci), tak to nie je celkom presné. Pretože konštrukcia tohoto vozidla vychádzala z opancierovaného rámu nákladného vozidla Büsing Nag, ktoré malo na prednej náprave jednoduchú montáž kolies a na zadných nápravách malo dvojmontáže kolies, takže sa vlastne jednalo o 10 kolesové vozidlo.
Viac by vám povedali niektoré web stránky s touto tématikou. Ja sa touto technikou nezaoberám, takže bližšie informácie vám podať neviem, ale myslím že som vás upravil na správnu cestu.
URL : https://www.valka.cz/sdkfz-232-t27766#100334Verze : 0
to Skot ona ta šestikolka má opravdu šest kol přesto že má na zadku dvojmontáž, ta dvojmontáž je prostě jedno kolo (nemá vůči sobě žádnou volnost) to je i důvodem proč ji němci tak nazývali, a vymýšlet si dnes nové počítání je poněkud mimo. čtyřosé vozy starší verze (SdKfz 231 ) mají krom celkové koncepce s novějšími (SdKfz 234) jen málo společného u těch nových jde o jinou konstrukci lišící se téměř vším počínaje motorem (motor z 234 byl později i v Tatře 111) přes nápravy až po výzbroj která je většinou jiná, apokud se shoduje je jinak lafetována.
to Sherman já nový model bohužel ještě neviděl, ale zato jsem stavěl model od HiPM a proti tomu je lepší i stavba scratch buildu. Smile
URL : https://www.valka.cz/sdkfz-232-t27766#100341Verze : 0
fotka z prahy
URL : https://www.valka.cz/sdkfz-232-t27766#100345Verze : 0
Nechcem sa s Tebou hádať, zrejme to tak môže byť. Ako som už prezentoval tomuto sa nevenujem. Vychádzal som z fotografií v publikácii STRASSEN PANZER, venovanej práve všetkým týmto vozidlám (od Adlera 13 až po Sd. Kfz. 247), kde má rám šesťkoláku všetky kolesá. Sú tam aj PUMY s motormi Tatra 110.
Rozhodne však majú osemkoláky viac spoločného medzi sebou, než so šesťkolákmi.
URL : https://www.valka.cz/sdkfz-232-t27766#100457Verze : 0
To zcela určitě, šestikolky jsou vlastně náhradní řešení, jsou postavené na podvozku běžného náklaďáku a neměly nijak oslňující teréní vlastnosti, prostě němci potřebovali rychle těžký stroj tohoto typu a tohle bylo řešení, stroje byly považovány za jen částečně vyhovující. Osmikolky obou typů byly na rozdíl od nich konstrukce určené od začátku k užití jako teréní vozidlo.
URL : https://www.valka.cz/sdkfz-232-t27766#100465Verze : 0
Tyhle vozítka maj na střeše nějakou volovinu, co to je za ty trubky?
URL : https://www.valka.cz/sdkfz-232-t27766#102009Verze : 0
Ty trubky jsou anténa Smile
URL : https://www.valka.cz/sdkfz-232-t27766#102013Verze : 0
MOD
ty trubky jsou anténa od středovlné stanice, v případě 232 je uchycení vepředu uděláno tak že věž na kterou je to ukotveno je otočná. Fotka je poměrně drsně retušovaná, je to vidět na zadním voze, obvykle se kombinovala 2-3 vozidla bez antény (tedy 231) s jedním anténou (tedy 232) vozidla s anténou měla totiž stanice s větším dosahem a obvykle byla užita jako velitelská, obdobná situace byla i u osmikolých 231/232 nebo u čtyřkolek 222/223. Rámové antény byly v té době dost běžné.
K původnímu dotazu model jsem si pořídil, docela mne překvapila vyšší cena než jsem u Italky zvyklý, další ne moc příjemné překvapení bylo že se výlisky dělením a otevřenými otvory silně podobají hnusnému modelu HiPM. Moc nechápu proč jsou otevřené dveře když za nimi je jen prázdno. (mám 232 třeba v 231 něco je? ) Na druhou stranu výlisky vypadají velmi solidně a přiznám se že sochat druhý model z HiPM už bych nechtěl.
URL : https://www.valka.cz/sdkfz-232-t27766#102179Verze : 0