Vickers F.B.19 Mk.I Bullet

     
Název:
Name:
Vickers F.B.19 Mk.I Vickers F.B.19 Mk.I
Originální název:
Original Name:
Vickers F.B.19 Mk.I
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.08.1916-DD.MM.191R Vickers Ltd. (Aviation Department), Weybridge /
Období výroby:
Production Period:
DD.08.1916-DD.MM.191R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
50
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
408 kg 900 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
674 kg 1485 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
7.32 m 24ft
Délka:
Length:
5.54 m 18ft 2in
Výška:
Height:
2.51 m 8ft 3in
Plocha křídla:
Wing Area:
19.97 m2 215 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnome 9B o výkonu 75 kW nebo
Le Rhône 9Ja o výkonu 82 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Gnome 9B, power 100 hp or
Le Rhône 9Ja, power 110 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
164.2 km/h v 3048 m 102 mph in 10000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
14 min do 3048 m 14 min to 10000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4572 m 15000 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,7mm kulomet Vickers 1x fixed .303 Vickers machine gun
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Andrews, C.F., Morgan, E.B. Vickers Aircraft since 1908. Putnam Aeronautical Books, London 1988. ISBN 0 85177 815 1.
Munson, Kenneth. Aircraft of World War I. Ian Allan, London 1967. ISBN 0-7110-0356-4.
Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960.
URL : https://www.valka.cz/Vickers-F-B-19-Mk-I-Bullet-t54892#377651 Verze : 0
Zdroj: http://avia.russian.ee/
Zdroj: http://wmilitary.neurok.ru/
Vickers F.B.19 Mk.I Bullet -


Vickers F.B.19 Mk.I Bullet -


URL : https://www.valka.cz/Vickers-F-B-19-Mk-I-Bullet-t54892#202587 Verze : 0
V srpnu 1916 vytvořil George H. Challenger typ F.B.19 jako rozvinutí neúspěšného stíhače E.S.1. V počáteční podobě šlo o jednopříhradový dvouplošník se shodnou délkou křídel a bez stupnění. Výzbroj F.B.19 Bullet (jméno zdědil po E.S.1) tvořil kulomet Vickers umístěný ve vaně na levém boku trupu, synchronizovaný Challengerovým synchronizátorem a střílející skrz otvor v kapotě motoru. Původně měl motor Gnome, poté Le Rhone v užším krytu a také dostal malou opěrku hlavy za kokpit. Tato podoba se dostala do sériové výroby, nejprve bylo postaveno šest strojů, které byly nasazeny k provozním testům u perutí ve Francii. Provozní testy nedopadly dobře a typ byl prohlášen za nevhodný pro panující podmínky na bojišti. Kritizován byl hlavně špatný výhled z letadla, způsobený jeho baňatým trupem i horním křídlem. Jeden stroj byl předveden na turné po Petrohradu, Moskvě, Kyjevě a Tiflisu, a ruská vláda, které byl již předtím předveden E.S.2, objednala cca 30 strojů. Všechny stroje ale zůstaly ještě v bednách v Archangelsku, když přišla revoluce, a nebyly pravděpodobně carským letectvem nikdy použity. Část jich byla později zničena v přístavu britským námořnictvem, ale v prosinci 1920 bylo osm z nich v rukou rudého letectva, o rok později jich bylo v provozu dokonce 22. Kromě 3. oddílu Stíhací eskadrily v Kyjevě jednotlivé kusy sloužily u 2. oddílu Divize vzdušných korabů, stíhací eskadrily v Moskvě a několika leteckých škol. V roce 1924 bylo po jednom stroji u 2. samostatného průzkumného leteckého oddílu, 1. vojenské letecké školy, Akademie VVF a Cvičné eskadrily.
Mezitím bylo kromě cca 50 původních strojů, nyní označených Mk.I, postaveno také 12 F.B.19 Mk.II, objednaných v listopadu 1916 a lišících se výkonnějšími motory Le Rhone nebo Clerget a hlavně upraveným horním křídlem, které bylo posunuto vpřed.
F.B.19 byl pravděpodobně krátce používán 11. perutí RFC, po rozhodnutí nenasadit ho na západní frontě obdržela v červnu 1917 pět strojů 111. peruť RFC v Palestině, další stroje obou verzí dostaly 17. a 47. peruť v Makedonii. Ani na těchto bojištích se F.B.19 příliš nepředvedly. Zbytek byl předán různým perutím Home Defence a výcvikovým.

Zdroj:
Andrews, C.F., Morgan, E.B. Vickers Aircraft since 1908. Putnam Aeronautical Books, London 1988. ISBN 0 85177 815 1.
Munson, Kenneth. Aircraft of World War I. Ian Allan, London 1967. ISBN 0-7110-0356-4.
Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960.
Andersson, Lennart. Soviet Aircraft and Aviation 1917-1941. Putnam Aeronautical Books, London 1997. ISBN 0-85177-859-3.
www.aviastar.org
URL : https://www.valka.cz/Vickers-F-B-19-Mk-I-Bullet-t54892#377673 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více