Main Menu
User Menu
Reklama

Vickers Wellington B Mk.I

     
Název:
Name:
Vickers Type 290 Wellington Mk.I
Originální název:
Original Name:
Vickers Type 290 Wellington Mk.I
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1937-DD.MM.19RR Vickers-Armstrongs (Aircraft) Ltd., Weybridge
DD.MM.193R-DD.MM.19RR Vickers-Armstrongs (Aircraft) Ltd., Chester
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
183 (L4212-4311 a L4317-4391)
První vzlet:
Maiden Flight:
23.12.1937 (L4212)
Osádka:
Crew:
5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
7874 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
11272 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
12114 kg
Rozpětí:
Wingspan:
26.21 m
Délka:
Length:
19,685 m
Výška:
Height:
5,309 m
Plocha křídla:
Wing Area:
78,04 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Bristol Pegasus XVIII o výkonu 780 kW
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
426.5 km/h v 3810 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
289.7 km/h v 4572 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
5.7 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
6584 m
Dolet:
Range:
2478.4 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
5150 km
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet Browning ráže 7,7 mm v přední střelecké věži Vickers
2x kulomet Browning ráže 7,7 mm v zadní střelecké věži Vickers



2041 kg pum (např. 9x 227 kg nebo 1x 1 814 kg)
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
Dostup maximální: 8000 m


První nálet s tímto letounem provedla 9. a 149. Squadrona RAF dne 4.9.1939
Zdroje:
Sources:
C.F. Andrews: "Vickers Wellington I & II"; Aircraft profile No.125.; Profile Publications 1969
Ron Mackay: Squadron/Signal. Aircraft Number 76. "Wellington in Action"
www.jaapteeuwen.com
http://en.wikipedia.org/wiki/Vickers_Wellington
http://www.airwar.ru/enc/bww2/welltn.html
http://base13.glasnet.ru/text/ap/well.htm
vlastní archiv
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Wellington-B-Mk-I-t6598#15192Verze : 0
MOD
ale nevim co je to za verzi


URL : https://www.valka.cz/Vickers-Wellington-B-Mk-I-t6598#25418Verze : 0
Na obrázku je podle mě Wellington Mk Ic
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Wellington-B-Mk-I-t6598#45576Verze : 0
Svoj prvý vzlet prototyp Vickersu Wellington (K4049), firemné označenie Vickers Type 271, vykonal 15.6.1936.
Prvý vzlet predsériového lietadla s motormi Bristol Pegasus X, pod označením Vickers Type 285, prebehol 23.12.1937.
Prvý sériový Wellington Mk.I, s motormi Pegasus XVIII, pozmeneným prierezom trupu a upravenou výškovkou (označenie Type 290), po prvý krát vzlietol 12.4.1938. Obranu zaobstarávali hydraulicky poháňané strelecké veže Vickers, s jedným alebo dvoma guľometmi Browning .303 v predu a dvoma rovnakými zbraňami vzadu. Celkovo bolo vyrobených 178 lietadiel (uvádza sa aj 183). V závode vo Weybridge sa vyrobilo 175 kusov, z toho 61 s dvojitým riadením a dva sa dokončili ako prototypy verzií Mk.II a Mk.III. Tri lietadlá boli vyrobené v závode Broughton v Chestery.
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Wellington-B-Mk-I-t6598#64123Verze : 0
Fotografie Wellingtonu Mk.I
zdroje uvedeny v prvním příspěvku
Vickers Wellington B Mk.I -


Vickers Wellington B Mk.I -


Vickers Wellington B Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Vickers-Wellington-B-Mk-I-t6598#217767Verze : 0
MOD
Diskuse
ten prostredni obrazek je zajimava kamuflaz, o jaky stroj/kde se jedna ?
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Wellington-B-Mk-I-t6598#217821Verze : 0
MOD

Citace - Admin :

ten prostredni obrazek je zajimava kamuflaz, o jaky stroj/kde se jedna ?



Je to stroj 5 Blind Approach Training Flight, létající v roce 1941 ze základny Honington, tedy v podstatě cvičný pro výcvik navedení na letiště pomocí radiových signálů ze země.


Citace :

Beam approach (sometimes written as blind approach) was essential training for bomber pilots who would have to return to their Bases in the dark in often less than ideal conditions, where visibility could be marginal. Put simply, the beam approach system relied on two audible signals, Morse A (dit dah) and N (dah dit) which originated from differing parts of the airfield, which was "divided" into four quadrants. Listening to the signals, the pilot knew which side of the airfield he was flying in from. When he started hearing both signals of different strengths, he was aware of how close to the centre line he was. When both signals merged and became a continuous sound, he knew he was "on the beam". Ancillary signals enabled the pilot to land in very poor conditions.



www.aviationbanter.com
http://www.galgos.co.uk/4701.html



Edit: To je ale až druhý uživatel stroje, tato podoba je ze srpna 1939, kdy se ve Feltwellu v Norfolku konalo cvičení Annual Air Defence Exercises, a stroj v této době létal u 214. peruti (Federate Malay States) jako součást "spřátelených sil", používajících jako označení bílé kříže přes původní znaky.


Andrews, C.F. Vickers Wellington Mks.I&II, Profile No.125, Profile Publications, Leatherhead 1966.
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Wellington-B-Mk-I-t6598#365092Verze : 0
MOD