Vought F4U-5N Corsair

Vought F4U-5NL Corsair
     
Název:
Name:
Vought F4U-5N Corsair Vought F4U-5N Corsair
Originální název:
Original Name:
Vought F4U-5N Corsair
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1948-DD.MM.1948 Chance-Vought Division - United Aircraft Corp., Stratford
DD.MM.1948-DD.09.1951 Chance-Vought Division - United Aircraft Corp., Dallas
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1948-DD.09.1951
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
214 F4U-5N
101 F4U-5NL (z toho 29 přestavěných z N)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4392 kg 9683 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5852 kg 12901 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
6398 kg 14106 lb
Rozpětí:
Wingspan:
12.5 m 41 ft
Délka:
Length:
10.21 m 33 ft 6 in
Výška:
Height:
4.5 m 14 ft 9 in
Plocha křídla:
Wing Area:
29.17 m2 314 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-2800-32E o vzletovém výkonu 1715 kW
čtyřlistá kovová stavitelná vrtule Hamilton Standard
Pratt & Whitney R-2800-32E, take-off power 2300 hp
Four-bladed metal variable-pitch propeller Hamilton Standard
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
886 l
2x 568 l přídavná nádrž
234 US gal
2x 150 US gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
756 km/h v 8169 m 470 mph in 26800 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
365 km/h v ? m 227 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
19.2 m/s 3780 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12619 m 41400 ft
Dolet:
Range:
1802 km 1120 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
4x 20mm kanon Hispano M3, 231 nábojů každý


2x 454kg puma nebo
1x 908kg puma nebo
2x neřízená raketa Tiny Tim
8x neřízená raketa HVAR
4x 20 mm Hispano M3 cannon, 231 rpg


2x 1000 lb bomb or
1x 2000 lb bomb or
2x Tiny Tim unguided rocket
8x HVAR unguided rocket
Uživatelské státy:
User States:

(F4U-5N)
(F4U-5N)

(F4U-5N)
(F4U-5N)
Poznámka:
Note:
- noční stíhací verze
1) úprava N pro chladné počasí
- night fighter
1) winterized N
Zdroje:
Sources:
Bowman, Martin W. Vought F4U Corsair. Marlborough, UK: The Crowood Press Ltd., 2002. ISBN 1-8612-6492-5.
Swanborough, F. G., Bowers, P. M. US navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0.
Jarski, Adam: F4U Corsair, AJ-Press 1998. ISBN 83-86208-56-2.
Tillman, Barrett: Vought F4U Corsair, Warbird Tech Series Volume 4. Speciality Press North Branch 1996. ISBN 0933424-67-1.
Sullivan, Jim. F4U Corsair in action. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1977. ISBN 0-89747-028-1.
http://www.airwar.ru/enc/fww2/f4u.html

Vought F4U-5N Corsair -


URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-5N-Corsair-t681#372441 Verze : 0
Vought F4U-5N (NL) Corsair

Pilot používal k vyhledávání cílů radar AN/APS-19 umístěný v kapkovitém pouzdře na pravém křídle (na jeho náběžné hraně).
Model NL se od provedení N lišil tím, že na náběžných hranách křídel a ocasních ploch bylo umístěno odmrazovací zařízení. Tuto úpravu si vyžádalo mrazivé počasí v Koreji. Verze 5N (5NL) měla na rozdíl od verze 5 na hlavních kanónů umístěny tlumiče plamenů (vyskytovaly se i vyjímky bez tlumičů) a na krytu motoru stínící plošky proti oslnění plameny z výfukového potrubí.
Tato verze se kromě samotného nočního stíhání využívala také jako noční značkovač cílů. Pilot pomocí svého radaru nalezl cíl, který pak označil zápalnou municí. Takto označený cíl pak bombardovaly ostatní jednotky.
URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-5N-Corsair-t681#139589 Verze : 0
Evidenční čísla (BuNo - Bureau Numbers) F4U-5N Corsair
121816
121832 - 121833
121852 - 121853
121872 - 121874
121891 - 121893
121912 - 121915
121932 - 121935
121952 - 121955
121973 - 121976
121995 - 121998
122015 - 122018
122037 - 122040
122058 - 122061
123144 - 123203
124441 - 124503
124710 - 124724



Evidenční čísla (BuNo - Bureau Numbers) F4U-5NL Corsair
124504 - 124522
124524 - 124560
124666 - 124709
URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-5N-Corsair-t681#139590 Verze : 0
Pár bokorysů verze F4U-5N
Vought F4U-5N Corsair -


Vought F4U-5N Corsair -


Vought F4U-5N Corsair -


URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-5N-Corsair-t681#139632 Verze : 0
Schéma zařízení na odstraňování námrazy na letounu F4U-5NL
Vought F4U-5N Corsair -


URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-5N-Corsair-t681#139641 Verze : 0
F4U-5N (BuNo 124453, "ANNTE MO") z výzbroje smíšené letky VC-3, červenec 1953. V této době jednotka operovala z letiště K-6, nikoliv ze své mateřské letadlové lodi USS Princeton. Pilotem stroje byl Lt. Guy Bordelon, který má statut jediného amerického stíhacího esa korejské války, které nelétalo na typu F-86 Sabre. Všechno bílé označení na zobrazeném letounu bylo kvůli demaskujícím příznakům přestříkáno světle modrou barvou.
Vought F4U-5N Corsair -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-5N-Corsair-t681#396256 Verze : 0
Noční stíhací letoun F4U-5N (BuNo 121856) sloužil u VMF(N)-513 na základě Wonsan v listopadu 1950. Pomáhal při krytí evakuace Mungnamu v prosinci téhož roku.
Vought F4U-5N Corsair -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-5N-Corsair-t681#403085 Verze : 0
Další noční F5U-5N, pilotoval jej Capt. John Andre od VMF(N)-513, který dosáhl jednoho vzdušného vítězství.
Vought F4U-5N Corsair -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-5N-Corsair-t681#403087 Verze : 0
Tento celočerný letoun patřil VMF(N)-513 a roku 1952 operoval z Kunsonu v Koreji.
Vought F4U-5N Corsair -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-5N-Corsair-t681#403089 Verze : 0
Jeden z posledních F4U-5N sloužil roku 1953 na základně amerického námořnictva v New Jersey.
Vought F4U-5N Corsair -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-5N-Corsair-t681#403091 Verze : 0
Bílá písmena jsou u tohoto stroje ztmavena pro zlepšení maskovacích vlastností. Stroj sloužil u VMF(N)-513 na základně Kimpo koncem roku 1950.
Vought F4U-5N Corsair -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-5N-Corsair-t681#403092 Verze : 0
Nejslavnější letoun Fotbalové války mezi Hondurasem a Salvadorem - honduraský Vought F4U-5N Corsair majora Sota, který na něm dosáhl tří vzdušných vítězství.
Vought F4U-5N Corsair -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-5N-Corsair-t681#468116 Verze : 0
Pěkný letový záběr dvojice F4U-5NL z VC-4 cca 1953
Vought F4U-5N Corsair - F4U-5NL z VC-4
Obrázek pochází z publikace: WARBIRD TECH č.4 - Vought F4U Corsair, autor Barrett Tillman, ISBN 0-933424-67-1, vydáno 1996

F4U-5NL z VC-4
Obrázek pochází z publikace: WARBIRD TECH č.4 - Vought F4U Corsair, autor Barrett Tillman, ISBN 0-933424-67-1, vydáno 1996

URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-5N-Corsair-t681#186225 Verze : 0
Super fotky, už si to zaslouží jen nejvěršího velikána na typu F4U-5N, tedy jediné noční stíhací eso z Koreje. Spokojený Guy Bordelon a jeho "kůň" v pozadí.
Vought F4U-5N Corsair -


Vought F4U-5N Corsair -


URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-5N-Corsair-t681#46044 Verze : 0
Na obrázcích je verze Corsairu F4U-5NL s odstraněným radiolokátorem z křídla. Prozrazuje to jednak nápis pod výškovkou a také kryty plamenů proti oslnění od výfukového potrubí.

















URL : https://www.valka.cz/Vought-F4U-5N-Corsair-t681#3591 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více