Rozpočet valka.cz 2021 : 85.000,- Kč Příjmy doposud : 18.944,- Kč
♡ Chci přispět

Porovnání TTD

Název:
Name:

T-34/76 (model 1943)

T-34/85

T-43

T-44

Originální název:
Original Name:
Т-34/76 обр. 1943 г. Т-34/85 Т-43 Т-44
Kategorie:
Category:
střední tank střední tank střední tank střední tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.03.1944 Státní svazový závod č. 112 Rudé Sormovo, Gorkij /
DD.MM.1943-DD.03.1944 Státní svazový závod č. 183 Kominterny, Nižnij Tagil /
DD.MM.1943-DD.08.1943 Uralský závod těžkého strojírenství S. Odžonikidzeho, Sverdlovsk /
DD.MM.1943-DD.03.1944 Čeljabinský Kirovův závod, Čeljabinsk /
DD.MM.1943-DD.09.1944 Omský státní závod č. 174 K. E. Vorošilova, Omsk /
DD.01.1944-DD.MM.1946 Státní svazový závod č. 112 Rudé Sormovo, Gorkij /
DD.03.1944-DD.MM.1946 Státní svazový závod č. 183 Kominterny, Nižnij Tagil /
DD.06.1944-DD.MM.1946 Omský státní závod č. 174 K. E. Vorošilova, Omsk /
DD.MM.1942-DD.MM.1943 Státní svazový závod č. 183 Kominterny, Nižnij Tagil /
DD.MM.1944-DD.MM.1947 Charkovský závod č. 75, Charkov /
DD.MM.1944-DD.MM.1944 Státní svazový závod č. 183 Kominterny, Nižnij Tagil /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.09.1944
DD.MM.1944-DD.MM.1946
DD.MM.1942-DD.MM.1943
18.03.1944-DD.MM.1947
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1943 : 15710(včetně/including Model 1942/1943)

7466 - Nižnyj Tagil
2851 - Gorkij
1347 - Omsk
3594 - Čeljabinsk
452 - Sverdlovsk

1944 : 3976

1838 - Nižnyj Tagil
557 - Gorkij
1136 - Omsk
445 - Čeljabinsk
25914:
Gorkij: 7488
Nižnij Tagil: 14432
Omsk: 3994

Produkce v ČSSR zde/Czechoslovakian production here
Produkce v Polsku zde/Polish production here
iba prototypy / only prototypes
1 x T-43-I
3 x T-43-II
1823 ks (vrátane T-44B)

Z toho:
- rok 1944: 20 ks
- rok 1945: 965 ks
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR
DD.MM.1942 T-43-I
DD.01.1944 (T-44A)
Osádka:
Crew:
4 5 4 4
Technické údaje:
Technical Data:
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
30900 kg 32000 kg 34000 kg 31800 kg
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
6620 mm 8100 mm 8100 mm 7650 mm
Délka korby:
Hull Length:
? mm 6100 mm 6900 mm 6070 mm
Celková šířka:
Overall Width:
3000 mm 3000 mm 3000 mm 3180 mm
Celková výška:
Overall Height:
2520 mm 2700 mm 2580 mm 2412 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
400 mm 400 mm 450 mm 450 mm
Šířka pásu:
Track Width:
500 mm 500 mm 500 mm 500 mm
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0,083 MPa 0,0824 MPa ? MPa ? MPa
Pancéřování:
Armour:
Korba :

zepředu: 60mm / ?°
bok: 40-45mm / ?°
zezadu: 45mm / ?°
zhora: 15-20mm
zespodu: 15-20mm

Věž:

zepředu: 75mm / ?°
bok: 52mm / ?°
zezadu: 52mm / ?°
zhora: 16mm
Korba:
- čelní - 45 mm, 60°
- boční - 45 mm, 40°
- zadní - 45 mm, 45°
- horní - 20 mm
- spodní - 20 mm

Věž:
- čelní - 90 mm
- boční - 75 mm, 20°
- zadní - 52 mm, 10°
- horní - 20 mm
Trup:
75 mm čelo
60 mm boky a zadok
20 mm spodok
30 mm vrch


Veža:
Korba:
- čelo: 90 mm
- boky: 75 mm
- týl: 30-45 mm
- strop: 15-20 mm

Věž:
- čelo: 120 mm
- týl: 75 mm
- strop: 15 mm
Pohon:
Propulsion:
Typ:
Type:
V-2-34 diesel V-2-34 nebo V-2-34M
- vidlicový, čtyřtaktní, vznětový s přímým vstřikováním a kapalinovým chlazením
- počet válců: 12
- maximální kroutící moment: 2 200 Nm při 1 200 ot/min
- chladící kapalina:
- v letním období: voda
- v zimním období: nízkotuhnoucí směs
- spouštění motoru: elektrické (pomocné spouštění vzduchem)
- objem chladící soustavy: 107 l
- objem mazací soustavy: 85 l / 60 l
V-2-34 (12 valcový, vodou chladený diesel s valcami do V) V-44
Výkon:
Power:
368 kW při 1800 ot/min 367.75 kW při 1800 ot/min 372,85 kW při ot/min 387.8 kW při ? ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
? - počet převodových stupňů: 5+1
- ovládání: mechanické
? ?
Výkony:
Performance:
Rychlost na silnici:
Road Speed:
55 km/h 501) km/h 51 km/h 50 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h 202) km/h 25 km/h ? km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
465 km 4203) km 280 km 235 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
365 km 2704) km 240 km ? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
Svah:
Gradient:
35 ° 30 ° 30 ° 32 °
Boční náklon:
Side Slope:
25 ° 30 ° 26 ° 30 °
Překročivost:
Trench Crossing:
2,50 m 2,7 m 2,5 m 2,5 m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,73 m 0,8 m 0,75 m 1 m
Brodivost:
Fording Depth:
1,30 m 1,45) m 1,3 m 1,3 m
Výzbroj:
Armament:
Hlavní:
Main:
76,2mm kanon F-34 (vz. 1942) (100 nábojů) 85mm kanón D-5T nebo ZiS-S-53
- náboje pro kanón: 56 (nebo 60) kusů
- maximální rychlost střelby z místa: 8 ran/min
- maximální dostřel: 14 000 m
- mířená střelba do vzdálenosti: 7 000 m
1 x 76,2 mm kanón F-34M (82 nábojov)
ZIS-S-53 vz. 44 / 45
Vedlejší:
Secondary:
2x 7,62mm kulomet DT (3150 nábojů) spřažený kulomet DTM
- ráže: 7,62 mm
- maximální dálka mířené střelby: 1500 m


spodní kulomet DTM (se zaměřovačem PPU-8-T)
- ráže: 7,62 mm
- maximální dálka mířené střelby: 1500 m
- náboje pro oba kulomety: 1890 kusů
1 x 7,62 mm guľomet DT 2 x 7,62mm guľomet DTM
Uživatelské státy:
User States:




?











































Poznámka:
Note:
Dojezd je bez přídavných nádrží 1) maximální, 30 km/h průměrná
2) průměrná na polních cestách
3) bez přídavných sudů
4) bez přídavných sudů
5) bez přípravy; 3,5 m s přípravou, maximální šířka vodní překážky: 300 m


norma spotřeby paliva:
- letní: 250 l/100 km
- zimní: 290 l/100 km

spotřeba paliva:
- na silnici: 160 l/100 km
- v terénu: 230 l/100 km

ochrana proti ZHN:
- žádná

zadýmovací zařízení:
- vezené dýmovnice MDŠ, elektrické odpalování z vozidla, jednorázové použití

- napětí v elektrické síti vozidla: 24 V

objem všech palivových nádrží: 815 l
- objem 8 vnitřních nádrží: 545 l
- objem 3 vnějších přídavných palivových nádrží: 270 l

Normy provozu:
- kontrolní prohlídka: při zastávkách, při přestávkách v bojové činnosti nebo podle potřeby

- základní ošetření: po 150 až 200 km
- technické ošetření (TO):
- TO č. 1: po 500 až 600 km
- TO č. 2: po 1000 až 1200 km
- střední oprava: po 3000 km
- generální oprava: po 6000 km

Doba výměny hlavních skupin:
- motor: 39,3 h
- převodovka: 22,8 h
- hlavní spojka: 21,6 h
- směrová spojka: 23,6 h
- kolejový pás: 2,6 h
- pojezdné kolo: 2,5 h
- vahadlo předního pojezd. kola: 4,4 h
- vahadlo 2. až 5. pojezd. kola: 3,2 h
- hnací kolo: 3,3 h
- napínací kolo: 3,7 h
- výstředník s napínacím zařízením: 4,8 h
- kanón: 9,8 h
- věž: 5,9 h
- -
Zdroje:
Sources:
Sovětský střední tank T-34/76, M. Kopecký, P. Štěpánek, MBI, 2007
Russian Tanks and Armored Vehicles, W. Fleischer, Shiffer Publishing, 1999
Hlavní takticko-technická data tankové a automobiní techniky ČSLA, Naše vojsko 1976 А. Смирнов. Танковые асы СССР и Германии // Фронтовая иллюстрация : журнал. — 2006. — № 2.


www.morozov.com.ua
https://www.battlefield.ru/t43.html
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2-43
Maksim Kolomijec - Srednyj tank T-44; Frontovaja Illustracija 2010/03; Strategija KM 2010

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz / armedconflicts.com neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY