Název: Name: | Wolseley Motor Co. Ltd. | |
Originální název: Original Name: | Wolseley Motor Co. Ltd. | |
Historie názvů: History of Names: | DD.MM.1901-DD.MM.1914 Wolseley Tool & Motor Car Co. Ltd. DD.MM.1914-DD.MM.1927 Wolseley Motor Co. Ltd. DD.MM.1927-DD.MM.1935 Wolseley Motors (1927) Ltd. DD.MM.1935-DD.MM.1968 Wolseley Motors Ltd. | |
Obory výroby: Production Subjects: | automobily | |
Sídlo hlavního závodu: Headquarters: | DD.MM.1901-DD.MM.1948 Birmingham / DD.MM.1948-DD.MM.1968 Cowley/Oxford | |
Názvy a sídla poboček: Subsidiary Name and Location: | DD.MM.1914-DD.MM.19RR Wolseley Motors Ltd., Montreal / | |
Vznik: Founded: | DD.MM.1901 | |
Zánik: Cancelled: | DD.MM.1968 ? | |
Produkty: Products: | DD.MM.1914-DD.MM.RRRR B.E.2c DD.MM.1916-DD.MM.RRRR B.E.2e DD.MM.1917-DD.MM.RRRR S.E.5a DD.MM.1917-DD.MM.RRRR Wolseley Python (motor/engine) DD.MM.1918-DD.MM.RRRR Wolseley Viper (motor/engine) DD.MM.1919-DD.MM.1920 Medium Mark D* DD.MM.1933-DD.MM.RRRR Wolseley Aquarius (motor/engine) DD.MM.1933-DD.MM.RRRR Wolseley Aries (motor/engine) DD.MM.1935-DD.MM.RRRR Wolseley Scorpio (motor/engine) | |
Poznámka: Note: | 1901 firma založena jako dceřiná společnost Vickers, Sons & Maxim 1905 Wolseley kupuje Siddeley Autocar Co. 1927 Wolseley koupen Williamem Morrisem 1935 Wolseley se stává dceřinou společností Morris Motors, přibližně v té době z názvu vypuštěno "(1927)"; výroba leteckých motorů oddělena do Wolseley Aero Engines Ltd., Birmingham 1948 přestěhování do společného výrobního závodu s Morrisem 1952 sloučením mateřského Morrisu s Austinem vznik British Motor Corp., identita jednotlivých dílčích firem zatím zachována 1968 po sloučení BMC a Leylandu pravděpodobně definitivní zánik firmy, značka přežila do půli 70. let | |
Zdroje: Sources: | https://www.gracesguide.co.uk/wiki/Wolseley en.wikipedia.org https://www.aviastar.org/manufacturers/2300.html www.histomobile.com dscalm.warwick.ac.uk |
URL : https://www.valka.cz/Wolseley-Motor-Co-Ltd-1914-1927-t106313#390665Verze : 0
Aubi
MOD
V roku 1910 pre pohon športového člna vojvody s Westminsteru vyvinuli 200k spaľovací motor. Následne začali vyrábať zmenšenú variantu pre lietadlá. Vznikla séria troch vidlicových kvapalinou chladených osemvalcov s výkonmi 44,7 kW (61k), 89,4 kW (122k), a 132,3-147 kW (186-203k), ktoré sa používali v dvojplošníkoch Voisin, vo vzducholodi R-1 a prvom oficiálnom britskom vojenskom lietadle B.E.-1.
Od roku 1914 začala firma vyrábať v licencii francúzke letecké osemvalce Renault s výkonom 52 kW (71k) pre lietadlá B.E.-2c. Onedlho už vyrábala 4 typy motorov Renault, označovaných ako WB, WC, WS a WX o výkone od 71k do 243k.
Od konca roka 1915, kedy firma zostavila v licencii prvé lietadlo B.E.-2c do polovice roka 1917 ich vzniklo 240 kusov vo verziách B.E.-2c, B.E.2e a F s motormi Wolseley /Renault s výkonom 67 kW (91k).
V roku 1917 došlo ku premenovaniu na Wolseley Motors Ltd.
Pre od roku 1917 v licencii vyrábané S.E.5a vyvinula firma rad vlastných motorov Python I - II, Adder I - III a najrozšírenejší Viper I s výkonom 134 kW (182k/180HP) a vo verzii s výkonom 149 kW (203k/200HP) štandardným motorom pre S.E.5a.
Do konca roka 1918 firma v licencii vyrobila 450 ks S.E.5a. V roku 1919 sa firma vrátila k výrobe civilných automobilov.
Zdroj:
Letectví a kosmonautika 1990 / 15, Balous, Moroslav (-bal-): Ptali jste se: Automobilka Wolseley Tool & Motor Company Birmingham
Od roku 1914 začala firma vyrábať v licencii francúzke letecké osemvalce Renault s výkonom 52 kW (71k) pre lietadlá B.E.-2c. Onedlho už vyrábala 4 typy motorov Renault, označovaných ako WB, WC, WS a WX o výkone od 71k do 243k.
Od konca roka 1915, kedy firma zostavila v licencii prvé lietadlo B.E.-2c do polovice roka 1917 ich vzniklo 240 kusov vo verziách B.E.-2c, B.E.2e a F s motormi Wolseley /Renault s výkonom 67 kW (91k).
V roku 1917 došlo ku premenovaniu na Wolseley Motors Ltd.
Pre od roku 1917 v licencii vyrábané S.E.5a vyvinula firma rad vlastných motorov Python I - II, Adder I - III a najrozšírenejší Viper I s výkonom 134 kW (182k/180HP) a vo verzii s výkonom 149 kW (203k/200HP) štandardným motorom pre S.E.5a.
Do konca roka 1918 firma v licencii vyrobila 450 ks S.E.5a. V roku 1919 sa firma vrátila k výrobe civilných automobilov.
Zdroj:
Letectví a kosmonautika 1990 / 15, Balous, Moroslav (-bal-): Ptali jste se: Automobilka Wolseley Tool & Motor Company Birmingham
URL : https://www.valka.cz/Wolseley-Motor-Co-Ltd-1914-1927-t106313#434844Verze : 0
Janko PALIGA
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.