Micubiši Ki 46-III KAI [Dinah]

Mitsubishi Ki-46-III KAI / 三菱 キ46-III改
     
Název:
Name:
Micubiši Ki 46-III KAI Mitsubishi Ki-46-III KAI
Originální název:
Original Name:
三菱 キ46-III改
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.10.1944-DD.MM.1944 1st Army Aviation Workshop, Tachikawa /
Období výroby:
Production Period:
DD.10.1944-DD.MM.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
asi 15 konverzí
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1944
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3831 kg 8446 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6228 kg 13730 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,700 m 48ft 2,74in
Délka:
Length:
11,450 m 37ft 6,79in
Výška:
Height:
3,880 m 12ft 8,75in
Plocha křídla:
Wing Area:
32,03 m2 344.444 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
194,60 kg/m2 39.86 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Micubiši Ha-112-II vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec s přímým vstřikem paliva o vzletovém výkonu 1 103 kW (1 500 k), 993 kW (1 350 k) v h= 2 000 m a 919 kW (1 250 k) v h= 5 800 m.
Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 2 950 mm.
Mitsubishi Ha-112-II fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine with direct fuel injection rated at 1,479 hp for take-off, 1,332 hp at 6,562 ft and 1,233 hp at 19,000 ft,
driving a three-blade variable-pitch constant-speed propeller of the diameter 9ft 8.15in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
624 km/h v 5991 m 387.7 mph in 19655 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
425 km/h v 6096 m 264.1 mph in 20000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
7,5 m/s 1476.4 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
19,25 min do 8000 m 19,25 min to 26247 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10500 m 34449 ft
Dolet:
Range:
2000* km 1242.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón Type Ho-204 ráže 37 mm střílející vzhůru pod úhlem 70° se zásobou střeliva 200 nábojů a
2x pevný kanón Ho-5 ráže 20 mm v přídi se zásobou 200 nábojů na hlaveň.
One fixed oblique-firing 1.46 inch Ho-204 cannon in the "Schräge Musik"-style dorsal frontal position, 200 rounds and
two fixed forward-firing 0.79 inch Ho-5 cannons in nose mounted, 200 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
* dolet byl 2000 km + rezerva na hodinu boje
Spojenecké kódové jméno: Dinah
Army Type 100 Air Defense Fighter
Allied Code Name: "Dinah"
Zdroje:
Sources:
Edit Vláďa
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis, Maryland, USA, Reprinted 1990, ISBN:0-87021-313-X
William Green a Gordon Swanborough, WW2 Aircraft Fact Files: Japanese Army Fighters, part 2, London, Macdonald & Jane's, rok 1977, ISBN 0-354-01068-9
Václav Němeček, Vojenská letadla 3., Naše vojsko, Praha rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1
Rene J.Francilion, Profile Publications The Mitsubishi Ki-46, rok 1966
Mgr. Martin Ferkl, Mitsubishi Ki-46 Dinah, Revi Publications, Vydání 1., Ostrava 2004, ISBN: 80-85957-10-8
L+K 11/1974, Monografie Mitsubishi Ki-46 Dinah, Václav Němeček
L+K 16/1956, Letadla 1939-45
http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki46.html
http://de.wikipedia.org/wiki/Rikugun_Ki-46-III
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Ki-46
www.lemairesoft.happyhost.org
http://www.vectorsite.net/avdinah.html
http://www.cofe.ru/avia/M/M-150.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-46-III-KAI-Dinah-t1290#5137 Verze : 0
Stručná historie:
V době, kdy Američané připravovali leteckou ofenzívu na Japonsko (květen 1944), vzniká projekt, který jednoduchou úpravou rychlého průzkumného letounu Ki-46-III dal vzniknout těžké stíhačce. Nový stíhač byl určen výhradně pro boj se čtyřmotorovými bombardéry. Do přídě byly vestavěny dva kanóny Ho-5 a o něco později byl letoun doplněn zavěsníky pro protiletadlové pumy Ta (ta Dan). Tato stíhací verze byla označena v systému kitai Ki-46-IIIb (Otsu).
Konstruktéři a technici však šli ve vývoji dále a tak do trupu, místo trupové nádrže, vestavěli účinný poloautomatický kanón Ho-204, který střílel šikmo vzhůri pod úhlem 70°. Zásobník kanónu měl kapacitu 25 granátů a celkem bylo neseno osm zásobníků, celkem tedy 200 granátů. Výměnu zásobníků měl na starosti druhý člen osádky.
Úpravou byl pověřen vojenský arsenál v Tachikawě, opraveno bylo asi 15 letadel. Protože se jednalo o zásadní úpravu, byl v poválečné litertuře označován jako Ki-46-III KAI. V současné literatuře je označován jako Ki-46-III Otsu/Hei (キ46-III乙+丙).
Plánovala se i varianta s motory Ha-112-II Ru s turbokompresory, ale k výrobě již nedošlo.
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-46-III-KAI-Dinah-t1290#98543 Verze : 0
Tady je, krásně je vidět hlavně šikmo nahoru mířící kanon 30 mm.
Micubiši Ki 46-III KAI [Dinah] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-46-III-KAI-Dinah-t1290#43422 Verze : 0
Bokorys a detail uložení zbraní
Micubiši Ki 46-III KAI [Dinah] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-46-III-KAI-Dinah-t1290#100099 Verze : 0
a ještě dvě fotografie s pěknými záběry instalovaných kanónů
Micubiši Ki 46-III KAI [Dinah] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-46-III-KAI-Dinah-t1290#110597 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více