Vickers E.S.1 Bullet

     
Název:
Name:
Vickers E.S.1 Vickers E.S.1
Originální název:
Original Name:
Vickers E.S.1
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1915-DD.MM.1915 Vickers Ltd. (Aviation Department), Weybridge /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1915-DD.MM.1915
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.08.1915
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
382 kg 843 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
587 kg 1295 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
7.43 m 24ft 4.5in
Délka:
Length:
6.17 m 20ft 3in
Výška:
Height:
2.44 m 8ft
Plocha křídla:
Wing Area:
19.97 m2 215 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnome 9B o výkonu 75 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Gnome 9B, power 100 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
183.5 km/h v 1524 m 114 mph in 5000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
18 min do 3048 m 18 min to 10000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,7mm kulomet Vickers 1x fixed .303 Vickers machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Andrews, C.F., Morgan, E.B. Vickers Aircraft since 1908. Putnam Aeronautical Books, London 1988. ISBN 0 85177 815 1.
Munson, Kenneth. Aircraft of World War I. Ian Allan, London 1967. ISBN 0-7110-0356-4.
Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960.
www.aviastar.org
http://www.airwar.ru/enc/other1/es1.html

Vickers E.S.1 Bullet -


URL : https://www.valka.cz/Vickers-E-S-1-Bullet-t86048#377677 Verze : 0
Po vypuknutí první světové války se hlavní zkušební pilot firmy Vickers v Brooklands Harold Barnwell (bratr Franka, který později pro firmu Bristol navrhl Bulldoga či Blenheim), pokusil ve volném čase sestrojit vlastní letadlo, malý rychlý scout (tedy v dobové terminologii jednomístný ozbrojený letoun) poháněný motorem Gnome, "vypůjčeným" ze skladů Vickersu v Erithu. Barnwellův výtvor byl malý letounek s kruhovým průřezem trupu, s křídly bez stupnění a o malém rozpětí, pojmenovaný Barnwell Bullet. Dokončen byl na počátku roku 1915, kdy také jednou vzlétl, ale při přistávání se pod Barnwellem zlomil podvozek a svůj letoun postavil na nos. Po této nehodě se o letadlu dozvědělo vedení firmy, které pověřilo Rexe Piersona, který předtím s Barnwellem učil ve Vickersově letecké škole, aby Bullet upravil a přestavěl pro potřeby firmy. E.S.1, Experimental Scout No.1, jak byl přejmenován, byl hotov v srpnu, dostal větší ocasní plochy kvůli předchozí špatné ovladatelnosti a hlavně silnější podvozek.
Po skončení firemních testů byl Bullet poslán na oficiální zkoušky do Upavonu do Ústřední letecké školy. Zde navzdory slušným výkonům našli několik problémů, konkrétně špatný výhled z letadla, způsobený širokým oblým trupem, a také špatnou kapotáží motoru, který neměl otvor pro odtékání oleje (který všechny rotační motory doslova cákaly kolem sebe) a větrání benzinových par. Vznikla proto nová verze, s motorem Clerget, okénkem v horním křídle zaskleném celuloidem a upravenou kapotáží motoru. V této podobě byly postaveny dva stroje, které dostaly Vickersovo označení E.S.2, ovšem v úředních dokumentech se vyskytují jako E.S.1 Mk.II. Jeden z nich byl použit k testům synchronizačního zařízení systému Vickers-Challenger, které bylo později úspěšně použito na Sopwithech Strutter. V létě 1916 byl jeden E.F.2 s kulometem Vickers poslán k provoznám testům do Francie, kde létal u 11. peruti RFC, tehdy používající Gunbusy. Zkušenosti pilotů potvrdily závěry předchozích testů o špatném výhledu pilota vpřed a dolů, namáhavosti pro ovládání a problematickém přistávání. Druhý stroj byl později také vyzbrojen a testován s motorem Le Rhone, a původní E.S.1, opět se synchronizovaným kulometem, krátkou dobu létal u Home Defence squadron (No 50). Jeden E.S.2 byl také v září 1915 předveden králi Jiřímu V. při jeho návštěvě továrny v Crayfordu a později delegaci ruského letectva. Další vývoj pak vyústil v typ F.B.19, jehož byla postavena menší série, a několik dalších neúspěšných stíhačů.


Zdroj:
Andrews, C.F., Morgan, E.B. Vickers Aircraft since 1908. Putnam Aeronautical Books, London 1988. ISBN 0 85177 815 1.
Munson, Kenneth. Aircraft of World War I. Ian Allan, London 1967. ISBN 0-7110-0356-4.
Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960.
www.aviastar.org
http://www.airwar.ru/enc/other1/es1.html
URL : https://www.valka.cz/Vickers-E-S-1-Bullet-t86048#377689 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více