SOV - ZSU-23-4 Šilka

ZSU-23-4 Shilka
ЗСУ-23-4 Шилка
     
Název:
Name:
ZSU-23-4 Šilka ZSU-23-4 Shilka
Originální název:
Original Name:
ЗСУ-23-4 Шилка
Výrobce:
Producer:
Mytiščinskij Motozavod (podvozok)
Závod 535 (štvorkanón)
Uľjanovskij Motozavod (finálna montáž)
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1964-DD.MM.1968
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.12.1960
Osádka:
Crew:
4
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
18760 kg 41359 lb
Celková délka:
Overall Length:
6300 mm 20 ft 8in
Celková šířka:
Overall Width:
3125 mm 10 ft 3in
Celková výška:
Overall Height:
2346 mm 7 ft 8 ⅜ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
400 mm 1 ft 3 ¾ in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
8D6 (neskôr nahradený dieslovým motorom V-6R (8D6-280M), resp. V-6R-1 8D6 (later replaced with V-6R diesel engine (8D6-280M), or V-6R-1
Výkon:
Power:
206 kW při 2000 ot/min 276.3 bhp at 2000 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
50 km/h 31 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
30 km/h 19 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
450 km 280 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
300 km 186 mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
30 ° 67 %
Boční náklon:
Side Slope:
20 ° 44 %
Překročivost:
Trench Crossing:
2,8 m 110 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,4 m 16 in
Brodivost:
Fording Depth:
1,07 m 42 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
4-hlavňový kanón 2A7
- ráže: 23 mm
- max. diaľkový dostrel: 2500 m
- max. výškový dostrel: 1500 m
- námer: -4°- +85°
- odmer: 360°
- úsťová rýchlosť: 950-970 m/s
- kadencia: 2000 ran/min
4-barrel 2A7 gun
- calibre: 23 mm
- maximum range (distance): 8202 ft
- maximum range (altitude): 4921 ft
- elevation: -4°- +85°
- traverse: 360°
- muzzle velocity: 3117-3182 ft/s
- rate of fire: 2000 rpm
Vedlejší:
Secondary:
- -
Uživatelské státy:
User States:




















...




















...
Poznámka:
Note:
Podvozok: GM-575
Objem palivových nádrží: 520 l
Navigačné zariadenie: TNA-2
Rádiostanica: R-123
Rádiolokačná stanica: RPK-2 Topol (vývoj OKB-357 a OKB-669) s rádiolokátorom 1RL33 (vlnová dĺžka 1-1,5 cm)
- diaľka zistenia cieľa: 12 km
- diaľka sledovania cieľa: 10 km
- rýchlosť cieľa: 0-450 m/s

Priestor účinnej pôsobnosti:
- výška letu cieľa: 100-1500 m
- šikmá diaľka k cieľu: 200-2500 m


Modernizované verzie:
ZSU-23-4V
ZSU-23-4V1
ZSU-23-4M

index GRAU: 2A6
Chassis: GM-575
Fuel tank capacity: 114.38 Imp gal
Navigation system: TNA-2
Radiostation: R-123
Radar system: RPK-2 Topol (development of OKB-357 and OKB-669) with 1RL33 radar (wave length 1-1.5 cm)
- target detection range: 7 mi
- target tracking range: 6 mi
- target speed: 0-1006 mph

Engagement zone:
- target altitude: 328-4921 ft
- target slanting range: 656-8202 ft


Upgraded versions:
ZSU-23-4V
ZSU-23-4V1
ZSU-23-4M

GRAU designation: 2A6
Zdroje:
Sources:
Ganin, S.M., Karpenko, A.V.: Sovremennyje samochodnyje zenitnyje ustanovki; Vojenno-techničeskij sbornik Bastion; ISSN 1609-557X
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZSU-23-4-Silka-t19937#517912 Verze : 0
ZSU-23-4 Šilka

17.4.1957 bylo přijato usnesení Sovětu Ministrů SSSR č. 426-211 o vývoji nových samohybných protiletadlových prostředků Šilka a Jenisej s radiolokačními prostředky řízení palby. Toto byla fakticky odpověď na zavedení typu M42A1 do výzbroje americké armády. Formálně Šilka a Jenisej nebyly konkurenty. Šilka byla určena pro zajištění protivzdušné obrany motostřeleckých pluků a k ničení cílů do výšky 1 500 m. Jenisej pro zajištění protivzdušné obrany tankových pluků a divizí do 3 000 m.

U ZSU-37-2 Jenisej byl použit 37mm automatický kanón 500P, vyvinutý A. E. Nudelmanem v OKB-16. Kanón měl jedinečné balistické charakteristiky, náboje se kromě málo rozšířeného prostředku Škval nedaly využít u ostatních zbraní ráže 37 mm zavedených v armádě a námořnictvu. Speciálně pro Jenisej byl vyvinut v OKB-43 dvojhlavňový kanón Angara, který byl tvořen dvojicí kanónů 500P s pásovým nabíjením, kapalinovým chlazením hlavní a navedením pomocí silových sledovacích pohonů (nejdříve elektrohydraulických, později se plánovalo využití elektrických pohonů). Silové sledovací pohony navedení byly navrženy Moskevským vědeckým výzkumným institutem 173 a na aparatuře stabilizace záměrné a výstřelu pracovala pobočka v Kovrově (dnes vědecký výzkumný institut Signál).

Informaci o cíli, potřebnou k navedení kanónů, zpracoval RPK Bajkal ("radiopribornyj komplex") pracující v cm rádiovém pásmu (přibližně 3 cm). V průběho zkoušek se však vyjasnilo, že RPK Tobol u Šilky a RPK Bajkal u Jeniseje, nemohou samostatně s dostatečnou efektivností provádět vyhledávání cíle. Proto bylo v roce 1957 nařízeno vyvinout a připravit k provedení státních zkoušek v roce 1960 mobilní RL komplex Ob pro řízení ZSU. RL komplex Ob se skládal z velitelského vozidla Něva, RL pro zpracování údajů o cíli a RPK Bajkal (umístěný v samotné ZSU Jenisej). Komplex měl řídit palbu 6 až 8 ZSU. V polovině roku 1959 byl vývoj zastaven a úsilí bylo věnováno dokončení protiletadlového komplexu 2K11 Krug. Podvozek pro Jenisej byl projektován v KK Uralmaš pod vedením G. S. Jefimova, jeho základem byla pokusná samochodka SU-100P. Výroba měla probíhat v Lipeckém traktorovém závodě.

ZSU-37-2 měla pancéřování, které odolávalo v místech rozmístění munice protipancéřovým střelám B-32 ráže 7,62 mm vystřelených ze vzdálenosti 400 m. Pro pohon elektrického generátoru byla využita plynová turbína, která zajišťovala rychlou přípravu ZSU k bojové činnosti i v podmínkách nízkých teplot. Zkoušky Šilky a Jeniseje probíhaly současně, ale v různých podmínkách. Jenisej měl prostor účinné působnosti v dálce a výšce podobnou ZSU-57-2. Na základě vyjádření Státní komise "zabezpečoval ochranu tankových vojsk ve všech druzích bojové činnosti, protože prostředky vzdušného napadení (tehdy) proti tankovým vojskům působí převážně z výšek do 3 000 m".

Předpokládal se následující režim palby - nepřetržitá dávka do 150 ran na hlaveň, následovala 30 vteřinová přestávka na chlazení vzduchem a opakování cyklu do spotřebování palebného průměru munice.

Při státních zkouškách bylo konstatováno, že jeden prostředek Jenisej je efektivnější než baterie 57mm protiletadlových kanónů S-60 (šest děl) a nebo baterie ZSU-57-2 (čtyři děla). Jenisej mohl vést palbu při jízdě po poli do rychlosti 20 až 25 km/hod. Při jízdě po tankové cestě na polygonu rychlostí 8 až 10 km/hod. klesala přesnost střelby o 25% oproti střelbě z místa. Přesnost střelby "Angary" byla 2x až 2,5x vyšší než kanónu S-68 u ZSU-57-2. Při palbě "Angary" na státních zkouškách (6 266 výstřelů) byly pouze dvě zaseknutí kanónu a čtyři mechanické poškození (0,08 % a 0,06 % od počtu vystřílené munice) což bylo níže než zadané v technicko-taktických podmínkách. Při zkouškách pracoval nespolehlivě systém selekce pohyblivých cílů (aparatura ochrany před pasívními poruchami). Podvozek potvrdil dobré manévrovací schopnosti a spolehlivost.

Na základě výsledků zkoušek bylo doporučeno komisí, použít Jenisej pro ochranu palebných pozicí PLRK Krug a Kub, protože jeho efektivní prostor ničení cílů vykrývá mrtvou zónu uvedených raketových komplexů.

V Šilce byl využit automatický kanón 2A7, který byl vlastně modifikací automatu 2A14 použitého u tažené ZU-23-2. Automat 2A14 byl doplněn prvky kapalinového chlazení, pneumatickým nabíjecím mechanizmem a elektrickým odpalováním. Chlazení bylo řešeno nuceným průtokem vody nebo chladící kapaliny v kanálcích na vnějším povrchu hlavní. Po dávce do 50 ran na jednu hlaveň byla nutná dvou až třívteřinová přestávka, po dávce 120 až 150 ran přestávka 10 až 15 sekund. Po 3 000 výstřelech musela být hlaveň vyměněna. V soupravě záložních součástek a příslušenství (ZIP) byly čtyři záložní hlavně. Kompletní čtyřhlavňový prostředek složený z automatů 2A7 nesl označení "Amur", armádní označení AZP-23, index služby raketového a dělostřeleckého vyzbrojování 2A10. Při státních zkouškách bylo provedeno 14 194 výstřelů při kterých došlo k 7 zaseknutím (0,05 % a technicko-taktické zadání povolovalo 0,3 %) a k 7 poškozením (0,05 % a TT zadání povolovalo 0,2 %). Silové sledovací pohony pracovaly stabilně, plynule a spolehlivě.

RPK Tobol pracoval celkově uspokojivě. Cíl - MiG-17 - na základě údajů předávaných hlasem byl zjištěn v režimu sektor na dálce 12,7 km (zadání bylo 15 km). Dálka automatického sledování cíle na příletu byla 9 km a na odletu 15 km. Rychlost zpracovaných cílů dosahoval 200 m/s. Na základě zkoušek se však došlo k závěru, že RPK je schopen zpracovat a vést cíle do rychlosti až 450 m/s, což odpovídalo zadání. Sektor vyhledávání cílů bylo možné řídit od 27° do 87°. Jízdní zkoušky bojového vozidla potvrdily vysokou rychlost přesunu po suché nezpevněné cestě - 50,2 km/h, dojezd 330 km + 2 hodiny práce plynové turbíny (bojové činnosti).

Šilka měla nahradit v motostřeleckých plucích a vzdušně-výsadkových divizích protiletadlové prostředky - ZPU-4 a 61-K vz. 1939, a proto byly pro srovnání provedeny výpočty pravděpodobnosti zničení cíle "typu stíhač F-86", letící ve výšce 1 000 m.

Ve vyjádření státní komise a ani v jiných dokumentech není přesně formulována nadřazenost zavedení Šilky před Jenisejem. Jejich ceny byly také srovnatelné. Komise doporučila zavedení obou ZSU do výzbroje. Avšak usnesením Sovětu Ministrů ze dne 5.19.1962 pod č.j. 925-401 byla do výzbroje zařazena pouze ZSU Šilka, 20.9.1962 následoval příkaz na zastavení všech prací na ZSU Jenisej.

Sériová výroba čtyřhlavňového kanónu Amur pro Šilku měla být v Tulském strojírenském závodě zahájena v úvodních měsících 1963. Konstrukce však byla ještě nedokončená, nespolehlivě pracoval mechanizmus vyhazování nábojnic vystřelených nábojů, závady byly v systému chlazení hlavní a v mechanizmu vertikálního pohonu (náměru). Z těchto důvodů byla sériová výroba zahájena až v roce 1964. Nebylo ani vyrobeno na tento rok plánovaných 40 kusů ZSU. V pozdějších letech výroba vzrostla a koncem 60. let se vyrábělo průměrně za rok až 300 bojových vozidel ZSU-23-4.

Podvozek samohybného protiletadlového čtyřkanónu ZSU-23-4 Šilka typu GM-575 je rozdělen do několika úseků, v přední části je úsek řidiče, ve střední části - bojový úsek a v zadní části bojového vozidla - motorový. Mezi úseky jsou přepážky, které zároveň slouží jako opory věže ZSU. Pohon zajišťuje vznětový motor 8D6, který má pro podvozek typu GM-575 tovární označení V-6R, v GM od roku 1969 byly instalovány konstrukčně upravené motory pod označením V-9R-1.

Motor V-6R je šestiválcový, čtyřtaktní, dieselový motor s kapalinovým chlazením. Při 2 000 ot/min má výkon 280 koní. Pracovní objem přibližně 19 100 ccm, kompresní poměr 1:15. Palivové nádrže jsou dvě, přední na 405 l, zadní na 105 l.

Věž je svařovaná a je uložena v kulové dráze o průměru 1 840 mm. Ve věži je umístěn čtyřhlavňový 23 mm kanón "Amur"(automat 2A7, označení automatu a věže 2A10) se silovými pohony 2E2 a další agregáty. Činnost protiletadlových automatů je založena na odvodu části plynů přes otvory v povrchu hlavně při střelbě. Hlaveň se skládá z vývrtu, krytu chlazení, plynové komory a tlumiče plamenů při výstřelu. Závěr je klínový, pohyb klínu je vertikální. Délka celého automatu je 2 610 mm, délka hlavně 2 050 mm. Hmotnost jednoho automatu je 85 kg. a celé dělostřelecké části je 4 964 kg.

Jednotlivé automaty jsou nabíjeny z boku pásovým způsobem (pás obsahuje 50 ks nábojů) následovně - umístěné vpravo z pravé strany a levé z levé strany. Náboje jsou umístěny ve dvou zásobnících po 1 000 nábojích. Pro horní automat se ukládá 480 ks a pro spodní 520 ks střeliva. Automaty jsou upevněny na horní a spodní kolébce, které jsou od sebe vzdáleny 320 mm, kromě toho jsou spodní automaty umístěny vpředu o 320 mm. Palebný průměr nábojů se skládá z 23mm nábojů protipancéřových zápalných s trasérem (nebo bez něho), tříštivých trhavých zápalných s trasérem. V nábojovém páse je poměr typů nábojů 3:1. Protipancéřové náboje zápalné s trasérem mají střely o hmotnosti 190 g, nemají zapalovač a výbušnou náplň. Jen trasér obsahuje zápalnou látku. Náboje s tříštivo-trhavými střelami mají hmotnost 188,5 g, jsou vybaveny zapalovačem MG-25, doba autodestrukce 5-11 sec. Prachová náplň obou typů má hmotnost 77 g. Balistické charakteristiky jsou shodné - počáteční rychlost 980 m/s, tabulková dálka - 2 000 m, tabulkový výškový dostřel - 1 500 m.

Navedení a stabilizace dělostřelecké části s automaty je zajištěna silovým pohonem 2E2. Horizontální a vertikální kanály jsou napájeny od společného elektromotoru DSO-20 s výkonem 6 kW.

RPK je určen k řízení palby automatů AZP-23 a je rozmístěn v přístrojovém úseku věže. RPK se skládá z radiolokační stanice (RLS), počítače, bloků stabilizace záměrné a výstřelné, zaměřovače. RLS je určena ke zjištění nízko letících cílů a určení jejich souřadnic. Toto může být provedeno ve dvou režimech- úhlové souřadnice a dálka se sledují automaticky a nebo úhlové souřadnice jsou zpracovány zaměřovačem a dálka RLS.

RLS pracuje v pásmu 1-1,5 cm. Volba pásma byla provedena na základě následujících faktů - malé rozměry a hmotnost antény, je možná práce v podmínkách rušení za použití širokopásmové frekvenční modulace, použití kódování a je dosažena vysoká rychlost zpracování informace. K rozpoznávání pohyblivých a manévrujících cílů je využit efekt Dopplera. Tento segment je také málo využit ostatními radiotechnickými prostředky, podle mínění autora originálu, je vhodný ke zjištění cílů typu STELTH. U této RLS je relativně nízká dálka zjištění cíle- 10 až 20 km. Dálka zjištění je závislá od klimatických podmínek - déšť, sníh. Ochrana před pasivním rušením je zajištěna koherentně-impulsní metodou selekce pohyblivých cílů. Podstatou je, že se zpracovávají pouze odrazy od pohyblivých cílů, pasívní poruchy a odrazy od pozemních cílů se prostě "mažou". RLS ovládají operátoři navedení a dálky.

Napájecí systém ZSU je určen k napájení aparatury a spotřebičů stejnosměrným napětím 55 V a 27,5 V a střídavým napětím 220 V/400 Hz.

Složení napájecího systému:
- k pohonu stejnosměrného generátoru je určena plynová turbína DG4M-1,
- stejnosměrný generátor PGS2-14A se stabilizátorem 55 V a 27,5 V,
- měnič pro přeměnu stejnosměrného napětí na 3 fázové střídavé napětí,
- 4 ks akumulátorových baterií 12-ST-70M pro kompenzaci špičkového přetížení generátoru
- napájení startéru plynové turbíny a motoru podvozku, napájení spotřebičů při vypnutém generátoru (turbíně).

Plynová turbína, reduktor a generátor jsou umístěny na pravé straně motorového prostoru a tvoří konstrukčně jeden agregát. Plynová turbína při 6 000 ot/min. má výkon 70 k, Jmenovitá spotřeba paliva je max. 1 050 g/k za hodinu práce. Doba startu turbíny se studeným protočením a připojením na jmenovitou zátěž jsou max. 2 min. Hmotnost turbíny je přibližně 130 kg.

Spojovací prostředky- KV FM radiostanice R-123M, dosah v režimu potlačení šumů ve středně zvlněném terénu je do 13 km, s vypnutým potlačením až 23 km. Pro vnitřní spojení se používá tanko-hovorové zařízení R-124.

V ZSU je zabudována tanková navigační aparatura TNA-2. Střední chyba určení souřadnic je max. 1 % od ujeté vzdálenosti. Max. doba práce aparatury TNA-2 za jízdy bez opravy orientace je 3 až 3,5 hod.

ZSU je vybavena prostředky ochrany před zbraněmi hromadného ničení.

Režimy bojové činnosti ZSU-23-4 Šilka:
1) Základní režim automatického sledování, RLS měří úhlové souřadnice a dálku, automaticky sleduje cíl, předává analogovému počítači údaje pro výpočet souřadnic bodu nadběhu. Zahájení palby se provádí na základě signálu "JSOU ÚDAJE" na počítači. RPK na základě těchto údajů a údajů o poloze ZSU (podélný náklon, boční náklon) ovládá silové sledovací pohony a a navádí dělostřeleckou část do bodu nadběhu. Střelbu zahajuje velitel nebo operátor navedení.

2) Úhlové souřadnice jsou zpracovány opticky pomocí vizíru a dálka je určována RLS. Operátor navádí zaměřovač na cíl, průběžné úhlové souřadnice jsou zaváděny a zpracovány v počítači. RLS pracuje v režimu dálkoměr. Tento režim je pomocný a používá se především v podmínkách rušení, které ovlivňuje činnost systému ovládání antény v úhlových souřadnicích a v případě poruchy aparatury automatického sledování. Jinak pracuje analogicky jako v režimu základním.

3) Souřadnice nadběhu počítá počítač na základě "zapamatovaných" souřadnic X, Y, H a složek rychlosti cíle. Do úvahy se bere hypotéza o rovnoměrném přímém směru pohybu cíle v libovolné rovině. Režim se používá v případě předpokladu ztráty cíle RLS při automatickém sledování za rušení a nebo v případě závady.

4) Střelba pomocí zaměřovače - navedení se provádí poloautomaticky. Bod nadběhu se určuje operátorem navedení pomocí kruhového zaměřovače. Používá se v případě poruchy RLS, počítače a nebo systému stabilizace.

5) Ruční navedení zaměřovačem s použitím dálkové sítě. Používá se hlavně při střelbě proti pozemním, plavajícím cílům, živé síle apod.

Převzato z https://pvo.webz.cz/sila.htm
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZSU-23-4-Silka-t19937#74854 Verze : 8
ZSU-23-4 v barvách Talibanu, Kábul, leden 1999.
SOV - ZSU-23-4 Šilka -


URL : https://www.valka.cz/SOV-ZSU-23-4-Silka-t19937#85919 Verze : 0
...
SOV - ZSU-23-4 Šilka - Šilka armády státu Abcházie (www.abkhaziya.org)

Šilka armády státu Abcházie (www.abkhaziya.org)
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZSU-23-4-Silka-t19937#92388 Verze : 0
Syrská Šilka zachycená na území Libanonu, březen 2005.
SOV - ZSU-23-4 Šilka - (Al Jazeera)

(Al Jazeera)
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZSU-23-4-Silka-t19937#100354 Verze : 0
Nákres
SOV - ZSU-23-4 Šilka -


URL : https://www.valka.cz/SOV-ZSU-23-4-Silka-t19937#100387 Verze : 0
Vděčná kořist kapitalistických Phantomů (ve své době) Laughing Na foto ve službách polské armády v roce 1989.


Beteer
SOV - ZSU-23-4 Šilka -


URL : https://www.valka.cz/SOV-ZSU-23-4-Silka-t19937#139981 Verze : 0
Zopár fotografií irackých strojov - 1991 (ZDROJ)
SOV - ZSU-23-4 Šilka -


SOV - ZSU-23-4 Šilka -


SOV - ZSU-23-4 Šilka -


SOV - ZSU-23-4 Šilka -


URL : https://www.valka.cz/SOV-ZSU-23-4-Silka-t19937#142781 Verze : 0
Náboj pro ZSU-23-4 Šilka (druhý zleva), pro porovnání zleva- 30 x 155, 23 x 152, 37 x 155 v řezu a 30 PLDVK, moje sbírka
SOV - ZSU-23-4 Šilka -


URL : https://www.valka.cz/SOV-ZSU-23-4-Silka-t19937#301532 Verze : 0
Jedna stará vlastní fotka z Duxfordu.
SOV - ZSU-23-4 Šilka -


URL : https://www.valka.cz/SOV-ZSU-23-4-Silka-t19937#379518 Verze : 0
ZSU-23-4 Šilka, Vojenské historické muzeum Drážďany. Do konce roku 1968 zavedla Německá lidová armáda do své výzbroje 10 kusů protiletadlových čtyřkanonů ZSU-23-4V (německé označení ZSU-23-4W). Od roku 1974 probíhaly dodávky modernizovaných vozidel ve verzi ZSU-23-4M. V roce 1988 měla východoněmecká armáda ve své výzbroje 125 Šilek ve verzích ZSU-23-4W, ZSU-23-4W1 (ZSU-23-4V1) a ZSU-23-4M.
SOV - ZSU-23-4 Šilka - vlastní foto

vlastní foto
SOV - ZSU-23-4 Šilka - vlastní foto

vlastní foto
SOV - ZSU-23-4 Šilka - vlastní foto

vlastní foto
SOV - ZSU-23-4 Šilka - vlastní foto

vlastní foto
SOV - ZSU-23-4 Šilka - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZSU-23-4-Silka-t19937#419730 Verze : 0
ZSU-23-4 syrské arabské armády
SOV - ZSU-23-4 Šilka -


SOV - ZSU-23-4 Šilka -


URL : https://www.valka.cz/SOV-ZSU-23-4-Silka-t19937#526655 Verze : 0
ZSU-23-4 Šilka Národní lidové armády NDR.
SOV - ZSU-23-4 Šilka -


SOV - ZSU-23-4 Šilka - referenční fotografie
zdroj: http://www.f-a-p.nl/sites/museas/dresden.htm

referenční fotografie
zdroj: http://www.f-a-p.nl/sites/museas/dresden.htm

URL : https://www.valka.cz/SOV-ZSU-23-4-Silka-t19937#526933 Verze : 0
ZSU-23-4 z výzbroje polské lidové armády při krytí přesunu tanků T-55A přes vodní překážku, cvičení Štít 1972.
SOV - ZSU-23-4 Šilka - (Militaertechnik)

(Militaertechnik)
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZSU-23-4-Silka-t19937#526958 Verze : 1
.
SOV - ZSU-23-4 Šilka -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

SOV - ZSU-23-4 Šilka - Referenční foto

Referenční foto
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/SOV-ZSU-23-4-Silka-t19937#527323 Verze : 0
ZSU-23-4 z výzbroje lidové armády NDR (zřejmě z výzbroje protiletadlové baterie motostřeleckého pluku motostřelecké divize):


www.militaertechnik-der-nva.de
Silka NDR.jpg
SOV - ZSU-23-4 Šilka -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

SOV - ZSU-23-4 Šilka - Referenční foto

Referenční foto
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZSU-23-4-Silka-t19937#527327 Verze : 0
ZSU-23-4 indické armády na cvičení v poušti Thár v Rádžasthánu.


zdroj:
www.reddit.com

SOV - ZSU-23-4 Šilka -


URL : https://www.valka.cz/SOV-ZSU-23-4-Silka-t19937#541665 Verze : 3
ZSU-23-4 Shilka


Military Historical Museum of Artillery, Engineers and Signal Corps, St. Petersburg, Russia, 2009
SOV - ZSU-23-4 Šilka -


URL : https://www.valka.cz/SOV-ZSU-23-4-Silka-t19937#567220 Verze : 0
Památník a muzeum Obrněného sboru, Latrun vlastní foto, 2017
SOV - ZSU-23-4 Šilka -


SOV - ZSU-23-4 Šilka -


SOV - ZSU-23-4 Šilka -


SOV - ZSU-23-4 Šilka -


URL : https://www.valka.cz/SOV-ZSU-23-4-Silka-t19937#600941 Verze : 0
Zábery modernizovaného ukrajinského systému protivzdušnej obrany ZSU-23-4 "Šilka" zo sovietskej éry. Pribudol nový radar, ktorý zmodernizuje a zlepší zameriavanie jeho štvorice 23 mm automatických kanónov.

IMAGES of a modernised Ukrainian Soviet-era ZSU-23-4 "Shilka" air defense system. A new radar has been added which will upgrade & improve the targetting of its 23mm quad auto-cannons. #Ukraine #Ukrainewar #UkraineRussiawar #Russia pic.twitter.com/QaFcznFn23
— raging545 - @raging545@mastodon.social (@raging545) February 5, 2024
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZSU-23-4-Silka-t19937#748944 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více