Název: Name: | Vickers Type 287 Wellesley | |
Originální název: Original Name: | Vickers Type 287 Wellesley | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.03.1938 Vickers (Aviation) Ltd., Weybridge | |
Období výroby: Production Period: | DD.04.1937-DD.03.1938 série | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 176 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 19.06.1935 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2889 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5035 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 22.730 m | |
Délka: Length: | 11.960 m | |
Výška: Height: | 3.760 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 58.53 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 86.024 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Bristol Pegasus XX o výkonu 690 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 357.3 km/h v 4572 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 302.6 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 6.1 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10,83 min do 3048 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 1006 m | |
Dolet: Range: | 1786.4 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný 7,7mm kulomet Vickers Mk.V 1x pohyblivý 7,7mm kulomet Vickers K 907 kg bomb | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Andrews, C.F., Morgan, E.B. Vickers Aircraft since 1908. London:Putnam, 1988. ISBN 0 85177 815 1. Mason, Francis K.: The British Bomber Since 1914. Putnam, London 1994. ISBN 0-85177-861-5 Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5 www.britishaircraft.co.uk/aircraftpage.php?ID=56 |
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Wellesley-t8657#25429Verze : 0
Původně byl pro specifikace ministerstva letectví G.4/31, požadující bombardovací dvouplošník, navržen Vickers Type 253 vycházející z předchozích Vickersových typů a navržený Barnesem Wallisem, ten ale neuspěl a byl nahrazen jednoplošníkem Type 246. Tento stroj, postavený podle stejného principu a vzniklý původně jako soukromá iniciativa již ve výběru uspěl.
Snad největším přínosem byla nová, geodetická konstrukce trupu, umožňující větší odolnost při snížení hmotnosti (předtím byla Wallisem použita na vzducholodi R100). Také kvůli tomu byly ale nesené pumy umístěny do konzol pod křídly, aby nebyla celistvost konstrukce trupu narušena pumovnicí. Verze Mk I měla dva oddělené kokpity, pro pilota a navigátora/bombometčíka, u verze Mk II byly nahrazeny kokpitem spojeným.
V září 1935 bylo objednáno 96 strojů a první sériové stroje vzlétly v lednu 1937. O tři měsíce později byla těmito stroji přezbrojena Squadron No 7 a poté ještě do konce roku squadrony 76, 35, 77, 148 a 207. Kvůli malé schopnosti sebeobrany byly postupně od května 1939 Wellesleye přesouvány na Střední východ, kde se účastnily bojů ve východoafrické kampani. Vyřazeny byly na konci roku 1942.
5. listopadu 1938 dva specielně upravené stroje, náležící do Long-Range Development Flight, úspěšně uskutečnily rekordní let bez mezipřistání z Ismailie v Egyptě do Darwinu v Austrálii. Let po trase dlouhé 11,494 km trval přes 48 hodin. Třetí stroj doletěl "pouze" do Koepangu na ostrově Timor.
Prameny:
skupina Wellesleyů s dobře viditelnými schránkami na pumy pod křídly.
Snad největším přínosem byla nová, geodetická konstrukce trupu, umožňující větší odolnost při snížení hmotnosti (předtím byla Wallisem použita na vzducholodi R100). Také kvůli tomu byly ale nesené pumy umístěny do konzol pod křídly, aby nebyla celistvost konstrukce trupu narušena pumovnicí. Verze Mk I měla dva oddělené kokpity, pro pilota a navigátora/bombometčíka, u verze Mk II byly nahrazeny kokpitem spojeným.
V září 1935 bylo objednáno 96 strojů a první sériové stroje vzlétly v lednu 1937. O tři měsíce později byla těmito stroji přezbrojena Squadron No 7 a poté ještě do konce roku squadrony 76, 35, 77, 148 a 207. Kvůli malé schopnosti sebeobrany byly postupně od května 1939 Wellesleye přesouvány na Střední východ, kde se účastnily bojů ve východoafrické kampani. Vyřazeny byly na konci roku 1942.
5. listopadu 1938 dva specielně upravené stroje, náležící do Long-Range Development Flight, úspěšně uskutečnily rekordní let bez mezipřistání z Ismailie v Egyptě do Darwinu v Austrálii. Let po trase dlouhé 11,494 km trval přes 48 hodin. Třetí stroj doletěl "pouze" do Koepangu na ostrově Timor.
Prameny:
www.raf.mod.uk/bombercommand/bc_aircraft2.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Vickers_Wellesley
www.military.cz
www.airpages.ru/cgi-bin/epg2.pl?page=imgwelle
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
skupina Wellesleyů s dobře viditelnými schránkami na pumy pod křídly.
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Wellesley-t8657#192851Verze : 0
Aubi
MOD
Reklama
Vickers Wellesley z výzbroje 45. perutě RAF dislokované na Středním východě, letecká základna Ismailía, 1939. Už v červnu tohoto roku byla tato peruť, jako poslední operační s tímto typem, přezbrojena na Blenheimy.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Vickers |
Typ letounu | Vickers Wellesley |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | K7742 |
Taktické označení / imatrikulace | 45-T |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 45. peruť RAF |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1939 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Wellesley-t8657#467682Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Vickers Wellesley, 148. peruť RAF, letecká základna Scampton, 1937/1938.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Fairey |
Typ letounu | Vickers Wellesley |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | K7733 |
Taktické označení / imatrikulace | 148 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 148. peruť RAF |
Základna | Scampton, Stanice Královských vzdušných sil Scampton [1936- ] |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1938 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Fairey |
Typ letounu | Vickers Wellesley |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | K7733 |
Taktické označení / imatrikulace | 148 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 148. peruť RAF |
Základna | Scampton, Stanice Královských vzdušných sil Scampton [1936- ] |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1938 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Wellesley-t8657#467684Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.