Název: Name: | Zlín Z-20 | |
Originální název: Original Name: | Zlín Z-20 | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1946-DD.MM.1946 Automobilové závody n.p., závod 5 Otrokovice / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1946-DD.MM.1946 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 14.06.1946 | |
Osádka: Crew: | 2 + 4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2000 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2800 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 15,00 m | |
Délka: Length: | 10,25 m | |
Výška: Height: | 3,41 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 24,55 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 114 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Argus As 10 C o výkonu 177 kW/240 k dvoulistá stavitelná vrtule Argus | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 600 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 315 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 295 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 4,3 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5000 m | |
Dolet: Range: | 600 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 800 km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Tomáš, Karel. Zlínská dvacítka, Letectví 1946/05. Němeček, V. Československá letadla 1945-1984, Naše Vojsko, Praha 1984. |
URL : https://www.valka.cz/Zlin-Z-20-t8943#26620Verze : 0
...
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Zlin-Z-20-t8943#27526Verze : 0
Reklama
Letoun byl vyvíjen v letech 1939 až 1942. V roce 1942 byl vydán německou správou zákaz dalšího vývoje a téměř dokončený letoun měl být zničen. Podařilo se ho ukrýt až do konce války. Po válce byla jeho stavba dokončena a 14. března 1946 byl zalétnut otrokovickým šéfpilotem Ladislavem Švábem. Na prvním poválečném leteckém dnu 1. května 1946 byl představen veřejnosti a pokřtěn jménem Leoš Úředníček.
Letoun na leteckém dnu 1. května 1946 v Otrokovicích.
Zdroj: Vlastní sbírka fotografií via Jaroslav Kačírek.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Zlín Z-20 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Letoun na leteckém dnu 1. května 1946 v Otrokovicích.
Zdroj: Vlastní sbírka fotografií via Jaroslav Kačírek.
URL : https://www.valka.cz/Zlin-Z-20-t8943#549846Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.