Název: Name: | Watanabe K9W1 14-Ši | Watanabe K9W1 14-Shi |
Originální název: Original Name: | 14试初歩练习机 | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | experimental aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.MM.1940 Watanabe Iron Works, Ltd., Fukuoka | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.MM.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1940 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | ? m | ? |
Délka: Length: | ? m | ? |
Výška: Height: | ? m | ? |
Plocha křídla: Wing Area: | ? m2 | ? ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Typ motoru a výkon není znám | Engine type and power is not known |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | - |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | - Tento letoun byl postaven továrnou K. K. Watanabe Tekosho jako odpověď na specifikace námořního letectva 14-Ši - Zkoušek se zúčastnil prototyp Hitači K9G1 a němeký Bücker Bü 131B s označením KXBu1 - Japonské konstrukce nebyly přijaty, jednoplošný stroj Watanabe byl hodnocen nejhůře, jejich vývoj byl zastaven a obě továrny potom vyráběly Jungmana licenčně pro námořnictvo pod označením Kjušu K9W1. | - |
Zdroje: Sources: | Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 archiv autora |