Nakadžima Ki 27a [Nate]

Nakajima Ki-27a / 中島 キ27甲 九七式戦闘機
     
Název:
Name:
Nakadžima Ki-27a (Ko) Nakajima Ki-27a (Ko)
Originální název:
Original Name:
キ27甲 九七式战斗机
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.12.1937-DD.MM.1938 Nakajima Aircraft Company, Ltd., Ōta /
Období výroby:
Production Period:
DD.12.1937-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~ 565
První vzlet:
Maiden Flight:
15.10.1936
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1067 kg 2352 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1585 kg 3494 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,310 m 37ft 1,27in
Délka:
Length:
7,530 m 24ft 8,45in
Výška:
Height:
3,280 m 10ft 9,12in
Plocha křídla:
Wing Area:
18,56 m2 199.777 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
96,34 kg/m2 19.73 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Ha-1b Ocú, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 522 kW (710 k) při 2600 ot./min, maximální výkon 574 kW (780 k) ve výšce 2 900 m.
Vrtule dvoulistá dvoupolohová Sumitomo o průměru 2 900 mm.
Nakajima Ha-1 Otsu, nine-cylinder, air-cooled, single-row radial engine, rated at 700 hp for take-off at 2,600 rpm, and maximum power of 769 hp at 9,514 ft,
driving a two blade metal Sumitomo two-pitch propeller of the diameter 9ft 6,17in
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
330 l (280 l v křídlech a 50 l v trupu) 72.6 UK gallons (61,6 UK gallons in a wings and 11,0 UK gallons in a fuselage)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
470 km/h v 3500 m 292 mph in 11483 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
350 km/h v 2900 m 217.5 mph in 9514 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
15,33 m/s 3017.7 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,37 min do 5000 m 5,37 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11000 m 36089 ft
Dolet:
Range:
635 km 394.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet typ 89 model 2 ráže 7,69 mm po 500 nábojích. Two fixed forward-firing 0.303 inch Type 89 Model 2 machine guns, 500 rounds each.
Uživatelské státy:
User States:










Poznámka:
Note:
九七式戦闘機 / Kjúnana šiki sentóki / Armádní stíhací letoun typ 97 model a.


Spojenecký kódový název "Nate" (neprve v Čině-Indii a v Barmě se používal název "Abdul").
九七式戦闘機 / Kyūnana-shiki sentōki / Army Type 97 Model a Fighter.


Allied nickname was "Nate" (Initially "Abdul" in the China-India-Burma theatre)
Zdroje:
Sources:
Richard M. Bueschel, Nakajima Ki-27A-B,
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, p. 196, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Manchu Ki79A-B in Japanese Army Air Force, Manchoukou, IPSF, RACAF, PLAAF and CAF Service, Arco Publishing Co., Inc., New York, USA, 1970 No ISBN
Famous Airplanes of the World, Nakajima Army Type 97 Fighter (Ki-27), No 29, 1991-7, Bunrin Do Co., Ltd.
Leszek A. Wielicko a Zygmunt Szeremeta, Nakajima Ki-27 Nate, Kagero 3011/11, Polish and English Publication, Monografie, ISBN 83-89088-51-7
L+K č.19, 20, 21 a 22, Monografie Ki-27, Hornát Jiří
http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki27.html
www.go2war2.nl
www.pilotfriend.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-27a-Nate-t1302#394901 Verze : 0
Nakajima Ki-27A
Nakadžima Ki 27a [Nate] -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-27a-Nate-t1302#24555 Verze : 0
Krásná fotografie Nakajimi Ki-27a 84.Sentai nad Čínou
Nakadžima Ki 27a [Nate] -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-27a-Nate-t1302#101142 Verze : 0
59. Sentai 1. Chutai, pilot Sochó (Master Sergeant) Isamu Kashiide, červen - říjen 1939, základna Hankow - Nomonhanský incident.
Na SOP je písmeno abecedy katakana "Ka" což je první znak pilotova jména.


A Ki-27a of 1st Chutai 59th Sentai, Hankou, China, June-October 1939, Nomonhan Incident. It sis black katakana Ka on the rudder and was piloted vy Master Sergeant Isamu Kashiide.
Nakadžima Ki 27a [Nate] - Fotografie

Fotografie
Nakadžima Ki 27a [Nate] -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-27a-Nate-t1302#98412 Verze : 0
Použité prameny:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Václav Němeček, Vojenská letadla 3., Naše vojsko, Praha rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1
Szeremeta Zygmunt, Wieliczko Leszek, Nakajima Ki 27 Nate - ostatnie egzemplarze, Kagero Nr.11, ISBN: 83-89088-51-7
Famous Airplanes Of The World No. 29, Nakajima Army Type 97 Fighter, Bunrin Do Co., Ltd.,
L+K č.19, 20, 21 a 22, Monografie Ki-27, Hornát Jiří
www.go2war2.nl
www.militaryfactory.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-27a-Nate-t1302#252275 Verze : 0
.
Nakadžima Ki 27a [Nate] - Tato Ki-27a sloužila u 10. Sentai v severní Číně v období 1939-40. Černý ocas byl označením jednotky.

Tato Ki-27a sloužila u 10. Sentai v severní Číně v období 1939-40. Černý ocas byl označením jednotky.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-27a-Nate-t1302#538917 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek Ki-27a
Nakadžima Ki 27a [Nate] -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-27a-Nate-t1302#127884 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více