Vought OS2U-3 Kingfisher

Vought Kingfisher Mk.I

     
Název:
Name:
Vought OS2U-3 Kingfisher
Originální název:
Original Name:
Vought OS2U-3 Kingfisher
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.1942 Vought-Sikorsky Aircraft Division, United Aircraft Corp., Stratford, Connecticut
DD.MM.1942-DD.MM.194R Naval Aircraft Factory, Philadelphia, Pennsylvania
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1006 OS2U-3 (5284/5989, 09393/09692)
300 OS2N-1 (01216/01515)
První vzlet:
Maiden Flight:
17.05.1941
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1955 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2771 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10.95 m
Délka:
Length:
10.24 1) m
Výška:
Height:
4.61 m
Plocha křídla:
Wing Area:
24.34 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-985-AN-2 o výkonu 336 kW
dvoulistá stavitelná vrtule Hamilton Standard
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
909 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
263.9 2) km/h v 1676 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
191.5 km/h v 1524 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
12.1 min do 1524 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
4724 m
Dolet:
Range:
1295.5 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,62mm kulomet v přídi, 500 nábojů
1x pohyblivý 7,62mm kulomet, 600 nábojů


2x 45kg bomba nebo 148kg hlubinná nálož
Uživatelské státy:
User States:









Poznámka:
Note:
1) 9,17 m s kolovým podvozkem
2) 275,2 km/8h s kolovým podvozkem
Zdroje:
Sources:
Adcock, Al. OS2U Kingfisher, In Action No. 119. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1991. ISBN 0-89747-270-5.
Hornát, Jiří. Vought Sikorsky (VS-310) OS2U Kingfisher, L+K 1994/05-08.
Swanborough, F. G., Bowers, P. M. US Navy Aircraft Since 1912. Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0.
Johnson, E. R. United States Naval Aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9.
Moran, Gerard P. The Corsair, and other - aeroplanes Vought 1917-1977. Sunshine House, Terre Haute 1991. ISBN 0-911852-83-2.
Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912. Naval Institute Press, Annopolis 1991, ISBN 1-55750-076-2.
Sullivan, Jim. F4U Corsair in action. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1977. ISBN 0-89747-028-1.
URL : https://www.valka.cz/Vought-OS2U-3-Kingfisher-t1179#4932Verze : 0
MOD
https://www.history.navy.mil
https://www.fleetairarmarchive.net/Aircraft/




URL : https://www.valka.cz/Vought-OS2U-3-Kingfisher-t1179#70319Verze : 0
pohled dovnitř

zadní kokpit

přední kokpit
URL : https://www.valka.cz/Vought-OS2U-3-Kingfisher-t1179#70322Verze : 0
Ocas Kingfisheru, vystaveného v Muzeu revoluce v Havaně. Bohužel tam zaclání moje maličkost... Mad


URL : https://www.valka.cz/Vought-OS2U-3-Kingfisher-t1179#70371Verze : 0
MOD
OS2U-3 Kingfisher vymršťovaný do vzduchu katapultom krížniku Detroit v oblasti Aleut, Severný Pacifik, rok 1944.


Všimnite si nepredpisovo veľké americké znaky na krídlach a trupe lietadla. Pilot je vzhľadom na preťaženie vtlačený do sedačky, strelec sa drží madiel vnútri kabíny, pretože v opačnom prípade by mu hlavu vtlačilo na madlá guľometu M1919 Browning, ktorý je lafetovaný tesne za jeho sedačkou.


s53.photobucket.com
ww2db.com



URL : https://www.valka.cz/Vought-OS2U-3-Kingfisher-t1179#539172Verze : 3
MOD
Dostať Kingifisher na bitevnú loď nebola žiadna hračka. Lietadlo muselo pristáť čo možno najbližšie k materskej lodi a so zapnutým motorom sa priblížiť k trupu nosiča. Z lode boli následne na vodu spustené záchytné sane (canvas recovery sled) s veľkými okami, ktoré sa zachytili o hák na spodku plaváku. Na týchto saniach bol následne hydroplán ťahaný popri trupe lodi rýchlosťou, akou sa pohybovala loď. Po zachytení pilot mohol vypnúť motor, avšak tento spravidla zostával v chode až do momentu odlepenia hlavného plaváku od morskej hladiny. Potom nasledovala ťažšia časť vyzdvihovania. Nad lietadlo bol spustený hák palubného žeriavu, ktorý strelec/pozorovateľ musel zachytiť a pripevniť na kovové lano zrolované v kabíne pilota za jeho hlavou. Ešte predtým pilot sklopil anténu umiestnenú pred kabínou vľavo, aby nedošlo k poškodeniu anténneho zvodu. Následne došlo k samotnému vyzdvihnutiu lietadla na palubu nosiča, kde sa umiestnil spravidla priamo na katapult.


ww2db.com
www.pacificaviationmuseum.org
www.mission4today.com
navypilotoverseas.wordpress.com


Kingfisher zachytený za plavák, pozorovateľ vyberá kovové lano spoza chrbta pilota, motor stále v chode, USS Arizona, Hawaii september 1941

Pripevnenie háku palubného žeriavu, zreteľne vidieť sklopenú anténu, USS Arizona, Hawaii september 1941

Detail sklopnej antény, za chrbtom pilota dobre viditeľné zložené kovové lano, Lieutenant William F. Dau, jednotka VS-70, Aljaška, 1944

Hák na spodnej časti hlavného plaváku

Lietadlo vyzdvihované žeriavom, motor vypnutý, dobre je vidieť záchytné sieťové sane, stále zachytené o hák plaváku

Námorníci na USS Missouri s tyčou v rukách pre lepšiu manipuláciu so zaveseným lietadlom, 1944-45
URL : https://www.valka.cz/Vought-OS2U-3-Kingfisher-t1179#539487Verze : 1
MOD
.

Vyzdvihnutie OS2U Kingfisher na palubu krížniku USS Chester, Pacifik, 11.02.1945.

Spustenie OS2U Kingfisher z materskej lode a štart, Iwodžima, 21.02 1945.
URL : https://www.valka.cz/Vought-OS2U-3-Kingfisher-t1179#539488Verze : 1
MOD
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!