Bristol Beaufort Mk.I

     
Název:
Name:
Bristol Beaufort Mk.I Bristol Beaufort Mk.I
Originální název:
Original Name:
Bristol Beaufort Mk.I
Kategorie:
Category:
protiponorkový/protilodní letoun aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.MM.194R Bristol Aeroplane Co. Ltd., Filton
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1015
První vzlet:
Maiden Flight:
15.10.1938
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5942 kg 13100 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
9630 kg 21230 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
17.63 m 57ft 10in
Délka:
Length:
13.49 m 44ft 3in
Výška:
Height:
3.78 m 12ft 5in
Plocha křídla:
Wing Area:
46.73 m2 503 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Bristol Taurus II o výkonu 794 kW nebo
Bristol Taurus III o výkonu 794 kW nebo
Bristol Taurus VI o výkonu 794 kW nebo
Bristol Taurus XII o výkonu 843 kW nebo
Bristol Taurus XVI o výkonu 843 kW
třílistá vrtule s konstantní rychlosti otáček de Havilland 5/19
Bristol Taurus II, power 1065 hp, or
Bristol Taurus III, power 1065 hp, or
Bristol Taurus VI, power 1065 hp, or
Bristol Taurus XII, power 1130 hp, or
Bristol Taurus XVI, power 1130 hp
three-blade constant-speed propeller de Havilland 5/19
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2591 l 570 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
436.9 1) km/h v 1981 m 271.51) mph in 6500 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
410.4 km/h v 1981 m 255 mph in 6500 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
6.1 m/s 1200 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5029 m 16500 ft
Dolet:
Range:
2575 km 1600 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x 7,7mm kulomet Vickers K v přídi
1-2x 7,7mm kulomet Vickers K v křídlech
1-2x 7,7mm kulomet Vickers K ve vstupních dvířkách
1x 7,7mm kulomet Vickers K ve hřbetní věži Bristol B.IV Mk.I (2 kulomety v B.IV Mk.IE), nebo později
2x 7,7mm kulomet Browning Mk.II ve hřbetní věži Bristol B.1 Mk.V
1x 7,7mm kulomet Browning Mk.II v dálkově ovládané věžičce Frazer Nash F.N.54 pod přídí (pouze část strojů)


1x 18in torédo nebo
1x 748kg mina nebo
680 kg bomb
2x .303 Vickers K machine gun in the nose
1-2x .303 Vickers K machine gun in the wings
1-2x .303 Vickers K machine gun in the entry hatch
1x .303 Vickers K machine gun in the Britsol B.IV Mk.I dorsal turret (2 guns in the B.IV Mk.IE turret), or later
2x .303 Browning Mk.II machine gun in the Bristol B.1 Mk.V dorsal turret
1x .303 Browning Mk.II machine gun in the remotely operated chin-mounted Frazer Nash F.N.54 turret (optional)


Bomb load:
1x 18in torpedo, or
1x 1,650 lb mine, or
1,500 lb of bombs
Uživatelské státy:
User States:






Poznámka:
Note:
1) 418.43 km/h s torpédem 1) 260 mph with torpedo
Zdroje:
Sources:
Robertson, Bruce. Beaufort Special. Ian Allan, Shepperton 1976. ISBN 0-7110-0667-9.
Buttler, Tony. Bristol Beaufort, Warpaint No.50. Hall Park Books, Luton 2000.
Barnes, C. H. Bristol Aircraft Since 1910, Putnam Aeronautical Books, London 1964. ISBN 0851778232.
Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5.
Mason, Francis K. The British Bomber Since 1914. Putnam, London 1994. ISBN 0-85177-861-5.
URL : https://www.valka.cz/Bristol-Beaufort-Mk-I-t6583#391625 Verze : 0
Fotky jsou z tohoto serveru
Bristol Beaufort Mk.I -


Bristol Beaufort Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Bristol-Beaufort-Mk-I-t6583#25302 Verze : 0
Bristol Beaufort I, sériové číslo L9939, kódové označenie AW-W z 42. perute RAF a jeho posádka, ktorá sa stala slávnou doslova z večera do rána. Zľava do prava (na oboch fotografiách) Flight Sergeant C. T. Downing, pilot Flight Sergeant Ray Loveitt, Flight Sergeant A. H. Morris a Flight Sergeant P. Wallace-Pannell.


V noci z 12. na 13. júna 1941 vyštartovalo trinásť Beaufortov 42. perute RAF z letiska Leuchars a ďalších päť strojov rovnakého typu od 22. perute zo základne Wick s úlohou nájsť a potopiť vreckovú bitevnú loď Lützow (ex Deutschland) a jej štyri sprievodné torpédoborce. O polnoci oznámil prieskumný Blenheim zo 114. perute polohu bitevnej lode, avšak väčšina strojov cieľ nenašla. Až na jeden - Beaufort AW-W, ktorý sa oddelil od hlavných síl. Pretože nemecké lode pokladali osamotený Beaufort za nemecký Junkers Ju-88, ktorý v tom čase hliadkoval v oblasti, podarilo sa posádke Raya Loveitta vypustiť na Lützov torpédo bez jediného výstrelu z nemeckých lodí! Torpédo zasiahlo loď na ľavoboku a spôsobilo poškodenie, oprava ktorého trvala nasledujúcich šesť mesiacov. Kapitán lietadla Roy Loveitt za tento čin obdržal Distinguished Flying Medal.



www.iwm.org.uk
www.aircrewremembered.com
www.asisbiz.com
https://en.wikipedia.org/wiki/Bristol_Beaufort

Bristol Beaufort Mk.I -


Bristol Beaufort Mk.I - Všimnite si nápis WRECK (vrak) na špici lietadla a pod ním hákový kríž a symbol lode

Všimnite si nápis WRECK (vrak) na špici lietadla a pod ním hákový kríž a symbol lode
Bristol Beaufort Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Bristol-Beaufort-Mk-I-t6583#540480 Verze : 12
.
Bristol Beaufort Mk.I - Bristol Beaufort Mk. I sériového čísla N 1016 s volacím znakem X-OA náležel do stavu 22. perutě RAF, bázující na jaře 1941 na základně St. Eval v Cornwallu. Dne 6. dubna 1941 se jeho osádka ve složení F/O Kenneth Campbell (kapitán), Sgt. J. P. Scott DFM RCAF (navigátor), Sgt. R. W. Hillman (radiooperátor) a Sgt. W. C. Mulliss (střelec) zúčastnila útoku na německý bitevní křižník Gneisenau, kotvící v brestském přístavu. Posádka odhodlaně pronikla silnou protiletadlovou palbou a z výšky 15 m svrhla torpédo, které Gneisenau zasáhlo a poškodilo. Bohužel byl však vzápětí Beaufort zasažen a statečná čtveřice zahynula. K. Campbell byl za svoji statečnost posmrtně vyznamenán Victoria Cross. Stroj nesl kamuflážní schéma B, na horních a bočních plochách jej kryla nepravidelná pole barev tmavé zelené a zemitě hnědé, spodní jsou natřeny barvou Sky.

Bristol Beaufort Mk. I sériového čísla N 1016 s volacím znakem X-OA náležel do stavu 22. perutě RAF, bázující na jaře 1941 na základně St. Eval v Cornwallu. Dne 6. dubna 1941 se jeho osádka ve složení F/O Kenneth Campbell (kapitán), Sgt. J. P. Scott DFM RCAF (navigátor), Sgt. R. W. Hillman (radiooperátor) a Sgt. W. C. Mulliss (střelec) zúčastnila útoku na německý bitevní křižník Gneisenau, kotvící v brestském přístavu. Posádka odhodlaně pronikla silnou protiletadlovou palbou a z výšky 15 m svrhla torpédo, které Gneisenau zasáhlo a poškodilo. Bohužel byl však vzápětí Beaufort zasažen a statečná čtveřice zahynula. K. Campbell byl za svoji statečnost posmrtně vyznamenán Victoria Cross. Stroj nesl kamuflážní schéma B, na horních a bočních plochách jej kryla nepravidelná pole barev tmavé zelené a zemitě hnědé, spodní jsou natřeny barvou Sky.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Bristol Beaufort Mk.I -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Bristol Beaufort Mk.I -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Bristol-Beaufort-Mk-I-t6583#584103 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více