Nakadžima Ki 34 [Thora]

Nakajima Ki-34 / 中島 キ34 九七式輸送機
     
Název:
Name:
Nakadžima Ki-34 Nakajima Ki-34
Originální název:
Original Name:
キ34 九七式輸送機
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1940 Nakajima Aircraft Company, Ltd., Ōta /
DD.MM.1939-DD.MM.1942 Tachikawa Airplane Co., Ltd., Tachikawa /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
318 armádních a
33 civilní
První vzlet:
Maiden Flight:
12.09.1936
Osádka:
Crew:
3 + 8 passengers
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3500 kg 7716 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5250 kg 11574 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
19,810 m 64ft 11,91in
Délka:
Length:
15,300 m 50ft 2,36in
Výška:
Height:
4,150 m 13ft 7,38in
Plocha křídla:
Wing Area:
49,20 m2 529.58 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
106,71 kg/m2 21.86 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Nakadžima Ha-1b (Kotobuki 41) vzduchem chlazený hvětdicový devítiválec o vzletovém výkonu 529 kW a 582 kW v h= 2 900 m.
Vrtule dvoulistá s pevným úhlem náběhu
Nakajima Ha-1b nine-cylinder air-cooled radial engine rated at 710 hp at take-off and 780hp at 9,515ft,
driving a two-blade fixed-pitch propellers
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
360 km/h v 3360 m 223.7 mph in 11024 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
310 km/h v 2500 m 192.6 mph in 8202 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
7,58 m/s 1492.1 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7000 m 22966 ft
Dolet:
Range:
1200 km 745.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná not installed
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
キ34九七式输送机 / Ki 34 kjū nana šiki jusō-ki / Armádní transportní letoun typ 97 model 2

- civilní stroje používány u Dai Nippon Koku K. K. (Greater Japan Air Lines) a Manchukuo National Airways
キ34九七式输送机 / Ki-34 Kyū nana shiki yusō-ki / Type 97 Transport Model 2
Codenamed 'Thora'
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
www.aviastar.org
http://www.airwar.ru/enc/cww2/ki34.html
http://avia.ltd.ee/air/japan/nakajima_ki-34.php
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-34-Thora-t22275#108072 Verze : 0

Nakajima Ki-34




キ34九七式输送机 / Ki-34 Kyū-nana shiki yusō-ki / Ki-34 Army Type 97 Transport


Allied reporting name: "Thora"


Historie:
V březnu 1934 získala společnost 中島飛行機株式会社 - Nakajima Hikōki Kabushiki Kaisha za 80 000 dolarů licenční práva na výrobu dopravních DC-2. V prosinci téhož roku přišel jeden kus DC-2 a tak v roce 1935 mohla začít vlastní výroba. První letoun byl sestaven z částí dodaných z USA a následně byl zalétán v únoru 1936, ještě s americkými motory Wright Cyclone SGR-1820-F2 o výkonu 730 koní.


První letouny japonské výroby používala společnost Dai Kippon Koku K. K. Stavbou této civilní verze bylo umožněno japonským konstruktérům, aby se seznámili s touto moderní konstrukcí. Japonským dílem byla konstrukce dopravního letadla AT-2 pro jehož pohon byly použity dva japonské motory Nakajima Kotobuki 2-1, byly to vzduchem chlazené hvězdicové devítiválce s výkonem 580 koní. Prototyp byl zalétán 12. 09. 1936 a měl vcelku uspokojivé letové vlastnosti. V letech 1937-1940 vzniklo 32 civilních letadel AT-2 s výkonnějšími motory Nakajima Kotobuki 42 o výkonu 710 koní, používaly je japonské letecké společnosti Dai Nippon a Manchurian Airlines až konce druhé světové války.


V roce 1937 projevilo o AT-2 zájem také císařské armádní letectvo, které je zařadilo do své výzbroje jako rychlé dopravní letadlo pro výsadkové skupiny. Do výzbroje byly přijaty pod označením Ki-34. Motory zůstaly stejné, ale pro armádu označené jako Ha-1b. Společnost Nakajima byla však přetížena velkými vojenskými zakázkami a tak byla sériová výroba převedena do společnosti 立川飛行機株式会社 - Tachikawa Hikōki Kabushiki Kaisha.

Námořní letectvo převzalo několik desítek těchto dopravních letadel pod označním L1N1. Výroba byla ukončena v roce 1942.
Ve spojeneckém kódu byl tento letoun znám znám pod jménem Thora.
DC-2, které byly vyrobené v Japonsku, nesly kódové jméno Tess.
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-34-Thora-t22275#116070 Verze : 1
...
Nakadžima Ki 34 [Thora] -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-34-Thora-t22275#84499 Verze : 0
Fotografie Ki-34 z druhé strany
Nakadžima Ki 34 [Thora] -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-34-Thora-t22275#108074 Verze : 0
Ještě jedna pěkná fotografie - Nakajima Ki-34 při výsadkové akci.
Uprostřed je civilní AT-2 a pod ní
Ki-34 kresba od Mr.Shigeo Koike ze serveru www.ne.jp
Nakadžima Ki 34 [Thora] -


Nakadžima Ki 34 [Thora] -


Nakadžima Ki 34 [Thora] -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-34-Thora-t22275#108081 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek transportního letounu Nakajima L1N1
Nakadžima Ki 34 [Thora] -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-34-Thora-t22275#153834 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více