Název: Name: | Zlín Z-381 | |
Originální název: Original Name: | Zlín Z-381 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1947-DD.MM.1953 Automobilové závody n.p., závod 5 Otrokovice / DD.MM.1952-DD.MM.195R Heliopolis Aircraft Works, Cairo / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1947-DD.MM.195R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 315 Zlín Z-381 60+ Heliopolis Gomhouria Mk.1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1947 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 495 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 760 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,60 m | |
Délka: Length: | 7,85 m | |
Výška: Height: | 2,06 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 13,50 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 56,3 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Walter Minor 4-III o výkonu 77 kW/105 k dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 196 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 180 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,5 min do 1000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4500 m | |
Dolet: Range: | 960 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | varianta Bücker Bü 181/Zlín Z-181 | |
Zdroje: Sources: | Němeček, V. Československá letadla 1945-1984, Naše Vojsko, Praha 1984. |
URL : https://www.valka.cz/Zlin-Z-381-t8922#26575Verze : 0
V rámci "poválečného doběhu" bylo v leteckých závodech ve Zlíně / Otrokovicích vyrobeno:
1) s originálním motorem Hirth-HM-504 s továrním a civilním označením Z-181 . V letech 1945-1946 bylo vyrobeno 71 ks.
Pro tento typ používalo čs. letectvo ozn. C-6
2) s motorem Toma 4 označením Z-281 v letech 1946-1948 bylo vyrobeno 79 ks.
Čs. letectvo jich používalo v malém počtu ks.
Pro tento typ používalo čs. letectvo ozn. C-106.
3) Od roku 1947 se vyráběl letout Z-381 verze s motorem Walter Minor 4-III ,
Vyráběl se do r. 1953 a bylo vyrobeno 315 letounů tohoto typu.
Čs. letectvo jich používalo ve značném počtu ks.
Pro typové označení používalo čs. letectvo rovněž C-106
Zdroj:
1) s originálním motorem Hirth-HM-504 s továrním a civilním označením Z-181 . V letech 1945-1946 bylo vyrobeno 71 ks.
Pro tento typ používalo čs. letectvo ozn. C-6
2) s motorem Toma 4 označením Z-281 v letech 1946-1948 bylo vyrobeno 79 ks.
Čs. letectvo jich používalo v malém počtu ks.
Pro tento typ používalo čs. letectvo ozn. C-106.
3) Od roku 1947 se vyráběl letout Z-381 verze s motorem Walter Minor 4-III ,
Vyráběl se do r. 1953 a bylo vyrobeno 315 letounů tohoto typu.
Čs. letectvo jich používalo ve značném počtu ks.
Pro typové označení používalo čs. letectvo rovněž C-106
Zdroj:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Moravan_Otrokovice
URL : https://www.valka.cz/Zlin-Z-381-t8922#342386Verze : 0
C-106 - civilné označenie Zlín Z-381, výrobné číslo 86.
Zdroj : Pavel Klouček
C-106 používaný na výcvik pilotov českolovenského letectva.
Zdroj : Pavel Klouček
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
C-106 používaný na výcvik pilotov českolovenského letectva.
URL : https://www.valka.cz/Zlin-Z-381-t8922#258432Verze : 0
...
Cvičné lietadlo C-106 na poľnom letisku ...
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Cvičné lietadlo C-106 na poľnom letisku ...
URL : https://www.valka.cz/Zlin-Z-381-t8922#252954Verze : 0
C-106 (UA-264, výrobní číslo 64), Vojenské letecké muzeum, Praha-Kbely, říjen 2011. Letoun se do sbírek dostal ve velmi špatném stavu v březnu 1968 z Národního technického muzea. Jeho opravu provedl Moravan n.p. v Otrokovicích. C.106.64 byl rekonstruován do své původní podoby, v jaké létal u Leteckého učiliště v první polovině padesátých let.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Zlín Z-381 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Zlín Z-381 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Zlín Z-381 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Zlin-Z-381-t8922#465463Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.