Watanabe K6W1 11-Ši

Watanabe K6W1 11-Shi / 11试水上中间练习机
     
Název:
Name:
Watanabe K6W1 11-Ši Watanabe K6W1 11-Shi
Originální název:
Original Name:
11试水上中间练习机
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1937-DD.10.1937 Watanabe Iron Works, Ltd., Fukuoka /
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1936-DD.10.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1937
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
? m ?
Délka:
Length:
? m ?
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2 ? ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Kotobuki 2 Kai 1 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 427 kW (580 k) a 338 kW (460 k) v h= 3 000 m.
Vrtule dvoulistá, kovová, s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm
Nakajima Kotobuki 2 Kai 1 nine-cylinder air-cooled radial engine rated at 572 hp for take-off and 454 hp at 9,842 ft,
driving a two-blade metal fixed-pitch propeller of the diameter 9ft 10in
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Type 89 ráže 7,7 mm
1x pohyblivý kulomet Type 89 ráže 7,7 mm
Pumový náklad: 2x 30 kg nebo 4x 10 kg pumy.
One fixed forward-firing 0.303 inch Type 89 machine-gun and
one flexible rearward-firing 0.303 inch Type 89 machine-gun in a dorsal position.
Bomb load: two 66 lb or four 22 lb bombs.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
11试水上中间练习机 - Námořní experimentální pokračovací cvičný plovákový letoun 11-Ši.


Hmotnosti, rozměry a výkony nezjištěny.


Kaigun Koku Hombu v únoru 1936 vydalo specifikace 11-Ši, kterými krom jiných kategorií letadel požadovalo náhradu za plovákové cvičné letouny K5Y2 (Willow). Do soutěže své projekty přihlásila společnost Kawaniši Kokuki K. K. a K. K. Watanabe Tekošo. Druhá jmenovaná přistoupila k zahájení projektových prací v dubnu 1936, po posouzení projektu byla vyzvána k postavení třech prototypů, stejně tak na tom byla společnost Kawaniši.
Konstruktéři společnosti Watanabe se nechali ovlivnit svým starším projektem 9-Ši, což byl plovákový letounek pro ponorky. První prototyp byl dokončen v květnu 1937 a do října 1937 jej následovaly dva další.
Zkoušky, které námořnictvo neprodleně zahájilo, však prokázaly, že ani prototypy K6W1 ani konkurenční K6K1 nesplní požadavky námořního letectva, oba typy měly špatné letové i nautické vlastnosti. Námořnictvo tedy soutěž zrušilo a další práce na obou prototypech zastavilo. Následně doporučilo další vývoj pokračovacího cvičného letounu Typ 93 (K5Y2), na tomto základě vznikl jeden prototyp K5Y3, ale ani ten nepřinesl požadované zlepšení.
11试水上中间练习机 - Navy Experimental 11-Shi Advanced Trainer Seaplane.


Weights, dimensions and performance are unknown.


In February 1936 the Navy requested Kawanishi and Watanabe to develop the 11-Shi Intermediate Seaplane Trainer, to be powered by a Kotobuki engine. This aeroplane was to replace the Type 93 Intermediate Seaplane Trainer which had been manufactured under contrakt to the Navy by Kawanishi and Watanabe. Design work began in April 1936 and was completed the following October.
The first prototype K6W1 was completed in May 1937 and two additional prototypes followed. After a prolonged evaluation by the Navy, it was determined that both the Kawanishi and the Watanabe aeroplanes were unacceptable because of poor take off and alighting characteristics.
As a possible solution to meet its requirement, the Navy recommended modernization of the earlier trainer and designated it Type 93 Intermediate Seaplane Trainer Kai (Type 93-12 Intermediate Seaplane Trainer or K5Y3), but this failed to show much improvement, and only one test aircraft was built by Kusho.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1-55750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
archiv autora
lemairesoft.sytes.net

Watanabe K6W1 11-Ši -


URL : https://www.valka.cz/Watanabe-K6W1-11-Si-t64907#231334 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více