Název: Name: | Vickers Type 290 Wellington Mk.I | |
Originální název: Original Name: | Vickers Type 290 Wellington Mk.I | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1937-DD.MM.19RR Vickers-Armstrongs (Aircraft) Ltd., Weybridge DD.MM.193R-DD.MM.19RR Vickers-Armstrongs (Aircraft) Ltd., Chester | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1937-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 183 (L4212-4311 a L4317-4391) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 23.12.1937 (L4212) | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 7874 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 11272 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 12114 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 26.21 m | |
Délka: Length: | 19,685 m | |
Výška: Height: | 5,309 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 78,04 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Bristol Pegasus XVIII o výkonu 780 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 426.5 km/h v 3810 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 289.7 km/h v 4572 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 5.7 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6584 m | |
Dolet: Range: | 2478.4 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 5150 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x kulomet Browning ráže 7,7 mm v přední střelecké věži Vickers 2x kulomet Browning ráže 7,7 mm v zadní střelecké věži Vickers 2041 kg pum (např. 9x 227 kg nebo 1x 1 814 kg) | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Dostup maximální: 8000 m První nálet s tímto letounem provedla 9. a 149. Squadrona RAF dne 4.9.1939 | |
Zdroje: Sources: | C.F. Andrews: "Vickers Wellington I & II"; Aircraft profile No.125.; Profile Publications 1969 Ron Mackay: Squadron/Signal. Aircraft Number 76. "Wellington in Action" www.jaapteeuwen.com http://en.wikipedia.org/wiki/Vickers_Wellington http://www.airwar.ru/enc/bww2/welltn.html http://base13.glasnet.ru/text/ap/well.htm vlastní archiv |
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Wellington-B-Mk-I-t6598#15192Verze : 0
Schlange
MOD
Reklama
Svoj prvý vzlet prototyp Vickersu Wellington (K4049), firemné označenie Vickers Type 271, vykonal 15.6.1936.
Prvý vzlet predsériového lietadla s motormi Bristol Pegasus X, pod označením Vickers Type 285, prebehol 23.12.1937.
Prvý sériový Wellington Mk.I, s motormi Pegasus XVIII, pozmeneným prierezom trupu a upravenou výškovkou (označenie Type 290), po prvý krát vzlietol 12.4.1938. Obranu zaobstarávali hydraulicky poháňané strelecké veže Vickers, s jedným alebo dvoma guľometmi Browning .303 v predu a dvoma rovnakými zbraňami vzadu. Celkovo bolo vyrobených 178 lietadiel (uvádza sa aj 183). V závode vo Weybridge sa vyrobilo 175 kusov, z toho 61 s dvojitým riadením a dva sa dokončili ako prototypy verzií Mk.II a Mk.III. Tri lietadlá boli vyrobené v závode Broughton v Chestery.
Prvý vzlet predsériového lietadla s motormi Bristol Pegasus X, pod označením Vickers Type 285, prebehol 23.12.1937.
Prvý sériový Wellington Mk.I, s motormi Pegasus XVIII, pozmeneným prierezom trupu a upravenou výškovkou (označenie Type 290), po prvý krát vzlietol 12.4.1938. Obranu zaobstarávali hydraulicky poháňané strelecké veže Vickers, s jedným alebo dvoma guľometmi Browning .303 v predu a dvoma rovnakými zbraňami vzadu. Celkovo bolo vyrobených 178 lietadiel (uvádza sa aj 183). V závode vo Weybridge sa vyrobilo 175 kusov, z toho 61 s dvojitým riadením a dva sa dokončili ako prototypy verzií Mk.II a Mk.III. Tri lietadlá boli vyrobené v závode Broughton v Chestery.
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Wellington-B-Mk-I-t6598#64123Verze : 0
Fotografie Wellingtonu Mk.I
zdroje uvedeny v prvním příspěvku
zdroje uvedeny v prvním příspěvku
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Wellington-B-Mk-I-t6598#217767Verze : 0
Vláďa
MOD
Reklama
ten prostredni obrazek je zajimava kamuflaz, o jaky stroj/kde se jedna ?
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Wellington-B-Mk-I-t6598#217821Verze : 0
Admin
MOD
Citace - Admin :
ten prostredni obrazek je zajimava kamuflaz, o jaky stroj/kde se jedna ?
Je to stroj 5 Blind Approach Training Flight, létající v roce 1941 ze základny Honington, tedy v podstatě cvičný pro výcvik navedení na letiště pomocí radiových signálů ze země.
Citace :
Beam approach (sometimes written as blind approach) was essential training for bomber pilots who would have to return to their Bases in the dark in often less than ideal conditions, where visibility could be marginal. Put simply, the beam approach system relied on two audible signals, Morse A (dit dah) and N (dah dit) which originated from differing parts of the airfield, which was "divided" into four quadrants. Listening to the signals, the pilot knew which side of the airfield he was flying in from. When he started hearing both signals of different strengths, he was aware of how close to the centre line he was. When both signals merged and became a continuous sound, he knew he was "on the beam". Ancillary signals enabled the pilot to land in very poor conditions.
www.aviationbanter.com
http://www.galgos.co.uk/4701.html
Edit: To je ale až druhý uživatel stroje, tato podoba je ze srpna 1939, kdy se ve Feltwellu v Norfolku konalo cvičení Annual Air Defence Exercises, a stroj v této době létal u 214. peruti (Federate Malay States) jako součást "spřátelených sil", používajících jako označení bílé kříže přes původní znaky.
Andrews, C.F. Vickers Wellington Mks.I&II, Profile No.125, Profile Publications, Leatherhead 1966.
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Wellington-B-Mk-I-t6598#365092Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.