Název: Name: | Polikarpov I-15bis | Polikarpov I-15bis |
Originální název: Original Name: | Поликарпов И-15бис | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.01.1937-DD.MM.1940 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.01.1937-DD.MM.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2408 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.04.1937 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1310 kg | 2888 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1730 kg | 3814 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1870 kg | 4123 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,200 m | 33ft 5,5in |
Délka: Length: | 6,280 m | 20ft 7,25in |
Výška: Height: | 3,416 m | 11ft 2,5in |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,50 m2 | 220.66 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 84,390 kg/m2 | 17.28 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Švecov M-25V vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 570 kW (775 k) a nominální výkon 551,62 kW (750 k) v h= 2 900 m. Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu, průměr 2 800 mm. | Shvetcov M-25V nine-cylinder air-cooled radial engine, rated at 765 hp for take-off and nominal power 740 hp at 9,514, driving a two-blade metal fixed-pitch propeller of 9ft 2 1/4in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 320 l | 70.4 UK gallons (84.5 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 379 km/h v 3500 m | 235.5 mph in 11483 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 10,42 m/s | 2051.2 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,6 min do 5000 m | 6,6 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9100 m | 29856 ft |
Dolet: Range: | 520 km | 323.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 770 km | 478.5 mi |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný synchronizovaný kulomet PV-1 ráže 7,62 mm, 1 100 nábojů pro každý horní a 425 pro každý spodní kulomet. Pumový náklad do 150 kg pum (2x AO-25 a 2x FAB-50). | Four fixed forward-firing 0.3 inch PV-1 machine-guns in the fuselage, 1,100 rpg for the uper machine-guns and 425 rpg for the bottom machine-guns. Bomb load: Up to 331 lb. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Rozdíly oproti starší I-15: - byla zesílena konstrukce - křídlo baldachýn horního křídla byl obnoven a byl tedy přímý - mírně se zvětšila nosná plocha - instalace výškovějšího motoru M-25V - kryt motoru byl tvořen prstencem NACA - pevná ostruha byla později nahrazena ostruhovým kolečkem - byla montována větší podvozková kola - zlepšena aerodynamika | - The structure was amplified - had straight upper wing and more powerful engine - the I-15bis was powered by the more powerful Shvetsov M-25V radial piston engine. - engine cover was formed ring NACA - was perfected aerodynamics |
Zdroje: Sources: | William Green, Warplanes of the Second World War, Volume Three: Fighters, London, Macdonald & Co., Publishers Ltd., 1961 (seventh impression 1973), ISBN 0-356-01447-9. Mikhail A. Maslov, Polikarpov I-15, I-16 and I-153, Oxford, UK, Osprey Publishing, 2010, ISBN 978-1-84603-981-2. Hans-Heiri Stapfer, Polikarpov Fighters in Action, Part 1, Aircraft in Action, No. 157., Carrollton, Texas, Squadron/Signal Publications, Inc., 1995, ISBN 0-89747-343-4. L+K č. 3/1975, Letadla 39-45, Polikarpov I-15 a I-15bis, Václav Němeček. www.aviation.ru http://www.wio.ru/tacftr/polikarp.htm http://www.airwar.ru/enc/fww2/i15b.html http://www.luxavia.ru/item/40 http://www.cofe.ru/avia/P/P-123.htm |