Mikojan-Gurevič MiG-15bis [kód NATO: Fagot-B]

Mikoyan-Gurevich MiG-15bis
Mikojan-Gurjevič MiG-15bis
Микоян-Гуревич МиГ-15бис
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-15bis Mikoyan-Gurevich MiG-15bis
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-15бис
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1950-DD.MM.1952 Kujbyševský letecký závod č. 1 Stalina, Kujbyšev /
DD.MM.1950-DD.MM.1952 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
DD.MM.1951-DD.MM.1952 Tbiliský letecký závod č. 31 G. Dimitrova, Tbilisi /
DD.MM.1950-DD.MM.1952 Komsomolskoamurský letecký závod č. 126, Komsomolsk na Amuru /
DD.MM.1950-DD.MM.1953 Novosibirský letecký závod č. 153 V. P. Čkalova, Novosibirsk /
DD.MM.1950-DD.MM.1952 Saratovský letecký závod č. 292, Saratov /
DD.01.1954-DD.08.1957 Aero Vodochody n.p.1), Odolena Voda /
DD.09.1954-DD.11.1956 Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego nr 12), Mielec /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1950-DD.08.1957
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
9356:
1981 Zavod 1
1784 Zavod 21
225 Zavod 31
832 Zavod 126
2420 Zavod 153
994 Zavod 292
620 Aero
500 WSK
První vzlet:
Maiden Flight:
07.07.1949 I-320
04.01.1954 S-103
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3678 kg 8109 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5050 kg 11133 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
5533 kg 12198 lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,08 m 33 ft ⅞ in
Délka:
Length:
10,11 m 33 ft 2in
Výška:
Height:
3,70 m 12 ft 1 ⅝ in
Plocha křídla:
Wing Area:
20,60 m2 221.74 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Klimov VK-1 o tahu 26,48 kN nebo
Klimov VK-1A o tahu 26,87 kN
Klimov VK-1, thrust 5952 lb or
Klimov VK-1A, thrust 6041 lb
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1410 l
2x 400 l přídavná nádrž
310 Imp gal / 372 US gal
2x 88 Imp gal / 106 US gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1072 km/h v 0 m 666 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,6 min do 10000 m 5,6 min to 32808 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
15500 m 50853 ft
Dolet:
Range:
1200 km 746 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1749 km 1087 mi
Výzbroj:
Armament:
1x kanon N-37 ráže 37 mm, 40 nábojů
2x kanon NR-23 ráže 23 mm, 80 nábojů každý

2x 50kg nebo 100kg puma
1x 37 mm N-37 cannon, 40 rounds
2x 23 mm NR-23 cannon, 80 rounds each

2x 110 lb or 221 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:






































Poznámka:
Note:
kódové označení NATO: Fagot-B


1) československé označení S-103
2) polské označení Lim-2
NATO reporting name: Fagot-B


1) Czechoslovak designation S-103
2) Polish designation Lim-2
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim. Mikoyan-Gurevich MiG-15: The Soviet Union's Long-lived Korean War Fighter. Midland Publishing, Hinckley 2001. ISBN 1-85780-105-9.
Якубович, Николай. Истребитель МиГ-15: гроза летающих крепостей. Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34477-2.
Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2.
Vraný, Jiří; Krumbach, Jan. Ilustrovaná historie letectví: MiG-15/Lavočkin La-5 a La-7/Fokker D.VII. Naše vojsko, Praha 1985.
Котлобовский, Александр. Миг-15, реактивный бестселлер, Aviacija и Время 2013/02.
ruslet.webnode.cz

Mikojan-Gurevič MiG-15bis [kód NATO: Fagot-B] -


Mikojan-Gurevič MiG-15bis [kód NATO: Fagot-B] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15bis-kod-NATO-Fagot-B-t53180#198381 Verze : 1
MiG-15bis ("rudá 2249"), Korejská válka, Mandžusko, 1953. Jedná se o stroj velitel letek jednoho z čínských stíhacích pluků a pozdějšího velitele vzdušných sil ČLR Wang Haie.
Mikojan-Gurevič MiG-15bis [kód NATO: Fagot-B] -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15bis-kod-NATO-Fagot-B-t53180#486093 Verze : 0
.
Mikojan-Gurevič MiG-15bis [kód NATO: Fagot-B] - MiG 15bis v. č. 109025 pilot pplk.  J. G. Pepeljajev, 196. stíhací pluk, letiště Antung, duben 1951. Letoun byl vyroben v Kujbyševě, a přidělen 196. stíhacímu pluku, kde s ním v průběhu korejského konfliktu létal sám velitel pplk. Pepeljajev. Ačkoliv Pepeljajev později v průběhu války dosáhl 19 sestřelů,  na tomto stroji neskóroval. Ještě koncem dubna byl stroj předán  151. gardové stíhací divizi, 6. října 1951 jej převzalo severokorejské letectvo. Letoun létal celý v barvě kovu, vyjma rudé přídě. O taktickém číslu 925 se obecně soudí, že vzniklo pouze nenatřením podkladového plechu, zde je nakresleno s modrou výplní.

MiG 15bis v. č. 109025 pilot pplk. J. G. Pepeljajev, 196. stíhací pluk, letiště Antung, duben 1951. Letoun byl vyroben v Kujbyševě, a přidělen 196. stíhacímu pluku, kde s ním v průběhu korejského konfliktu létal sám velitel pplk. Pepeljajev. Ačkoliv Pepeljajev později v průběhu války dosáhl 19 sestřelů, na tomto stroji neskóroval. Ještě koncem dubna byl stroj předán 151. gardové stíhací divizi, 6. října 1951 jej převzalo severokorejské letectvo. Letoun létal celý v barvě kovu, vyjma rudé přídě. O taktickém číslu 925 se obecně soudí, že vzniklo pouze nenatřením podkladového plechu, zde je nakresleno s modrou výplní.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15bis-kod-NATO-Fagot-B-t53180#606863 Verze : 1
Jeden z v Polsku vyrobených letounů (civilní registrace N822JM) se dnes nachází v Pima Air and Space Museum, kde nese marking severokorejského MiGu-15bis.


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15bis-kod-NATO-Fagot-B-t53180#199614 Verze : 1
Lim-2 trupového čísla 1230 v krakovském muzeu
Mikojan-Gurevič MiG-15bis [kód NATO: Fagot-B] - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15bis-kod-NATO-Fagot-B-t53180#295620 Verze : 0
letecké muzeum Kbely, vlastní foto
Mikojan-Gurevič MiG-15bis [kód NATO: Fagot-B] -


Mikojan-Gurevič MiG-15bis [kód NATO: Fagot-B] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15bis-kod-NATO-Fagot-B-t53180#318520 Verze : 0
Autor: Jindra Halásek


Zdroj:
http://www.leteckemotory.cz/pilot/
Mikojan-Gurevič MiG-15bis [kód NATO: Fagot-B] -



Web autora : http://www.leteckemotory.cz/pilot/fotogalerie/
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15bis-kod-NATO-Fagot-B-t53180#505893 Verze : 0
"Otevřený" MiG-15bis, reg. 2875, v.č. 238, který se nachází v Xi'an, Shaanxi - Severozápadní Polytechnické Universitní Museum, Čína.
Mikojan-Gurevič MiG-15bis [kód NATO: Fagot-B] - Fotografie zveřejněna s laskavým svolením Trevora Bartletta

Fotografie zveřejněna s laskavým svolením Trevora Bartletta
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15bis-kod-NATO-Fagot-B-t53180#681369 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více