Main Menu
User Menu

Vought OS2U-3 Kingfisher

Vought Kingfisher Mk.I

     
Název:
Name:
Vought OS2U-3 Kingfisher
Originální název:
Original Name:
Vought OS2U-3 Kingfisher
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.1942 Vought-Sikorsky Aircraft Division, United Aircraft Corp., Stratford, Connecticut
DD.MM.1942-DD.MM.194R Naval Aircraft Factory, Philadelphia, Pennsylvania
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1006 OS2U-3 (5284/5989, 09393/09692)
300 OS2N-1 (01216/01515)
První vzlet:
Maiden Flight:
17.05.1941
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1955 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2771 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10.95 m
Délka:
Length:
10.24 1) m
Výška:
Height:
4.61 m
Plocha křídla:
Wing Area:
24.34 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-985-AN-2 o výkonu 336 kW
dvoulistá stavitelná vrtule Hamilton Standard
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
909 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
263.9 2) km/h v 1676 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
191.5 km/h v 1524 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
12.1 min do 1524 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
4724 m
Dolet:
Range:
1295.5 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,62mm kulomet v přídi, 500 nábojů
1x pohyblivý 7,62mm kulomet, 600 nábojů


2x 45kg bomba nebo 148kg hlubinná nálož
Uživatelské státy:
User States:









Poznámka:
Note:
1) 9,17 m s kolovým podvozkem
2) 275,2 km/8h s kolovým podvozkem
Zdroje:
Sources:
Adcock, Al. OS2U Kingfisher, In Action No. 119. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1991. ISBN 0-89747-270-5.
Hornát, Jiří. Vought Sikorsky (VS-310) OS2U Kingfisher, L+K 1994/05-08.
Swanborough, F. G., Bowers, P. M. US Navy Aircraft Since 1912. Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0.
Johnson, E. R. United States Naval Aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9.
Moran, Gerard P. The Corsair, and other - aeroplanes Vought 1917-1977. Sunshine House, Terre Haute 1991. ISBN 0-911852-83-2.
Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912. Naval Institute Press, Annopolis 1991, ISBN 1-55750-076-2.
Sullivan, Jim. F4U Corsair in action. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1977. ISBN 0-89747-028-1.
URL : https://www.valka.cz/Vought-OS2U-3-Kingfisher-t1179#4932Verze : 0
MOD
http://www.history.navy.mil
http://www.fleetairarmarchive.net/Aircraft/
Vought OS2U-3 Kingfisher -


Vought OS2U-3 Kingfisher -


URL : https://www.valka.cz/Vought-OS2U-3-Kingfisher-t1179#70319Verze : 0
pohled dovnitř
Vought OS2U-3 Kingfisher - zadní kokpit

zadní kokpit
Vought OS2U-3 Kingfisher - přední kokpit

přední kokpit
URL : https://www.valka.cz/Vought-OS2U-3-Kingfisher-t1179#70322Verze : 0
Ocas Kingfisheru, vystaveného v Muzeu revoluce v Havaně. Bohužel tam zaclání moje maličkost... Mad
Vought OS2U-3 Kingfisher -


URL : https://www.valka.cz/Vought-OS2U-3-Kingfisher-t1179#70371Verze : 0
MOD
OS2U-3 Kingfisher vymršťovaný do vzduchu katapultom krížniku Detroit v oblasti Aleut, Severný Pacifik, rok 1944.


Všimnite si nepredpisovo veľké americké znaky na krídlach a trupe lietadla. Pilot je vzhľadom na preťaženie vtlačený do sedačky, strelec sa drží madiel vnútri kabíny, pretože v opačnom prípade by mu hlavu vtlačilo na madlá guľometu M1919 Browning, ktorý je lafetovaný tesne za jeho sedačkou.


s53.photobucket.com
ww2db.com

Vought OS2U-3 Kingfisher -


URL : https://www.valka.cz/Vought-OS2U-3-Kingfisher-t1179#539172Verze : 3
MOD
Dostať Kingifisher na bitevnú loď nebola žiadna hračka. Lietadlo muselo pristáť čo možno najbližšie k materskej lodi a so zapnutým motorom sa priblížiť k trupu nosiča. Z lode boli následne na vodu spustené záchytné sane (canvas recovery sled) s veľkými okami, ktoré sa zachytili o hák na spodku plaváku. Na týchto saniach bol následne hydroplán ťahaný popri trupe lodi rýchlosťou, akou sa pohybovala loď. Po zachytení pilot mohol vypnúť motor, avšak tento spravidla zostával v chode až do momentu odlepenia hlavného plaváku od morskej hladiny. Potom nasledovala ťažšia časť vyzdvihovania. Nad lietadlo bol spustený hák palubného žeriavu, ktorý strelec/pozorovateľ musel zachytiť a pripevniť na kovové lano zrolované v kabíne pilota za jeho hlavou. Ešte predtým pilot sklopil anténu umiestnenú pred kabínou vľavo, aby nedošlo k poškodeniu anténneho zvodu. Následne došlo k samotnému vyzdvihnutiu lietadla na palubu nosiča, kde sa umiestnil spravidla priamo na katapult.


ww2db.com
www.pacificaviationmuseum.org
www.mission4today.com
navypilotoverseas.wordpress.com

Vought OS2U-3 Kingfisher - Kingfisher zachytený za plavák, pozorovateľ vyberá kovové lano spoza chrbta pilota, motor stále v chode, USS Arizona, Hawaii september 1941

Kingfisher zachytený za plavák, pozorovateľ vyberá kovové lano spoza chrbta pilota, motor stále v chode, USS Arizona, Hawaii september 1941
Vought OS2U-3 Kingfisher - Pripevnenie háku palubného žeriavu, zreteľne vidieť sklopenú anténu, USS Arizona, Hawaii september 1941

Pripevnenie háku palubného žeriavu, zreteľne vidieť sklopenú anténu, USS Arizona, Hawaii september 1941
Vought OS2U-3 Kingfisher - Detail sklopnej antény, za chrbtom pilota dobre viditeľné zložené kovové lano, Lieutenant  William F. Dau, jednotka VS-70, Aljaška, 1944

Detail sklopnej antény, za chrbtom pilota dobre viditeľné zložené kovové lano, Lieutenant William F. Dau, jednotka VS-70, Aljaška, 1944
Vought OS2U-3 Kingfisher - Hák na spodnej časti hlavného plaváku

Hák na spodnej časti hlavného plaváku
Vought OS2U-3 Kingfisher - Lietadlo vyzdvihované žeriavom, motor vypnutý, dobre je vidieť záchytné sieťové sane, stále zachytené o hák plaváku

Lietadlo vyzdvihované žeriavom, motor vypnutý, dobre je vidieť záchytné sieťové sane, stále zachytené o hák plaváku
Vought OS2U-3 Kingfisher - Námorníci na USS Missouri s tyčou v rukách pre lepšiu manipuláciu so zaveseným lietadlom, 1944-45

Námorníci na USS Missouri s tyčou v rukách pre lepšiu manipuláciu so zaveseným lietadlom, 1944-45
URL : https://www.valka.cz/Vought-OS2U-3-Kingfisher-t1179#539487Verze : 1
MOD
.
Vought OS2U-3 Kingfisher - Vyzdvihnutie OS2U Kingfisher na palubu krížniku USS Chester, Pacifik, 11.02.1945.

Vyzdvihnutie OS2U Kingfisher na palubu krížniku USS Chester, Pacifik, 11.02.1945.
Vought OS2U-3 Kingfisher - Spustenie OS2U Kingfisher z materskej lode a štart, Iwodžima, 21.02 1945.

Spustenie OS2U Kingfisher z materskej lode a štart, Iwodžima, 21.02 1945.
URL : https://www.valka.cz/Vought-OS2U-3-Kingfisher-t1179#539488Verze : 1
MOD