Vought Chesapeake Mk.I

Vought V-156-B1
     
Název:
Name:
Vought Chesapeake Mk.I Vought Chesapeake Mk.I
Originální název:
Original Name:
Vought Chesapeake Mk.I
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.194R Vought-Sikorsky Aircraft Division, United Aircraft Corp., Stratford, Connecticut
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
50 (AL908/957)
První vzlet:
Maiden Flight:
26.02.1941
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2041 kg 4500 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3154 kg 6953 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12.8 m 42ft
Délka:
Length:
10.36 m 33ft 11,75in
Výška:
Height:
2.98 m 9ft 9,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
28.34 m2 305 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1535-SB4G o výkonu 615 kW Pratt & Whitney R-1535-SB4G, power 825 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
413.6 km/h v ? m 257 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6919 m 22700 ft
Dolet:
Range:
1126.5 km 700 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2156.5 km 1340 mi
Výzbroj:
Armament:
4x pevný 7,62mm kulomet Browning v křídle
1x pohyblivý 7,62mm kulomet Browning

3x 227kg bomba
2x fixed .30 Browning machine gun
1x flexible .30 Browning machine gun

3x 500 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Doll, T. SB2U Vindicator, In Action No.1122. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1992. ISBN 0-89747-274-8.
Moran, Gerard P. The Corsair, and other - aeroplanes Vought 1917-1977. Sunshine |House, Terre Haute 1991. ISBN 0-911852-83-2.
Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912. Naval Institute Press, Annopolis 1991, ISBN 1-55750-076-2.
Hancock, Bill. Directory of Britain´s Military Aircraft Volume 2. The History Press, Stroud 2010. ISBN 978-0-7524-7532-8.
URL : https://www.valka.cz/Vought-Chesapeake-Mk-I-t48383#458189 Verze : 0
Vought 156 B1 Chesapeake Mk.1 (V-156-B1) - exportá verzia amerického palubného strmhlavého bombardéra SB2U-3 Vindicator používaná v Britskom námornom letectve. Celkovo bolo vyrobených 50 ks lietadiel.


28.03.1940 objednala francúzska vláda ďalšiu dodávku lietadiel Vought V-156-F v počte 50 kusov s ukončením dodávky začatkom roku 1941. Nakoľko ale firma nebola schopná zabezpečiť v súbežnú výrobuV-156-F pre francúzsko a SB2U-3 pre U.S. Marine Corps (z dôvodu rozdielov medzi verziami) tak sa výroba do porážky Francúzska nezačala.
Následne objednávku prevzala Veľká Británia, ale už nie ako lietadlá verzie V-156-F, ale ako verziu V-156-B1, ktorá bola založená na lietadle SB2U-3 s ďalšími rozdielmi oproti verzii V-156-F.
Na základe britských požiadaviek zostalo ovládanie otáčok motora lietadla rovnaké ako u amerických strojov. Opätovne bol nainštalovaný systém upevňovania bômb firmy Vought (ktorý francúzsko z bezpečnostných dôvodov odmietlo). Taktiež zostali zachované zväčšené palivové nádrže, pancierová ochrana posádky a palivových nádrží ako u typu SB2U-3.
Výzbroj sa zväčšila na štvoricu guľometov kalibru .30 v krídlach. Na rozdiel od V-156-F neboli montované krídelné strmhlavé brzdy. Uažovalo sa o možnosti inštalácie Britského záchytného háku, ale pravdepodobne všetky V-156-B1 mali inštalovaný záchytný hák používaný v US Navy.


Lietadlo dostalo bojové meno "Chesapeake" a dostali sériové čísla AL908 až AL957. Prvý vzlet lietadla je datovaný 26.02.1941 a na konci marca bol typ prijatý Britskou stranou do výzbroje, aj napriek tomu že vzhľadom na svoju hmotnosť nebolo možné jeho použitie z palúb britských lietadlových lodí. Dodávky do Británie prebiehali do konca leta 1941.


Prvé lietadlá boli v júni 1941 zaradené k 778 Naval Air Squadron FAA na ďalšie testy. Koncom júna boli ďalšie lietadla zaradené aj k 786 Naval Air Squadron FAA na ďalšie testy a výcvik, ktorý prebiehal v júli 1941.


Jediná jednotka torá používal tieto lietadlá v operačnonasadení bola 811. Naval Air Squadron FAA (so základňou Lee-on-Solent). Jednotka bola v priebehu júla 1941 vybavená 14 lietadlami. V bojovej slžbe boli lietadlá iba 5 mesiacov, v novembri 1941 boli nahradené lietadlami Fairey Swordfish.


Lietadlá boli naďalej používané v 771 Naval Air Squadron FAA, 770 Naval Air Squadron FAA, 772 Naval Air Squadron FAA a 776 Naval Air Squadron FAAna vlečenie terčov. Ako nočné stíacie lietadlo bolo niekoľko kusov nasadených v júni 1942 u 784 Naval Air Squadron FAA. Lietadlá boli vyradené z výzbroje v máji 1944, keď ich vyradila aj posledná jednotka, ktorá ich používala na vlečenie terčov - 770 Naval Air Squadron FAA .


Zdroj:
http://www.adalbertus.com.pl/go/_info/?id=415
http://en.wikipedia.org/wiki/SB2U_Vindicator
www.vought.com
URL : https://www.valka.cz/Vought-Chesapeake-Mk-I-t48383#188860 Verze : 0
Zopár fotografií zo stránky www.vought.com
Vought Chesapeake Mk.I - Vought V-156-B1 Chesapeake Mk.1

Vought V-156-B1 Chesapeake Mk.1
Vought Chesapeake Mk.I - Vought V-156-B1 Chesapeake Mk.1

Vought V-156-B1 Chesapeake Mk.1
Vought Chesapeake Mk.I - Vought V-156-B1 Chesapeake Mk.1

Vought V-156-B1 Chesapeake Mk.1
URL : https://www.valka.cz/Vought-Chesapeake-Mk-I-t48383#189105 Verze : 0
.
Vought Chesapeake Mk.I - Vought V-156-B1 Chesapeake Mk.1, sériového čísla AL 924, jenž sloužil roku 1941 u 811. perutě Fleet Air Arm na základně Lee-on-Solent. Stroj nese kamuflážní schéma, kde spodní plochy kryje barva Sky type S, horní plochy kryjí nepravidelná pole barev tmavé zelené a tmavé zemité. Stroj údajně později nosil na trupu volací znak K.

Vought V-156-B1 Chesapeake Mk.1, sériového čísla AL 924, jenž sloužil roku 1941 u 811. perutě Fleet Air Arm na základně Lee-on-Solent. Stroj nese kamuflážní schéma, kde spodní plochy kryje barva Sky type S, horní plochy kryjí nepravidelná pole barev tmavé zelené a tmavé zemité. Stroj údajně později nosil na trupu volací znak K.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Vought-Chesapeake-Mk-I-t48383#591364 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více