Název: Name: | Westland-Hill Pterodactyl V | |
Originální název: Original Name: | Westland-Hill Pterodactyl V | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1932-DD.MM.1932 Westland Aircraft Works, Yeovil | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1932-DD.MM.1932 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.05.1934 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1603 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2313 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 14.22 m | |
Délka: Length: | 6.25 m | |
Výška: Height: | 3.56 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 36.79 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Goshawk I kapalinou chlazený (kondenzační chlazení) vidlicový dvanáctiválec o výkonu 447 kW (608 k) při 2600 ot/min v h= 3 658 m. a později Rolls-Royce Goshawk II o shodném výkonu s jiným převodem reduktoru. Vrtule dvoulistá dřevěná. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 265.5 km/h v 4572 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 7.35 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 12,75 min do 4572 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9144 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | navrhovaná: 2x 7,7mm kulomet Vickers v přídi 1x 7,7mm kulomet Lewis v zadní věži 4x 9kg bomba | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | James, Derek N. Westland Aircraft since 1915. Putnam, London 1991. ISBN 0-85177-847-X. L+K 12/2007 - Z archívů, str.67 www.aviastar.org en.wikipedia.org www.britishaircraft.co.uk |
URL : https://www.valka.cz/Westland-Pterodactyl-V-t67282#237890Verze : 0
Michal Rak
MOD
Letoun byl vyvrcholením řady pokusných bezocasých letounů Geoffreye T. R. Hilla, který od roku 1926 na jejich vývoji spolupracoval s firmou Wetland.
Stíhací Pterodactyl V byl navržen v roce 1932 jako dvoumístný stíhací letoun pro boj s bombardéry, kde hlavní výzbrojí měla být dvojice kulometů v elektricky poháněném střelišti, díky bezocasé koncepci s výborným střeleckým polem, na konci krátkého trupu. V tom byl kromě kabiny instalován motor Goshawk III s odpařovacím chlazením a pevný, tandemový podvozek na jeho spodku.
Prototyp K2770 poprvé vzlétl v květnu 1934 a testy prokázaly stejné letové vlastnosti jako u konvenčních letounů, zkušební pilot H. J. Penrose dokonce provedl akrobacii. Vyskytly se však určité problémy v konstrukci stroje a RAF typ do výzbroje nepřijalo.
Hill poté navrhl ještě několik dalších typů, např. bombardovací a dopravní pro lety přes Atlantik, žádný další se však již nestavěl.
www.fortunecity.com
www.aviastar.org
Stíhací Pterodactyl V byl navržen v roce 1932 jako dvoumístný stíhací letoun pro boj s bombardéry, kde hlavní výzbrojí měla být dvojice kulometů v elektricky poháněném střelišti, díky bezocasé koncepci s výborným střeleckým polem, na konci krátkého trupu. V tom byl kromě kabiny instalován motor Goshawk III s odpařovacím chlazením a pevný, tandemový podvozek na jeho spodku.
Prototyp K2770 poprvé vzlétl v květnu 1934 a testy prokázaly stejné letové vlastnosti jako u konvenčních letounů, zkušební pilot H. J. Penrose dokonce provedl akrobacii. Vyskytly se však určité problémy v konstrukci stroje a RAF typ do výzbroje nepřijalo.
Hill poté navrhl ještě několik dalších typů, např. bombardovací a dopravní pro lety přes Atlantik, žádný další se však již nestavěl.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
www.fortunecity.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
www.aviastar.org
URL : https://www.valka.cz/Westland-Pterodactyl-V-t67282#237891Verze : 0
Michal Rak
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.