Název: Name: | Vought F4U-5N Corsair | |
Originální název: Original Name: | Vought F4U-5N Corsair | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1948-DD.MM.1948 Chance-Vought Division, United Aircraft Corp., Stratford, Connecticut DD.MM.1948-DD.09.1951 Chance-Vought Division, United Aircraft Corp., Dallas, Texas | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1948-DD.09.1951 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 214 F4U-5N 101 F4U-5NL (z toho 29 přestavěných z N) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4392 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5852 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 6398 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 12.5 m | |
Délka: Length: | 10.21 m | |
Výška: Height: | 4.5 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 29.17 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-2800-32E o vzletovém výkonu 1715 kW čtyřlistá kovová stavitelná vrtule Hamilton Standard | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 886 l 2x 568 l přídavná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 756.4 km/h v 8169 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 365.3 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 19.2 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12619 m | |
Dolet: Range: | 1802.5 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 4x 20mm kanon Hispano M3, 231 nábojů každý 2x 454kg puma nebo 1x 908kg puma nebo 2x neřízená raketa Tiny Tim 8x neřízená raketa HVAR | |
Uživatelské státy: User States: | (F4U-5N) (F4U-5N) | |
Poznámka: Note: | - noční stíhací verze 1) úprava N pro chladné počasí | |
Zdroje: Sources: | Bowman, Martin W. Vought F4U Corsair. Marlborough, UK: The Crowood Press Ltd., 2002. ISBN 1-8612-6492-5. Swanborough, F. G., Bowers, P. M. US navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0. Jarski, Adam: F4U Corsair, AJ-Press 1998. ISBN 83-86208-56-2. Tillman, Barrett: Vought F4U Corsair, Warbird Tech Series Volume 4. Speciality Press North Branch 1996. ISBN 0933424-67-1. Sullivan, Jim. F4U Corsair in action. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1977. ISBN 0-89747-028-1. http://www.airwar.ru/enc/fww2/f4u.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-5N-Corsair-t681#372441Verze : 0
Aubi
MOD
Vought F4U-5N (NL) Corsair
Pilot používal k vyhledávání cílů radar AN/APS-19 umístěný v kapkovitém pouzdře na pravém křídle (na jeho náběžné hraně).
Model NL se od provedení N lišil tím, že na náběžných hranách křídel a ocasních ploch bylo umístěno odmrazovací zařízení. Tuto úpravu si vyžádalo mrazivé počasí v Koreji. Verze 5N (5NL) měla na rozdíl od verze 5 na hlavních kanónů umístěny tlumiče plamenů (vyskytovaly se i vyjímky bez tlumičů) a na krytu motoru stínící plošky proti oslnění plameny z výfukového potrubí.
Tato verze se kromě samotného nočního stíhání využívala také jako noční značkovač cílů. Pilot pomocí svého radaru nalezl cíl, který pak označil zápalnou municí. Takto označený cíl pak bombardovaly ostatní jednotky.
Pilot používal k vyhledávání cílů radar AN/APS-19 umístěný v kapkovitém pouzdře na pravém křídle (na jeho náběžné hraně).
Model NL se od provedení N lišil tím, že na náběžných hranách křídel a ocasních ploch bylo umístěno odmrazovací zařízení. Tuto úpravu si vyžádalo mrazivé počasí v Koreji. Verze 5N (5NL) měla na rozdíl od verze 5 na hlavních kanónů umístěny tlumiče plamenů (vyskytovaly se i vyjímky bez tlumičů) a na krytu motoru stínící plošky proti oslnění plameny z výfukového potrubí.
Tato verze se kromě samotného nočního stíhání využívala také jako noční značkovač cílů. Pilot pomocí svého radaru nalezl cíl, který pak označil zápalnou municí. Takto označený cíl pak bombardovaly ostatní jednotky.
URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-5N-Corsair-t681#139589Verze : 0
Evidenční čísla (BuNo - Bureau Numbers) F4U-5N Corsair
121816
121832 - 121833
121852 - 121853
121872 - 121874
121891 - 121893
121912 - 121915
121932 - 121935
121952 - 121955
121973 - 121976
121995 - 121998
122015 - 122018
122037 - 122040
122058 - 122061
123144 - 123203
124441 - 124503
124710 - 124724
Evidenční čísla (BuNo - Bureau Numbers) F4U-5NL Corsair
124504 - 124522
124524 - 124560
124666 - 124709
121816
121832 - 121833
121852 - 121853
121872 - 121874
121891 - 121893
121912 - 121915
121932 - 121935
121952 - 121955
121973 - 121976
121995 - 121998
122015 - 122018
122037 - 122040
122058 - 122061
123144 - 123203
124441 - 124503
124710 - 124724
Evidenční čísla (BuNo - Bureau Numbers) F4U-5NL Corsair
124504 - 124522
124524 - 124560
124666 - 124709
URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-5N-Corsair-t681#139590Verze : 0
Pár bokorysů verze F4U-5N
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-5N-Corsair-t681#139632Verze : 0
Schéma zařízení na odstraňování námrazy na letounu F4U-5NL
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-5N-Corsair-t681#139641Verze : 0
F4U-5N (BuNo 124453, "ANNTE MO") z výzbroje smíšené letky VC-3, červenec 1953. V této době jednotka operovala z letiště K-6, nikoliv ze své mateřské letadlové lodi USS Princeton. Pilotem stroje byl Lt. Guy Bordelon, který má statut jediného amerického stíhacího esa korejské války, které nelétalo na typu F-86 Sabre. Všechno bílé označení na zobrazeném letounu bylo kvůli demaskujícím příznakům přestříkáno světle modrou barvou.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Válka v Koreji [1950-1953] |
Výrobce | Vought / LTV |
Typ letounu | Vought F4U-5N Corsair |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Bordelon, Guy |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 124453 |
Taktické označení / imatrikulace | NP21 |
Jméno stroje | ANNTE MO |
Jednotka | Smíšená peruť 3 [1949-1956] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.07.1953 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-5N-Corsair-t681#396256Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Noční stíhací letoun F4U-5N (BuNo 121856) sloužil u VMF(N)-513 na základě Wonsan v listopadu 1950. Pomáhal při krytí evakuace Mungnamu v prosinci téhož roku.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Válka v Koreji [1950-1953] |
Výrobce | Vought / LTV |
Typ letounu | Vought F4U-5N Corsair |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 121856 |
Taktické označení / imatrikulace | WF4 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Noční stíhací peruť námořní pěchoty 513 [1947-?] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.11.1950 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-5N-Corsair-t681#403085Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Další noční F5U-5N, pilotoval jej Capt. John Andre od VMF(N)-513, který dosáhl jednoho vzdušného vítězství.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Válka v Koreji [1950-1953] |
Výrobce | Vought / LTV |
Typ letounu | Vought F4U-5N Corsair |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 123100 |
Taktické označení / imatrikulace | WF17 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Noční stíhací peruť námořní pěchoty 513 [1947-?] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-5N-Corsair-t681#403087Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Tento celočerný letoun patřil VMF(N)-513 a roku 1952 operoval z Kunsonu v Koreji.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Válka v Koreji [1950-1953] |
Výrobce | Vought / LTV |
Typ letounu | Vought F4U-5N Corsair |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | WF19 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Noční stíhací peruť námořní pěchoty 513 [1947-?] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1952 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-5N-Corsair-t681#403089Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Jeden z posledních F4U-5N sloužil roku 1953 na základně amerického námořnictva v New Jersey.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Vought / LTV |
Typ letounu | Vought F4U-5N Corsair |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | NA79 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1953 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-5N-Corsair-t681#403091Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Bílá písmena jsou u tohoto stroje ztmavena pro zlepšení maskovacích vlastností. Stroj sloužil u VMF(N)-513 na základně Kimpo koncem roku 1950.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Válka v Koreji [1950-1953] |
Výrobce | Vought / LTV |
Typ letounu | Vought F4U-5N Corsair |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | WF13 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Noční stíhací peruť námořní pěchoty 513 [1947-?] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1950 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-5N-Corsair-t681#403092Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Nejslavnější letoun Fotbalové války mezi Hondurasem a Salvadorem - honduraský Vought F4U-5N Corsair majora Sota, který na něm dosáhl tří vzdušných vítězství.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Fotbalová válka [1969] |
Výrobce | Vought / LTV |
Typ letounu | Vought F4U-5N Corsair |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 609 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.07.1969 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-5N-Corsair-t681#468116Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Pěkný letový záběr dvojice F4U-5NL z VC-4 cca 1953
F4U-5NL z VC-4
Obrázek pochází z publikace: WARBIRD TECH č.4 - Vought F4U Corsair, autor Barrett Tillman, ISBN 0-933424-67-1, vydáno 1996
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
F4U-5NL z VC-4
Obrázek pochází z publikace: WARBIRD TECH č.4 - Vought F4U Corsair, autor Barrett Tillman, ISBN 0-933424-67-1, vydáno 1996
URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-5N-Corsair-t681#186225Verze : 0
Super fotky, už si to zaslouží jen nejvěršího velikána na typu F4U-5N, tedy jediné noční stíhací eso z Koreje. Spokojený Guy Bordelon a jeho "kůň" v pozadí.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-5N-Corsair-t681#46044Verze : 0
Na obrázcích je verze Corsairu F4U-5NL s odstraněným radiolokátorem z křídla. Prozrazuje to jednak nápis pod výškovkou a také kryty plamenů proti oslnění od výfukového potrubí.

















URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-5N-Corsair-t681#3591Verze : 0
Admin
MOD
Datum používání Date of Usage |
Název jednotky (CZ / EN / ORIGINAL) Unit Name (CZ / EN / ORIGINAL) |
01.09.1950-DD.10.1950 |
Stíhací peruť 43
Fighter Squadron 43 Fighter Squadron 43 |
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR |
Smíšená peruť 3
Composite Squadron 3 Composite Squadron 3 |
URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-5N-Corsair-t681#687096Verze : 0
Admin
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.