Macchi C.202 Folgore

Macchi MC.202 Folgore
     
Název:
Name:
Macchi C.202 Folgore II. série Macchi C.202 Folgore Serie II
Originální název:
Original Name:
Macchi C.202 Folgore II° Serie
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.10.1940-DD.08.1943 SA Aeronautica Macchi, Varese /
DD.07.1941-DD.09.1943 Societa Italiana Ernesto Breda per Costruzioni Meccaniche, Sesto San Giovanni /
DD.11.1941-DD.07.1942 Societa Aeronautica Italiana Ing. A. Ambrosini & C., Passignano sul Trasimeno /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.09.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~1150 (C.202 všech sérií)
První vzlet:
Maiden Flight:
10.08.1940
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
23571) kg 5196 1) lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2778 kg 6124 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2937 kg 6475 lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,580 m 34ft 8,54in
Délka:
Length:
8,855 m 29ft 0,62in
Výška:
Height:
3,496 m 11ft 5,63in
Plocha křídla:
Wing Area:
16,82 m2 181.05 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
165,16 kg/m2 33.83 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Alfa Romeo RA.1000 RC 41-I Monsone o vzletovém výkonu 864 kW/1175 k při 2 500 ot/min.
Vrtule trojlistá Piaggio P.1001 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 000 mm.
Alfa Romeo RA.1000 RC 41-I Monsone, twelve-cylinder liquid-cooled supercharged 60° inverted Vee, rated 1,159 hp at 2,500 rpm for take-off,
driving three-bladed Piaggio P.1001 constant-speed propeller of 9ft 10,11in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
355 l + 82 l v přídavné interní nádrži
2x 100 l přídavná nádrž (pozdější série)
77 Imp gallons plus provision for 18 Imp gallons of auxiliairy fuel in a fuselage tank
2x 22 Imp gal drop tank (latter series)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
5952) km/h v 5600 m 369.7 2) mph in 18373 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
544 km/h v 6000 m 338 mph in 19685 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
18,0 m/s 3543.3 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,963) min do 5000 m 4,963) min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10546 m 34600 ft
Dolet:
Range:
7804) km 484.7 4) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem, po 360 nábojích
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm v křídlech, po 500 nábojích (od VI. série)


na strojích posledních sérií dva závěsníky pod křídly pro 2x 160kg 100kg nebo 50kg pumy
2x fixed forward-firing 0.50 in Breda-SAFAT machine guns in the upper engine cowling 360 rpg
2x fixed forward-firing 0.303 in Breda-SAFAT machine guns mounted in the wings (starting with Serie VI machines)


last productions series carried two underwing hardpoints for two 352 lb, 220 lb or 110 lb bombs
Uživatelské státy:
User States:






Poznámka:
Note:
První tři výrobní série nesly výzbroj skládající se ze dvou velkorážných kulometů Breda-SAFAT.
Počínaje čtvrtou sérií byla tato výzbroj rozšířena o dva křídelní kulomety táže 7,7 mm.
Od deváté série bylo křídlo vybaveno univerzálními závěsníky, závěsníky byly celkem dva a bylo na něj možno zavěsit pumu o hmotnosti do 160 kg nebo jednu stolitrovou nádrž.
Několik stovek letounů, pocházejících z různých výrobních sérií, bylo vyzbrojeno německými kanóny MG 151/20, ty byly instalovány do gondolek pod křídlo, v gondolce byla nesena i zásoba 200 granátů.


Data pro stroje posledních sérií:
1) 2515 kg
2) 599 km/h
3) 4,67 min
4) 765 km
The first series were only armed with two 0.50 inch Breda-SAFAT guns in the nose. Starting from Series VI armament was increased with two 0.303 inch Breda-SAFAT guns in the wings.
Starting from Series XI underwing hardpoints were added to carry either bombs or drop tanks.
An unknown Series had two 0.79 inch MG 151/20 cannons in underwing gondolas.


Data for late series machines:
1) 5545 lb
2) 372.2 mph
3) 4,67 min
4) 475.3 mi
Zdroje:
Sources:
William Green and Gordon Swanborough, The Great Book of Fighters, St. Paul, Minnesota, MBI Publishing, 2001, ISBN 0-76031-194-3
Gianni Cattaneo, The Macchi C.202, Number 28, Profile Publications, 1967, No ISBN
L+K 17/1965, Letadla 1939-45, MC 202 Folgore
http://web.archive.org/web/20060928032342/.../macchi_us.htm
http://www.century-of-flight.net/.../ww2/Macchi%20MC.202%20Folgore.htm
http://www.constable.ca/mc202.htm
http://www.cofe.ru/avia/M/M-2.htm
http://www.go2war2.nl/artikel/1288/3
http://wp.scn.ru/ru/ww2/f/920/32/1
http://www.airwar.ru/enc/fww2/mc202.html
archiv autora

Macchi C.202 Folgore - Pohled z boku.

Pohled z boku.
Macchi C.202 Folgore -


Macchi C.202 Folgore -


Macchi C.202 Folgore -


Macchi C.202 Folgore -


URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-202-Folgore-t1322#380680 Verze : 0
Fotografie, na kterých je Folgore zachycen na různých bojištích
Macchi C.202 Folgore -


Macchi C.202 Folgore -


URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-202-Folgore-t1322#212566 Verze : 0
Trojpohledový náčrt C.202.


zdroje uvedeny výše
Macchi C.202 Folgore -


URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-202-Folgore-t1322#212565 Verze : 0
.
Macchi C.202 Folgore - Tato Macchi C.202 (VII. série) létala u 356. perutě 21. skupiny na východní frontě. Operovala v listopadu 1942 z letiště Millerovo v Rusku. Kamufláž pouštního typu, horní a boční plochy kryje písková (Nocciola Chiaro), na ní pak nastříkané množství olivově zelených skvrn (Verde Oliva Scuro). Spodní plochy světle šedé (Grigio Azzurro Chiaro). Na kýlovce znak 21. Gruppo (viz detail). Černé trojčíslí 356 slouží k určení jednotky, zatímco bílá 1 je pořadovým číslem letounu uvnitř jednotky.

Tato Macchi C.202 (VII. série) létala u 356. perutě 21. skupiny na východní frontě. Operovala v listopadu 1942 z letiště Millerovo v Rusku. Kamufláž pouštního typu, horní a boční plochy kryje písková (Nocciola Chiaro), na ní pak nastříkané množství olivově zelených skvrn (Verde Oliva Scuro). Spodní plochy světle šedé (Grigio Azzurro Chiaro). Na kýlovce znak 21. Gruppo (viz detail). Černé trojčíslí 356 slouží k určení jednotky, zatímco bílá 1 je pořadovým číslem letounu uvnitř jednotky.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Macchi C.202 Folgore -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-202-Folgore-t1322#403407 Verze : 0
.
Macchi C.202 Folgore - Macchi C.202, která létala v létě 1942 u 382. perutě, patřící pod 21. skupinu na východní frontě. Stroj nese tzv. kontinentální kamufláž - horní a boční plochy (a spodní plocha zadní části trupu) tmavě zelené (Verde Mimetico 2) doplněné množstvím pískových skvrn (Giallo Mimetico 2). Spodní plochy světle šedé (Grigio Mimetico).

Macchi C.202, která létala v létě 1942 u 382. perutě, patřící pod 21. skupinu na východní frontě. Stroj nese tzv. kontinentální kamufláž - horní a boční plochy (a spodní plocha zadní části trupu) tmavě zelené (Verde Mimetico 2) doplněné množstvím pískových skvrn (Giallo Mimetico 2). Spodní plochy světle šedé (Grigio Mimetico).
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-202-Folgore-t1322#403409 Verze : 0
.
Macchi C.202 Folgore - Tento MC.202 patřil ke 20. stíhací skupině a operoval v červnu na Sardinii. Kamufláž standardní italská: horní a boční plochy písková (Giallo mimetico 2) doplněná zelenými skvrnami, tentokrát ve forma nepravidelných kroužků (tzv. univerzální zelená - Verde oliva scuro). Spodní plochy světle šedé (Grigio mimetico).

Tento MC.202 patřil ke 20. stíhací skupině a operoval v červnu na Sardinii. Kamufláž standardní italská: horní a boční plochy písková (Giallo mimetico 2) doplněná zelenými skvrnami, tentokrát ve forma nepravidelných "kroužků" (tzv. univerzální zelená - Verde oliva scuro). Spodní plochy světle šedé (Grigio mimetico).
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-202-Folgore-t1322#412841 Verze : 0
Macchi C.202 Folgore 7. série (151-2), 151. Squadriglia, 20. Gruppo, 51. Stormo, pilot major Eunio Tarantolo, severní Afrika.
Macchi C.202 Folgore -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Macchi C.202 Folgore -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-202-Folgore-t1322#467900 Verze : 0
.
Macchi C.202 Folgore - Macchi C.202 s taktickým označením 85-2 sloužil v lednu 1943 u 85. Squadriglia, 18 Gruppo, 3 Stormo Caccia Terrestre. Stroj pilotoval Sergente Maggiore Luigi Gorrini, jedno z předních italských es. Kamufláž standardní italská: horní a boční plochy písková (Giallo mimetico 2) doplněná zelenými skvrnami, tentokrát ve forma nepravidelných kroužků (tzv. univerzální zelená - Verde oliva scuro). Spodní plochy světle šedé (Grigio mimetico).

Macchi C.202 s taktickým označením 85-2 sloužil v lednu 1943 u 85. Squadriglia, 18 Gruppo, 3 Stormo Caccia Terrestre. Stroj pilotoval Sergente Maggiore Luigi Gorrini, jedno z předních italských es. Kamufláž standardní italská: horní a boční plochy písková (Giallo mimetico 2) doplněná zelenými skvrnami, tentokrát ve forma nepravidelných "kroužků" (tzv. univerzální zelená - Verde oliva scuro). Spodní plochy světle šedé (Grigio mimetico).
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-202-Folgore-t1322#611646 Verze : 0
.
Macchi C.202 Folgore - Macchi C.202, jenž sloužil v září 1942 u
153. Gruppo Autonomo, Caccia Terrestre. Na stroji létal velitel skupiny Maggiore Andrea Favini. Stroj nese taktické označení CL III, šlo o zvláštnost skupiny - tato jednotka nepoužívala standardní číselné označení.

Macchi C.202, jenž sloužil v září 1942 u
153. Gruppo Autonomo, Caccia Terrestre. Na stroji létal velitel skupiny Maggiore Andrea Favini. Stroj nese taktické označení CL III, šlo o zvláštnost skupiny - tato jednotka nepoužívala standardní číselné označení.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-202-Folgore-t1322#611655 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více