Název: Name: | Watanabe E9W1 | Watanabe E9W1 |
Originální název: Original Name: | 九六式小型水上偵察機(E9W) | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.MM.1940 Watanabe Iron Works, Ltd., Fukuoka | |
Období výroby: Production Period: | DD.03.1934-DD.MM.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 32 + 1 prototyp | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.02.1935 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 847 kg | 1867 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1210 kg | 2668 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,980 m | 32ft 8,91in |
Délka: Length: | 7,640 m | 25ft 0,79in |
Výška: Height: | 3,290 m | 10ft 9,53in |
Plocha křídla: Wing Area: | 22,08 m2 | 237.67 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 54,75 kg/m2 | 11.21 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hitači GK-2 Tempu 12 (Ha-22-12), vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 250 kW (340 k) a 221 kW (300 k) v h= 0 m. Vrtule nestavitelná dřevěná dvoulistá o průměru 2 600 mm. | Hitachi GK2 Tempu 12 nine-cylinder air-cooled radial engine, rated at 335 hp for take-off, and 396 hp at sea level, driving a two-blade wooden fixed-pitch propeller of 8ft 6,3in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 233 km/h v 2600 m | 144.8 mph in 8530 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 148 km/h v 1500 m | 92 mph in 4921 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 5,317 m/s | 1046.7 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9.68 min do 3000 m | 9.68 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6740 m | 22113 ft |
Dolet: Range: | 590 km | 366.6 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 730 km | 453.6 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm | One flexible rearward-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun for the observer. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 渡辺 海軍九六式小型水上機 [E9W1] - Malý námořní letoun Watanabe typ 96 (E9W1) Letová vytrvalost: 4,9 h Popis v dalším příspěvku. | 渡辺 海軍九六式小型水上機 [E9W1]- Navy Type 96 Small Reconnaissance Seaplane (E9W1) Allied Code Name: "Slim" Endurance: 4 hours 55 minutes The Watanabe E9W was a submarine-borne reconnaissance seaplane, the first aircraft designed by Kabushiki Kaisha Watanabe Tekosho, chief designer was Ryohachiro Higuchi. In January 1934, the Imperial Japanese Navy had a requirement 9-Shi for a two-seat reconnaissance seaplane to be operated from its I-3 class submarines, and placed an order with Watanabe for design and development of an aircraft to meet this requirement, the first of three prototypes flying in February 1935. The E9W was a two-seat single-engine twin-float unequal-span seaplane designed to be easily dismantled for hangar stowage on a submarine. |
Zdroje: Sources: | Famous Airplanes Of The World No. 47, Imperial Japanese Navy Reconnaissance Seaplane, Bunrindo Co., Ltd., rok 1997, ISBN4-83919-044-X René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1 http://www.samoloty.ow.pl/str299.htm http://www.airwar.ru/enc/sww2/e9w.html |